Skip to main content

Hallo , 

Sinds oktober 2020 ligt er glasvezel in de straat . Dit was de maand waar alle kabels naar binnen werden gezet …. Behalve bij mij . Ze zijn bij het leggen vd glasvezel 1 huis vergeten ( midden in de straat ) . Hier zou zo snel mogelijk een oplossing voor komen . Nu al in 2022 en wacht al sinds 2020 op contact wat kon op zou nemen om mij ook aan te sluiten .

nu 2 jaar verder nog steeds niets vernomen ( behalve reclame voor glasvezel die ik niet heb) 

Dan kun je beter contact opnemen met het bedrijf dat de glasvezel aan heeft gelegd. Waarschijnlijk is dat KPN Netwerk. Dat is een ander bedrijf dan KPN de provider. 

De contactgegevens van KPN Netwerk kun je hier vinden. Zij zullen dit op moeten lossen. De provider KPN kan hier namelijk niets aan doen (en ook niet aansturen). 


Dat heb ik gedaan . Met beide . Al toen ik ze zag dat ze me vergeten waren … ik hoefde me geen zorgen te maken . Het ene verwijst naar de andere vica versa. 
 


Als u uw profile invult, dan kan een KPN medewerker hier even naar kijken.

https://forum.kpn.com/settings/profile


@Ad Valkenburg Zonder je adres te kennen (kan ik niet zien) geldt in het algemeen: Als de kabel niet in huis zit maar in de voortuin of in de stoep, en het is al langere tijd geleden, dan kan je toch een abonnement nemen. Het bestelsysteem maakt daarin geen onderscheid. Op de achtergrond gaat er dan wel een extra opdracht naar KPN Netwerk die hun aannemer opdracht geven om met jou contact te zoeken en de kabel naar binnen te brengen.

Dit werkt dus anders dan tijdens de aanleg waarbij een abonnement/bestelling niet nodig is en de aannemer elk adres behoort aan te sluiten voor zover mogelijk.

 

Ik kan niet zien of je via KPN al een DSL-abonnement hebt. In dat geval zet de provider KPN een migratie bij jou in van koper naar glas, en volgt diezelfde aanlegopdracht naar de aannemer van KPN Netwerk. Een forummedewerker kan die migratie eventueel voor je inzetten.

 

Let wel: Ik zeg niet dat het terecht is dat het zo is gelopen, maar het is wel de snelste en makkelijkste manier om het op te lossen.


Het probleem ligt iets ingewikkelder. Heel de straat is dus voorzien alleen ze zijn 1 huis vergeten . Ligt ook geen glasvezel. Hier kwamen ze achter toen ze hem binnen wilde leggen . Had al eerder mijn zorgen uitgesproken maar hoefde me niet druk te maken want het lag er gewoon . Dus niet … Aantekening van gemaakt en zou zo spoedig mogelijk contact opgenomen worden . Nu ruim 2 jaar later nog steeds niets vernomen. Als ik via een website ga kijken voor glasvezel ben ik aangesloten., maar dit is dus niet het geval . 


Maar heb je dan al eens echt geprobeerd een abonnement te bestellen? Of via je provider over te stappen van koper op glasvezel? Dan treedt dat proces in werking waar ik op doelde. Dan komt dus de aannemer van KPN Netwerk. Die constateert wellicht hetzelfde als jij: we kunnen de vezel niet vinden.. maar die moeten dan wel een ticket indienen en meerwerk goedkeuring vragen om alsnog die vezel aan te leggen en naar binnen te brengen. Uiteraard duurt het dan langer dan die twee tot drie weken maar dat weet je al van te voren dus dat hoeft geen teleurstelling te worden.

 

Ik krijg nu het gevoel dat jij zelf probeert om eerst de fout van 2020 te laten herstellen zodat je daarna over kan op glasvezel. Maar soms werkt het beter om gewoon te doen of je gek bent en mee te gaan in het proces… dus in dit geval een abonnement op glas bestellen.