Skip to main content

Hallo

 

Een aantal weken gelden is het glasvezelkastje geïnstalleerd maar vlgs de monteur deed het het nog niet en moesten we wachten totdat de glasvezel geactiveerd in de wijk zou zijn. Het teken daarvoor was dat het lichtje dat continu knipperde constant aan zou blijven. Vandaag was het zo ver. Maar nou weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Ik snap dat de rode stekker van het glasvezelkaste in mijn router moet, dat heb ik ook gedaan. Vervolgens heb ik de DSL kabel verwijderd, viel de router er even uit om na 1 minuut weer te werken en gewoon signaal door te geven. Was dit alles ? Zit ik nu aangesloten op de glasvezel ? En hoe kan ik dat checken ? 

En moet ik ook nog andere stekkertjes uit mijn router verwijderen ?

Hallo @Willemijn17 , zet je modem even uit, steek de rode LAN-kabel in de rode WAN-aansluiting en verwijder de DSL-kabel en dan de modem hertstart, dan wordt wordt het een router.

Als je nu via je browser een internetpagina kunt openen heb je internet via glasvezel, gefeliciteerd.:relaxed:

P.S. Als je een V10a hebt heb je geen rode WAN-aansluiting, maar een gele, daar steek je dan de rode LAN-kabel in.


Hallo @Willemijn17 Is alles inmiddels in orde en heb je een goed werkende verbinding? Laat het gerust weten! 


Dag Bart,

Dank voor je reactie.

Nee het werkt helaas nog niet foutloos. Ik krijg als het goed is volgende week een monteur. Ik laat je weten als het gelukt is.

Gr

Willemijn