Skip to main content

Wij hebbben sinds half september onze woning (nieuwbouw) betrokken en had vanaf mijn oude huis mijn oude provider meegenomen (Ziggo) sinds dat we hier wonen problemen met internet, tv etc en de oplossingsgerichtheid was ver te zoeken behalve het kan liggen aan je bekabeling tot reset het modem… dit was ik afgelopen maandag zo zat dat ik per direct alles opgezegd heb. Heb KPN gebeld ipv online zelf regelen (dan had ik een monteur gehad waarschijnlijk) en daar werd me verteld dat ik per 12-10 aangesloten kon zijn en alles het weer deed. Een paar daagjes zonder internet en tv overleven we ook wel. Nu blijkt dat na aansluiten van de KPN spullen het lampje van Glas niet brandt op het kastje en dat er dus geen actieve verbinding is. Ik heb heel de dag zitten wachten tot het misschien geactiveerd zou worden maar dat blijkt niet zo te werken. Klantenservice gebeld, hopend op een oplossing en die kwam, echter niet hetgeen dat ik hoopte. Er moet een monteur langs komen om dit te repareren blijkbaar, echter kan dit pas over 14 dagen!! Dat betekent dat ik 2 weken zonder aansluiting zit en dus niet thuis kan werken, mijn kids niet kunnen gamen en online schoolwerk kunnen doen en er geen radio en tv is. Ik snap dat dit niet a la minute opgelost kan worden maar 2 weken vindt ik wel erg bizar! 
 

het aansluitpunt is gemaakt door monteurs van KPN netwerk, het betreft een nieuwbouwwoning dus dit lijkt me garantie, kan er dan aub gezorgd worden dat ik per omgaande een monteur voor de deur heb die het aansluitpunt goed maakt of zet! Het modem installeren en mijn tv aansluiten heb ik echt geen monteur voor nodig en dit is absoluut niet wat ik had verwacht toen ik de overstap maakte naar kpn. 

Ik moet overigens zeggen dat de aansluiting in de meterkast ook erg “los” zit en absoluut niet stevig is gemonteerd, ik heb dan ook een vermoeden dat het gewoon een installatie fout is waardoor het glasvezelnetwerk niet werkt of actief is. Zijn wel meer prutsers geweest tijdens de bouw van ons huis met o.a. elektra dus ik sluit niks uit.

 

kan hier geen monteur van kpn netwerk op gezet worden dmv een werkbon want nogmaals, ik heb geen monteur nodig die modem en/of tv aansluit. 
 

mvg Alex Hofman 


Nou vindt het tijdig reageren op topics vanuit kpn wel matig. Heb vandaag gepoogd contact te krijgen met KPN netwerk voor een netwerkmonteur maar dat heb ik na 35 minuten wel opgegeven! 
als dit het niveau van oplossingsgericht werken is bij KPN ga ik eerlijk gezegd twijfelen of ik wel vooruit ben gegaan tov ziggo! 


Wil ke snel wat geregeld hebben dan is de klantenservice 0800-0402 bellen de beste optie.  Hier is de wachtijd een dag of vier.


Ja dat snap ik, echter bij het eerder genoemde nummer mag ik pas over 2 weken een monteur verwachten en dat vindt ik toch wat lang. De aansluiting zelf schijnt niets door te geven en nu krijg ik een installatie monteur over de vloer die vervolgens moet terugkoppelen naar kpn netwerk om te herstellen, stuur dan gelijk een monteur. Nu heb ik 2 weken helemaal niets thuis. 


Ja dat snap ik, echter bij het eerder genoemde nummer mag ik pas over 2 weken een monteur verwachten en dat vindt ik toch wat lang. De aansluiting zelf schijnt niets door te geven en nu krijg ik een installatie monteur over de vloer die vervolgens moet terugkoppelen naar kpn netwerk om te herstellen, stuur dan gelijk een monteur. Nu heb ik 2 weken helemaal niets thuis. 

Wij hebben precies dezelfde mogelijkheden (en beperkingen) als de helpdesk, @Hofman1980 .

Begrijp ik uit je verhaal dat er nu een installatiemonteur is ingeboekt?  (het proces wat je beschrijft, klopt. Ik had het ook liever anders gezien maar dit is wel hoe het in de praktijk gaat)


Ja dat klopt, er komt nu een installatiemonteur maar dat hoeft niet van mij. Ik moet een netwerkmonteur hebben want er zit iets niet goed in het aansluitpunt. En als die pas komt nadat een andere monteur is geweest zit ik dadelijk een maand zonder internet dat slaat natuurlijk nergens op. 
 

mvg Alex Hofman 


Heb je nog een update over de situatie?


Ja ik zou graag een retour sticker willen ontvangen want die zat niet bij de retourdoos. Ik ga niet zitten wachten tot half november eer ik een keer aan de beurt ben met een kpn netwerk monteur, dus heb heel de boel afgekoppeld, opgezegd en in de retourdoos gedaan die is opgestuurd echter zat hier geen retourlabel bij dus die zou ik graag nog ontvangen.
 

mvg Alex Hofman


@Hofman1980 Je mag het retour adres ook gewoon op de doos schrijven:

https://www.kpn.com/service/administratie/terugsturen.htm#/ 

 

KPN
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen aan den Rijn

 

 (en dit is gratis uiteraard)