Skip to main content

Goedemorgen, 

Ongeveer een maand heb ik het 1 GB glasvezel internet van KPN. In het begin werd deze snelheid netjes gehaald. Nu merk ik dat met namen de download snelheid achter blijft. Upload snelheid blijft wel goed, nagenoeg het maximale. 

PC is bekabeld aangesloten met een CAT6 kabel rechtstreeks op de router van KPN. 

Snelheid meerdere keren getest via Network Speedtest Tool, de resultaten zijn na meerdere keren te hebben gemeten rond de 480 dl / 970up. 

Heeft iemand tips wat ik zou kunnen doen? Ik heb al het een en ander gelezen op het forum en heb het glasvezel kastje al 2 minuten van de stroom gehaald, ook het modem al eens gereset. 

Alvast bedankt! 

Bij een speedtest haalt u wel de snelheid? 


Nee, bij de speedtest haal ik plusminus 500dl en 970 upload.

 


Hall9 @Rstienen , dan even bellen met 0800 0402


Ga ik dat proberen, thanks.


Zojuist gebeld , ze konden niet direct zien waar het probleem vandaan kwam. 

Ze gaan het verder onderzoeken en komen er dan op terug. 


Op welke manier meet jij, @Rstienen ? Het is belangrijk om de ookla app (die kun je in windows downloaden) te gebruiken. 


Met die app gemeten inderdaad. Ik heb nog een andere laptop geprobeerd en daar lag de snelheid rond de 800. Ik heb de monteur dan ook maar afgezegd. Aan de klantenservice werd verteld dat wanneer het aan mij zelf lag ik dr kosten voor de monteur zelf moest betalen.

 

bedankt voor de reacties zover!

 


Dat is waarschijnlijk een goeie beslissing geweest, @Rstienen .   Zo te lezen komt er voldoende binnen.