Skip to main content

Goedeavond,

Vorige week heb ik een verhuisbericht doorgegeven aan KPN dat per de 16-5 ingaat op ons nieuwe adres. Daar hangt ook al een NTU en inmiddels ook onze V12 box van KPN. Op dit moment heb ik op ons oude adres eigen Unifi apparatuur hangen en nog actief draaien.

 

Kan het kloppen dat er uberhaupt geen glas signaal is op de NTU? Of moet KPN eerst nog wat doen in een wijkcentrale o.i.d?

@Oxyle met op dit moment bedoel je ook echt zojuist? Een verhuizing moet in principe minimaal 3 weken van te voren worden doorgegeven. 


@Oxyle met op dit moment bedoel je ook echt zojuist? Een verhuizing moet in principe minimaal 3 weken van te voren worden doorgegeven. 

Even de tekst aangepast, afgelopen maandag is voor ons concreet geworden dat we onze huidige woning uit moeten. Dus ja, dit is sinds maandag bekend, maar was vooral even benieuwd of KPN nu dus nog iets moet doen. Want op ons oude adres was al wel een glas signaal op de NTU te zien, en dat is nu niet het geval.


Kan het kloppen dat er uberhaupt geen glas signaal is op de NTU? Of moet KPN eerst nog wat doen in een wijkcentrale o.i.d?

Ja dat kan kloppen. Een monteur moet eerst nog een kabeltje in het juiste poortje steken. 


Het verschilt helemaal per adres of er nog fysieke wijzigingen in de infra kant moeten worden gedaan. Sinds +/- een jaar worden alle grootschalige projecten voorgepatched (elk aangesloten huis heeft al een aangesloten kabel in de centrale)

Dit wordt nog niet gedaan in wijken waar al plannen waren, ze al bezig waren met glasvezel of wanneer het er al langer ligt. Ook ligt het er aan of er vorige bewoners zijn geweest met een glasvezel verbinding. Het mee verhuizen van de NTU is overigens niet de bedoeling, deze hoor je te laten zitten bij een verhuizing en je krijgt van KPN een nieuwe of deze wordt geplaatst door een monteur.

 

Op bijvoorbeeld de TK01 FTU kunnen drie verschillende (O)NT’s en ze zijn niet door elkaar te halen. 


Aah top, de NTU laat ik lekker zitten inderdaad. Zit er toch al een in het nieuwe huis, weet van mijn ouders die een keer een soortgelijke verhuizing hebben gehad er heel lang gewacht is met het glassignaal online brengen. Dus vandaar ook even de vraag! Thanks! :)