Skip to main content

In mijn woning is een glasvezel verbinding opgeleverd. Wat uitleg, ik zit bij Solcon, onderdeel van KPN:

  • Maandag 6-9 heeft KNPnetwerk de oranje lijn naar binnengebracht enĀ in meterkast aangesloten op geelwit kastje. Wat daarbij mij opviel: Na aansluiten belde hij met collega voor controle. Flink gemopper want de lijn werkt niet ("2dB ruis"). Hij keek nog eens goed en een las was gebroken. Daarna is hij nog even bezig geweest en is uiteindelijk vertrokken zonder nog een keer een controle met collega te hebben uitgevoerd. Hij zei zelfĀ te hebben gemeten en nu was het goed ā€˜0ā€™.
  • Solcon heeft do 9-9 een monteur van Guidion gestuurd die een Nokia kastje heeft geplaatst maar hij kwam niet verder: gebeld met Solcon, hijĀ was te vroeg ingepland. lijn was nog niet geactiveerd/opgeleverd.
  • Nu schijnt de lijn wel geactiveerd te zijn maar de status van het Nokia kastje is nog steeds hetzelfde: Powerlampje brandt geel, Alarm lampje brandt continu rood, PON en LAN lampje zijn uit.
  • Solcon zegt dat er opnieuw een medewerker van Guidion gaat komen die met een app mijn verbinding kan activeren in de wijkkast.

Zo ziet het kastje er nu dus uit:Ā 

Ik heb mijn bedenkingen of dit wel goed gaat en heb wat vragen:

  1. Wat zegt het dat op het Nokia kastje het Alarm lampje continu rood brand en PON uit? Heb ik wel iets van een actieve glasvezel lijn?
  2. Kan een monteur van Guidion dit inderdaad verhelpen als hij bij mij op bezoek komt door iets te activeren met een app? Als ik andere topics lees kan dat als het PON lampje knippert.

Ik hoop hier duidelijkheid over te krijgen, van Solcon krijg ik tegenstrijdige berichten.

nvm


Je moet gewoon de monteur afwachten. Heeft geen zin om hierover te dubben, want jij kunt hierin zelf niets ondernemen, hoe vervelend ook.


Je moet gewoon de monteur afwachten. Heeft geen zin om hierover te dubben, want jij kunt hierin zelf niets ondernemen, hoe vervelend ook.

Dat snap ik. Ik twijfel echter of een Guidion monteur van de provider Solcon dit kan oplossen.Ā 

Ik hoor graag wat het rode statuslampje ALARM zegt en een niet brandend lampje PON.


Vanuit KPN hoef je niets te verwachten. Want die helpt je alleen als uĀ een abonnement rechtstreeks bij KPNĀ heeft. Als u bij solcon zit en er zijn problemen, dan moet dat via solcon opgelost worden.


Kleine update: Zonet is de aansluiting bij mijn buurvrouw aangesloten en de monteur van KNPnetwerk heeft even bij mij gekeken en gebeld met collega: sinds dien is alarm lampje uit en het PON lampje knippert langzaam. Dat is al eerste stap denk ik!Ā 


Update 2:

KPN netwerk monteur kwam nog even kijken toen hij klaar was bij de buurvrouw: Hij heeft Nokia kastje in app geactiveerd met code, postcode en huisnummer en na circa 2 minuten brandt het PON lampje continu. Straks even testen of de glasvezel verbinding nu inderdaad werkt.

Topservice van deze KPNnetwerk monteur dat hij even wilde kijken en helpenĀ :thumbsup_tone1:


In mijn woning is een glasvezel verbinding opgeleverd. Wat uitleg, ik zit bij Solcon, onderdeel van KPN:

Ik hoop hier duidelijkheid over te krijgen, van Solcon krijg ik tegenstrijdige berichten.

Dat snap ik. Ik twijfel echter of een Guidion monteur van de provider Solcon dit kan oplossen.Ā 

Ā Als u bij solcon zit en er zijn problemen, dan moet dat via solcon opgelost worden.

Update 2:

KPN netwerk monteur kwam nog even kijken toen hij klaar was bij de buurvrouw: Hij heeft Nokia kastje in app geactiveerd met code, postcode en huisnummer en na circa 2 minuten brandt het PON lampje continu. Straks even testen of de glasvezel verbinding nu inderdaad werkt.

Topservice van deze KPNnetwerk monteur dat hij even wilde kijken en helpenĀ :thumbsup_tone1:

Ondanks dat dit totaal los staat van ons, KPN de provider, ben ik blij voor jou datĀ het opgelost is en nu werkt, @vandermark1977! En vriendelijk en coulant van de KPN Netwerk monteur (als de Guidion monteur het niet had kunnen oplossen, dan had hij/zij het Ć©Ć©n en ander in gang moeten zetten)!Ā