Skip to main content

Ik vindt de prijs opbouw van het glasvezel pakket nogal raar

50mbit (42.50 euro) speedtest 70

100mbit (47.50 euro) speedtest 130

200mbit (50.00 euro) speedtest 200 “up iets hoger"

(500 en 1000 pakket even weg gelaten)

Ik vindt het wel een beetje vreemd

Ik zal verwachten dat de 2,50 euro verschil in de 50 naar 100 zal zitten en geen 5 euro?

 

 

Ik vindt de prijs opbouw van het glasvezel pakket nogal raar.

Dat mag je vinden, maar het is wat het is.  https://www.kpn.com/thuis/tarieven.htm
Wat wil je daar dan verder nog voor uitleg van hebben?


Dan is de prijs 200 en 1000 ook vreemd, je krijgt 5x zoveel voor 7.50, van 50 naar 100 dubbel voor 5 euro en van 100 naar 200 is het dubbel voor 2.50.

Ik nam 100, ben nu terug naar 50, snel zat voor mij en scheelt 6.33 per maand.🥳


Commercieel gezien is dit een zeer logische opbouw van de prijs.

Het meerendeel van de mensen heeft ruim voldoende aan 100Mbps en daardoor zal de vraag naar 200Mbps relatief laag zijn. Door het prijsverschil kleiner te maken probeert KPN de klant toch te verleiden om 200Mbps af te nemen. Zo van kijk eens twee keer zo snel voor maar €2,50 extra.

Dit is ook waarom het 500Mbps abonnement helemaal verdwenen is en er alleen nog maar een 1Gbps abonnement is. Het 500Mbps abonnement zou immers in dit rijtje ook niet meer dan €2,50 extra mogen kosten en dus een prijs van maximaal €52,50 mogen krijgen om nog aantrekkelijk te lijken. De prijs was met €55,- echter weer €5,- hoger.

Door het verschil in bandbreedte tussen 200Mbps en 1Gbps is die verhouding weer hersteld en lijkt de propositie weer aantrekkelijk. Wow ... vijf keer zo veel bandbreedte voor maar €7,50 extra. En bedenk je dan dat KPN er niets extra's voor hoeft te leveren want KPN weet zelf ook dondersgoed dat die bandbreedte door vrijwel niemand verbruikt zal worden.

Allemaal heel slim van die marketeers en met maar één doel, ons meer te laten betalen dan dat we eigenlijk zouden hoeven doordat we geneigd zijn voor dat prijstechnisch "aantrekkelijke" hogere abonnement te kiezen. Zo doortrapt van die marketeers dat ik er op blijf hameren, bepaal eerst eens je werkelijke verbruikt, je zult zien dat dat veel minder is dan dat je denkt. Helaas kan je met een Experia Box jouw werkelijke verbruik niet meten. Wat je dan zou kunnen doen is een maandje één stapje hoger of lager abonneren en kijken of je echt verschil merkt. Zo nee, kies dan voor het lagere abonnement. 

 

Meer is echt niet altijd beter.


Dan is de prijs 200 en 1000 ook vreemd, je krijgt 5x zoveel voor 7.50, van 50 naar 100 dubbel voor 5 euro en van 100 naar 200 is het dubbel voor 2.50.

Ik nam 100, ben nu terug naar 50, snel zat voor mij en scheelt 6.33 per maand.🥳


ik heb nu ook weer 50 genomen

ik bedoel meer met dit topic waarom de 50 naar 100 5 euro meer kost en de 100 naar de 200 2,50 euro meer kost

ik zal de prijs net andersom verwachten tussen deze 2 pakketten


ik bedoel meer met dit topic waarom de 50 naar 100 5 euro meer kost en de 100 naar de 200 2,50 euro meer kost

ik zal de prijs net andersom verwachten tussen deze 2 pakketten

Puur rekenkundig (€ per extra Mbps) wellicht maar het is uiteraard een commerciële prijs.

Zie ook mijn vorige bericht.


ik bedoel meer met dit topic waarom de 50 naar 100 5 euro meer kost en de 100 naar de 200 2,50 euro meer kost

ik zal de prijs net andersom verwachten tussen deze 2 pakketten

Puur rekenkundig (€ per extra Mbps) wellicht maar het is uiteraard een commerciële prijs.

Zie ook mijn vorige bericht.


oke

in het café bestel je een glas bier (fluitje) voor 5 euro

maar een halve liter bier kost 2,50 euro

en die halve liter bier laat de mensen half staan :sob:

ik niet hoor :laughing:

"voorbeeldje”

 

 



in het café bestel je een glas bier (fluitje) voor 5 euro

maar een halve liter bier kost 2,50 euro

en die halve liter bier laat de mensen half staan :sob:

ik niet hoor :laughing:

"voorbeeldje”

Om een eerlijk vergelijk te trekken is de prijs van de halve liter bier dan geen €2,50 maar €7,50.

En die halve liter hoef je inderdaad niet te laten staan maar voor die extra Mbps zal je toch echt veel meer down-/uploads moeten activeren om die ook werkelijk te verbruiken. Dat lukt je met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet (zomaar).


Wat heeft dit met glasvezel te maken? De abonnementen en prijs voor DSL is hetzelfde...


Wat heeft dit met glasvezel te maken? De abonnementen en prijs voor DSL is hetzelfde...


ik had de text graag veranderd voor jou maar dat kan niet meer