Skip to main content

Beste KPN,

Even in het kort: ik ben een voorheen Telfort klant die dus na het overname KPN-klant is geworden. Mijn koper DSL verbinding zou worden gratis overgezet worden op glasvezel door KPN en er zou voor mij niets veranderen.

De dag dat de monteur zou komen heeft hij netjes afgebeld en een nieuwe afspraak gemaakt voor één week later. Die dag is hij ook keurig op tijd verschenen, maar na verschillende afdelingen gebeld te hebben kreeg hij mijn glasvezelverbinding niet werkend. Op de monteurs bon is komen te staan:

Installatie specificaties

De bestelde producten en diensten zijn niet volledig geleverd.

Oorzaak: 29. Levering niet gereed, retour Uitvalbehandelaar

Omschrijving: De monteur heeft de werkzaamheden niet kunnen starten of volledig kunnen uitvoeren. De monteur heeft direct met u een nieuwe afspraak gemaakt voor afronding van de werkzaamheden. Als er nog geen afspraak is gemaakt, dan nemen we binnen 1 werkdag contact met u op”

 

Monteur heeft met mij geen nieuwe afspraak gemaakt en ik ben ook niet gebeld door KPN voor het maken van een nieuwe afspraak.

Een aantal dagen later is tot mijn verbazing een ophangbeugel voor een Experiabox V10 naar me opgestuurd. Ik bezit nog een V8, maar goed het zal wel passen, alleen ik begrijp niet zo goed wat een ophangbeugel aan mijn niet werkend glasvezelverbinding zou kunnen bijdragen.

Ongeveer 2 weken later ontvang ik een berichtje via sms en ook via email een terugbelverzoek  met als onderwerp: Het is belangrijk dat we u spreken over uw verbinding (**** met een code en optie 2 te kiezen)

Nu is het zo dat aangezien KPN mij niet heeft benaderd via telefoon ga ik ervan uit dat het ook niet zo belangrijk is om mij te spreken… en ik niet de intentie heb om meer dat 40 minuten aan de telefoon te gaan hangen voor iets waar ik niet om gevraagd heb, nog los van het feit dat ik aan de telefoon niet iets kan oplossen, wat een monteur ook niet kon. Dus heeft bellen ook niet echt zin lijkt me.

Mijn verzoek is: regel mijn overzetting naar glasvezel als jullie dat al hebben aangeboden of zo graag willen of laat me lekker op koper DSL zitten, aangezien dat al jaren naar tevredenheid werkt.

Waar ik me een beetje zorgen om maak is dat KPN mij ineens van DSL afsluit zonder dat er een werkend glasvezelverbinding is opgeleverd. Om dit te voorkomen en om de hieruit voortvloeiende ingebreke stelling en niet betalen van facturen als naar ander provider gaan etc. voor te zijn: hoor graag jullie oplossing.

Welkom op ons forum, @Mike570, goed dat je ons gevonden hebt. Ik vind het jammer om te lezen dat de overstap van DSL naar glasvezel niet helemaal soepel verloopt. Ik heb gelijk het systeem erbij gepakt om uit te zoeken wat de stand van zaken is. Ik zie dat mijn collega's van de Back Office jou op 5 maart en vanochtend geprobeerd hebben te bereiken. Helaas kregen ze jou niet te pakken. Daarom heb je op 5 maart al een sms en e-mail met een terugbelverzoek gekregen. Ik kan je adviseren om het nummer dat hierin staat te bellen. Mijn collega's van de Back Office kunnen je verder helpen.


Ondertussen heb ik contact gehad met de Back Office en heb ook een nieuwe modem ontvangen. Nu nog wachten tot dat de monteur mijn lijn kan activeren en dan is alles prima in orde. Dank jullie wel!