Skip to main content

10 jaar geleden is ons een glasvezel abonnement verkocht in Roosendaal. Grote reclame campagne in wijk Burgerhout. Nu blijkt er helemaal geen glasvezel te zijn! Is dit bij meer mensen gebeurt ?

Er zal glasvezel tot de wijkcentrale liggen. Het laatste stukje naar uw huis zal dan koper zijn. 10 jaar geleden werd dat gezien als groot nieuws. En werd dan aan iedereen verteld dat ze glasvezel kregen. Zo werkte dat toen.


Wanneer wordt het laatste stuk dan naar de huizen toe gerealiseerd ? Want nou heb je niks aan glasvezel!


U heeft er waarschijnlijk heel veel aan. Als dat niet was gedaan had u minder dan de helft van de huidige snelheid gehad.


Wim D:

Destijds kregen we zelfs een schriftelijk contract met daarin vermeld dat de verbinding glasvezel zou zijn. Klopt dus niet. 

Het wordt nu nog gekker. We worden door de  concurrent T-Mobile benaderd omdat dit bedrijf wel glasvezel tot in huis gaat aanleggen. Heeft KPN weer eens de slag verloren? Wat gaat ons bedrijf eraan doen? KPN is er zelf niet eens fatsoenlijk over bereikbaar!!! 


Hallo @Wim D , inderdaad, vroeger werd tot aan de wijkkasten glasvezel gelegd en aan de klant verkocht als zijnde een glasvezelabo, dat klopte inderdaad niet.

Via www.kpnnetwerk.nl kun  je via je postcode zien wat de status van glas op jouw adres is. Als KPN  niet levert of niet gaat leveren zou  je kunnen overstappen naar de cuncullega.

 


Waarom biedt KPN niet de optie voor glasvezel? Kan ik nu nog KPN-glasvezel krijgen? Vroeger liep KPN voorop met vernieuwing, maar nu laat KPN zijn trouwe klanten in de steek. Bovendien is KPN niet eens goed bereikbaar via telefoon of email. Hoe klantonvriendelijk kun je zijn.


Waarom biedt KPN niet de optie voor glasvezel? Kan ik nu nog KPN-glasvezel krijgen? Vroeger liep KPN voorop met vernieuwing, maar nu laat KPN zijn trouwe klanten in de steek. 

Dat is natuurlijk onzin. KPN is heel hard bezig met de aanleg van glasvezel. Maar KPN kan niet in heel Nederland op alle adressen tegelijk zijn. 


Wim D:

Destijds kregen we zelfs een schriftelijk contract met daarin vermeld dat de verbinding glasvezel zou zijn. Klopt dus niet. 

Het wordt nu nog gekker. We worden door de  concurrent T-Mobile benaderd omdat dit bedrijf wel glasvezel tot in huis gaat aanleggen. Heeft KPN weer eens de slag verloren? Wat gaat ons bedrijf eraan doen? KPN is er zelf niet eens fatsoenlijk over bereikbaar!!! 

 

Het is geen oorlog en er is geen slag om te winnen of te verliezen. Zoals gezegd kan KPN moeilijk in elke stad en dorp tegelijk aanleggen. T-Mobile (of eigenlijk Open Dutch Fiber) ziet een mogelijkheid en legt ook in meerdere wijken van steden een eigen glasvezelnetwerk aan. De kans is echter vrij groot dat KPN binnen een paar jaar ook gepland had om Roosendaal te verglazen en dat ook alsnog gaat doen. Dan heb je twee glasvezelnetwerken en volgens de Telecomwet mag dat.

Met 1 verschil: KPN doet het om haar bestaande kopernetwerk te vervangen en op den duur helemaal uit te kunnen zetten.

 

En KPN is prima bereikbaar maar de aanleg van glasvezel zit niet bij KPN zelf maar bij KPN Netwerk. Een ander onderdeel met een eigen website en eigen klantenservice en contactmogelijkheden (https://www.kpnnetwerk.nl/)


KPN is dus niet gewoon telefonisch bereikbaar of per email. Ik wil niet gedwongen worden om te chatten of social media te gebruiken. Geef me de contactgegevens , want die staan niet bij de klantenservice. 


 

Zoals ik al zei: al je vragen over aanleg horen niet bij KPN zelf (tel 0800-0402) maar bij KPN Netwerk:

https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/

Onderaan de pagina staan 5 contactmogelijkheden. Inclusief telefoonnummer en e-mail.