Skip to main content

Hoi,

Omdat ik er een beetje moe van wordt om continue naar wachtmuziek te luisteren en van het kastje naar de muur gestuurd te worden, schrijf ik dit bericht.

 

Op 9 juni is, na een aantal mislukte pogingen omdat mijn onderburen niet thuis waren, eindelijk het glasvezel punt aangesloten in mijn woning. Ik ben inmiddels al overgestapt op KPN DSL om er zo snel mogelijk bij te zijn en omdat ik Ziggo al helemaal spuugzat ben.

Op 13 juni heb ik KPN gebeld om over gezet te worden naar glasvezel. Hoewel de dame aan de telefoon zei dat ik gewoon zo over kon zonder dat KPN mij iets hoeft toe te sturen (wat heel gek is), is uiteraard toch het zwarte glasvezel kastje naar mij opgestuurd en kon ik vanaf 15 juni genieten van glasvezel, top!

15 juni is daar, ik krijg vroeg in de ochtend al een SMS van KPN: U kunt nu over op glasvezel! Ik blij mijn modem uit DSL, in de glasvezel, en wachten… Geen internet! Ik vertrek naar werk, kom terug in de middag; nog geen internet. Ik doe precies wat er van mij verwacht wordt, ook al lijkt er weinig van te kloppen in de uitleg van KPN (zoals dat het blauwe kapje dicht moet zitten, hoe gaat dit enige verbinding maken dan?)

Daar begint mijn eerste gesprek met KPN. Ik leg alles uit en wordt 18 minuten in de wacht gezet. De mevrouw komt terug, ik hoor ‘Ja meneer we hebben het uitgezocht… piep piep piep’, opgehangen. Ik word niet teruggebeld. Ik bel zelf terug, en na 16 minuten in de wacht te staan; ‘Ja meneer, volgens mij moet u gewoon nog even wachten, kijk even aan of het morgen wel werkt. OK.’

Vrijdag 16 juni heb ik nog steeds geen internet. Zaterdag 17 juni nog steeds geen internet. Zondag 18 juni bel ik opnieuw. Weer 21 minuten naar wachtmuziekjes luisteren. ‘Meneer, er is iets mis, er moet een monteur komen. Ik raad u aan om KPN Netwerk te bellen voor een afspraak voor een monteur, want in onze agenda is het veel te druk en ik wil u niet zo lang laten wachten. U kunt KPN Netwerk morgen (maandag) bellen, maar dan hebben zij het zelf ook druk dus beter belt u dinsdag. OK.’

Ik probeer maandag twee keer te bellen, maar ik krijg ze niet te pakken, en ben zelf ook druk. Ik bel uiteindelijk donderdag 22 juni alsnog naar KPN Netwerk. Nadat ik 3x opnieuw mijn postcode moest uitspreken tegen de robot, werd bij het opnemen direct weer 2x gevraagd naar mijn postcode, waarom uberhaupt je klanten het gezeik meegeven van robots die niet meewerken als je er toch niets mee doet, maar goed dat terzijde.

KPN Netwerk verteld mij dat ze geen afspraak kunnen maken, omdat KPN geen melding heeft gemaakt (ook al zij de mevrouw van 18 juni van wel). Na in gesprek te zijn met KPN Netwerk, word ik doorverbonden met KPN. De mevrouw van KPN Netwerk wil dat ik tegen de robot zeg van KPN dat ik een verhuizing wil doorgeven ‘omdat je dan geholpen wordt door mensen die er wel wat van begrijpen’. Ik dat dus doen. 

De meneer van KPN zegt dat er wel degelijk een melding was gemaakt, maar niet op de juiste manier. Top. Maar zegt ie, hij kan direct maandag 26 juni een monteur mijn kant op sturen (van KPN). Omdat ik zelf al een vermoeden heb waar het probleem ligt (dat er geen glasvezel binnen komt), voelt het niet als de oplossing, maar ik ga er in mee omdat ik maar verder wil komen in dit gedoe.

Maandag 26 juni komt de monteur van KPN binnen. Ik leg hem kort uit wat het probleem is, en terwijl die nog geen minuut binnen is zegt hij ‘Ja, ik moet KPN Netwerk bellen, die moeten het oplossen’. Ok. Dat dacht ik al ja.

De monteur van KPN is in gesprek met KPN en KPN Netwerk en vraagt mij of ik de komende 4 uur thuis kan blijven omdat de monteur van KPN Netwerk komt. Ik geef aan wel bereid te zijn thuis te blijven hiervoor. Echter word ik om half 5 opgebeld door een mevrouw van KPN Netwerk, die overigs moeite heeft met netjes zijn tegen de klant, dat de monteur niet kan komen en of ik morgen 27 juni (vandaag dus), alsnog weer thuis wil blijven tussen 1 en 5. Uiteraard wil ik graag mijn glasvezel en vertrouw ik erop dat dit de laatste dag is dat ik nog mijn complete agenda moet aanpassen voor dit, dus ga ik hiermee ook akkoord.

Nou komt vandaag, 27 juni. De monteurs van KPN Netwerk komen rond 10 over 1, wat wel fijn is want een tijdblok van 1 tot 5 heb je helemaal niets aan, maar goed, ze zijn er. 

Ze meten wat, doen wat, in mijn woning gaat niets mis maar een kleine 250 meter verderop staat een buurtkast waar al de glasvezellijnen naar toe gaan. 1 van de monteurs gaat daar even kijken wat er aan de hand is. Een kleine 10 minuten later hebben we het antwoord; ‘Ja, de kast is leeg. Er zijn geen aansluitingen. De glasvezellijnen hangen er los in, wij kunnen dus helemaal niks. Misschien over 2 weken ofzo heb je opeens glasvezel, bel KPN nog maar eens een keer’.

En laat ik nou net geen energie meer over hebben om dit hele gezeik weer uit te moeten leggen aan een 19 jarige callcenter medewerker van KPN die er zelf niks van begrijpt en na 20 minuten wachtmuziek bijna niets meer doet dan voorgekauwde zinnetjes bevestigd en opleest of vraagt of ik de modem al uit en aan heb gezet.


Ik wil nu duidelijkheid, ik wil een oplossing, en ik wil met iemand spreken die er wel wat van begrijpt. Waarom al die belletjes, monteurs, beloftes en wegschuiven van problemen als blijkt dat die complete kast nog niet is gemaakt? Waar gaat dit mis? Hoe is het ook mogelijk dat medewerkers van KPN even mijn lijn ‘doormeten’ om te kijken of er problemen zijn en hier niets uit halen?

Chaos dus!! Ik begrijp dat u nu nog wel een werkende dsl aansluiting heeft gelukkig.  Een moderater gaat hier reageren. De wachttijd is een dag of drie.  Vul uw profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze voor u aan de slag. Als er inderdaad nog geen appartuur in de kast is geplaatst dan moet u er maar op rekenen dat het nog lang gaat duren.  Begin maar te rekenen op een half jaar.


Chaos dus!! Ik begrijp dat u nu nog wel een werkende dsl aansluiting heeft gelukkig.  Een moderater gaat hier reageren. De wachttijd is een dag of drie.  Vul uw profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze voor u aan de slag. Als er inderdaad nog geen appartuur in de kast is geplaatst dan moet u er maar op rekenen dat het nog lang gaat duren.  Begin maar te rekenen op een half jaar.

Dank Joep voor je reactie. Ik heb mijn profiel aangevuld.

Ik mag toch hopen dat dat geen half jaar meer gaat duren… Ik ben naar KPN gegaan voor glasvezel, en niet voor de dure DSL.. We gaan zien wat KPN heeft te zeggen, dankjewel.


Hoi @el42 .  

Ik heb het nodige speurwerk gedaan en dit antwoord ga je niet leuk vinden. Allereerst excuses namens KPN dat de communicatie zo warrig verloopt.  Ik ga het helder proberen uit te leggen:

 

KPN (de provider, tevens eigenaar van dit forum) heeft juist gehandeld.  We hebben geprobeerd jou aan te sluiten (het systeem gaf hier ook de ‘go’ voor) maar ter plekke bleek dat het allemaal niet deugde.

De opdracht voor onze monteurs is dan om KPNNetwerk aan te sturen.  Dat is het bedrijf dat over de fysieke aanleg van glasvezel gaat en die LOS staat van KPN de provider.  

De monteur heeft een ticket voor KPNNetwerk aangemaakt. Het wachten is nu op hen. Wanneer?  Geen idee. Als het écht zo is dat er daar een lege verdeelkast staat, kan zoiets lang duren. 

Ik wil je adviseren om contact met KPNNetwerk te zoeken en navraag te doen over jouw wijk/aansluiting.