Skip to main content

Bij één van mijn beste vrienden zit al maanden de glasvezel in de meterkast. Die zit er nu al een half jaar. Hij heeft daarvoor speciaal een abonnement bij de kpn genomen. Mooi toch? Er zijn al “tig” monteurs lang geweest om hem over te zetten van adsl naar glasvezel en dat is tot op heden iedere keer mislukt. Dan komt geen monteur opdagen, worden vage afspraken gemaakt en ga nog maar even zo door. Iedere keer als de vriend dan belt krijgt hij telkens weer een ander antwoord (ik noem het gewoon smoesjes) waarom hij nog steeds niet de glasvezel kan gebruiken. Ik heb nu het donkerbruin koffie vermoeden dat hij nu van het beroemde kastje naar de muur gestuurd wordt of ook wel met een kluitje het riet ingestuurd wordt.

Wat er nu in werkelijkheid aan de hand is, zeg het maar……..

Nu is “geduld” hebben een goede eigenschap maar het geduld raakt nu zo langzamerhand na een half jaar wel een beetje op. Bovendien is dit geen goede reclame om überhaupt kpn glasvezel te nemen. Wanneer mij zoiets zou overkomen een half jaar aan het lijntje gehouden te worden, kunnen ze dan bij de kpn de boom in en zeg dat abonnement dan wel op met de reden van wanprestatie. Wel incasseren en niets leveren.

Deze glasvezel soap wordt nog steeds “uitzichtloos” vervolgd…….

Wat voor redenen geven die monteurs dan? Dat KPNnetwerk het moet oppakken? Gaat om XSpon?


Wat voor redenen geven die monteurs dan? Dat KPNnetwerk het moet oppakken? Gaat om XSpon?

Die monteurs geven geen echte reden. Die worden ook maar “gestuurd". De glasvezel zit al een half jaar in de meterkast. Dus de kpn is aan zet want kpnnetwerk heeft zijn werk gedaan: aanleggen en plaatsen van glasvezel in huis.

Ik zal de vriend eens vragen wat voor “exacte” redenen er worden aangegeven dat hij geen gebruik kan maken van de glasvezel.


Ik heb net met de vriend gebeld. Die vriend heeft een ziekte die zijn hersenen heeft aangetast en daarom is zijn onthoud slecht.

Afgelopen vrijdag 15 juli 2022 zou er dus weer een monteur langskomen en die is dus niet geweest. Toen hij weer gebeld heeft kreeg hij het antwoord dat er administratief iets niet goed zat en dat er in mijn kpn staat dat hij binnen vijf werkdagen een e-mail bericht/brief zou krijgen en die e-mail of brief heeft hij tot op heden (we zijn nu 21 juli 2022) niet gehad. Nu zijn de vijf werkdagen al vandaag (21 juli 2022) voorbij.

Wie kan mijn vriend helpen? Natuurlijk krijg je op verzoek via de privé post de gegevens van de vriend. Het lijkt me geen goed idee om die hier te plaatsen.


Nee je moet hier ook geen privé info delen. Vul wel je profiel zoveel mogelijk in. En de gegevens van die vriend uiteraard want daar gaat het om. Als een moderator aan dit topic toe is, zal hij/zij kijken wat er mis gaat.


Het gaat wel vaker mis ....

https://emeppeli.home.xs4all.nl/


Wat een rotsituatie voor je vriend @gensnet, dit duurt allemaal al wel heel erg lang zo 😑

Zou je de naam-en adresgegevens van je vriend in het opmerkingen veld onderaan in je profiel willen noteren? Dan kan ik even meekijken. Het klinkt eerlijk gezegd alsof er vanuit KPN Netwerk nog wat moet gebeuren en hiervan hebben we bij KPN de internetprovider (waar het forum bij hoort) maar weinig inzichtelijk.

Toch doe ik graag een poging om de situatie helder te krijgen en er voor te zorgen dat hier eindelijk schot in de zaak komt!


Gegevens ontvangen @gensnet, en wat ik zie is dat dit op 15-07 door is gezet naar onze afdeling die de complexe glasvezel kwesties oplost en dat ze vanuit daar binnen 5 werkdagen contact op zullen nemen om het vervolg te bespreken.

Op het moment dat je dit topic opende waren die 5 werkdagen nog niet voorbij, maar door je privébericht heb ik sterk het vermoeden gekregen dat er tot nog toe niét gebeld is. Of kan het wellicht zijn dat je vriend iet in gelegenheid is geweest om op te nemen, door de situatie die je omschreef in je bericht? is er wellicht een alternatief telefoonnummer dat ik door kan geven als ik deze afdeling ga benaderen met het verzoek om nogmaals te bellen?


Ondanks dat je aangeeft dat je geen dingen gaat regelen via privé berichten, zijn er nu “omstandigheden” ontstaan die puur privé zijn en niemand wat aan gaan in dit forum…….

 


Nou die vriend is er weer. Ik heb nu in zijn “mijn kpn” gekeken en dat is een grote puinzooi. Ten eerste kloppen de bedragen die hij betaald heeft niet. Ten tweede is geen begindatum aangegeven wanneer hij dat "hussel” abonnement heeft en ten derde zou hij pas op 25 november 2022 glasvezel kunnen krijgen.

Hij zou zo snel glasvezel krijgen- zoals ik uit de rekeningen kan opmaken- in april 2022 (die dan al vanaf november 2021 in de meterkast zit) en dat is toen niet gelukt en heeft hij dus "tijdelijk” maar een “hussel” (veel te duur duur) abonnement gekregen. Voor Duitse zenders betalen bijvoorbeeld. Op een paar Duitse commerciële zender na is iedere Duitse zender vrij te zien. Nee niet “gekregen” maar duur betaald. Op een rekening stond namelijk éénmalige kosten en ik zou echt niet weten waar dat voor is.

Hij zou moeten bellen heb ik uit een eerder bericht begrepen, maar dat heeft schijnbaar geen enkele zin. Nou hij heeft “tig” keren gebeld en er is van alles beloofd maar geen enkele belofte is nagekomen. Bovendien zie je aan de rekeningen dat de kpn “prijs je zelf rijk” methode toepast.

'k Zal mij nu benieuwen wat voor verklaring de kpn geeft voor deze uiterst rommelige en ondoorzichtige administratie.


Nou die vriend is er weer. Ik heb nu in zijn “mijn kpn” gekeken en dat is een grote puinzooi. Ten eerste kloppen de bedragen die hij betaald heeft niet. Ten tweede is geen begindatum aangegeven wanneer hij dat "hussel” abonnement heeft en ten derde zou hij pas op 25 november 2022 glasvezel kunnen krijgen.

Hij zou zo snel glasvezel krijgen- zoals ik uit de rekeningen kan opmaken- in april 2022 (die dan al vanaf november 2021 in de meterkast zit) en dat is toen niet gelukt en heeft hij dus "tijdelijk” maar een “hussel” (veel te duur duur) abonnement gekregen. Voor Duitse zenders betalen bijvoorbeeld. Op een paar Duitse commerciële zender na is iedere Duitse zender vrij te zien. Nee niet “gekregen” maar duur betaald. Op een rekening stond namelijk éénmalige kosten en ik zou echt niet weten waar dat voor is.

Hij zou moeten bellen heb ik uit een eerder bericht begrepen, maar dat heeft schijnbaar geen enkele zin. Nou hij heeft “tig” keren gebeld en er is van alles beloofd maar geen enkele belofte is nagekomen. Bovendien zie je aan de rekeningen dat de kpn “prijs je zelf rijk” methode toepast.

'k Zal mij nu benieuwen wat voor verklaring de kpn geeft voor deze uiterst rommelige en ondoorzichtige administratie.

 

Ik ga begin volgende week een collega raadplegen van een achterliggende afdeling die hopelijk meer informatie voor ons heeft wat betreft de glasvezelaanvraag, want ik die inderdaad dezelfde datum staan 😕 Kom er op terug zodra ik meer weet!


Nou die vriend is er weer. Ik heb nu in zijn “mijn kpn” gekeken en dat is een grote puinzooi. Ten eerste kloppen de bedragen die hij betaald heeft niet. Ten tweede is geen begindatum aangegeven wanneer hij dat "hussel” abonnement heeft en ten derde zou hij pas op 25 november 2022 glasvezel kunnen krijgen.

Hij zou zo snel glasvezel krijgen- zoals ik uit de rekeningen kan opmaken- in april 2022 (die dan al vanaf november 2021 in de meterkast zit) en dat is toen niet gelukt en heeft hij dus "tijdelijk” maar een “hussel” (veel te duur duur) abonnement gekregen. Voor Duitse zenders betalen bijvoorbeeld. Op een paar Duitse commerciële zender na is iedere Duitse zender vrij te zien. Nee niet “gekregen” maar duur betaald. Op een rekening stond namelijk éénmalige kosten en ik zou echt niet weten waar dat voor is.

Hij zou moeten bellen heb ik uit een eerder bericht begrepen, maar dat heeft schijnbaar geen enkele zin. Nou hij heeft “tig” keren gebeld en er is van alles beloofd maar geen enkele belofte is nagekomen. Bovendien zie je aan de rekeningen dat de kpn “prijs je zelf rijk” methode toepast.

'k Zal mij nu benieuwen wat voor verklaring de kpn geeft voor deze uiterst rommelige en ondoorzichtige administratie.

 

Ik ga begin volgende week een collega raadplegen van een achterliggende afdeling die hopelijk meer informatie voor ons heeft wat betreft de glasvezelaanvraag, want ik die inderdaad dezelfde datum staan 😕 Kom er op terug zodra ik meer weet!

> inderdaad dezelfde datum staan.

Mooi zijn we het daar over eens dat dit veel te lang duurt! Zou in november 2022 precies één jaar wachten zijn toen de glasvezel in de meterkast is geplaatst. Maar die vriend heeft nu zelf voor de zoveelste keer gebeld en ze hebben hem ook verteld dat hij pas op 25 november 2022 glasvezel krijgt omdat er “ergens” een fout is gemaakt. Een ticket zou ingetrokken zijn. Eh? Wie die fout heeft gemaakt en hoe die fout is ontstaan, krijg je geen antwoord op. Het is dan ook maar de vraag of ze hun belofte in november 2022 waar gaan maken en dat betwijfel ik dus niet zeer. En die twijfel is mij dunkt niet onterecht als je dan weet hoe de kpn met hun klanten omgaat. Voor die vriend heeft de kpn het nu méér dan begrijpelijk verprutst. Lang leve de kpn!

Duidelijk geen reclame om kpn glasvezel te nemen. Zegt het voort, zegt het voort! Wanneer ze dat zo ook bij andere mensen doen (waar is dat bericht van Phoenix007 gebleven die ook dezefde problemen voorspelde?) raad ik mensen aan om GEEN glasvezel te nemen van de kpn! Het nu duidelijk  dat de kpn er duidelijk in “versmoort”. (Hun eigen administratie niet op orde heeft)


Lukt het je vriend om een foto te maken van het glasvezelpunt en die naar jou door te sturen, zodat jij hem hier kan plaatsen @gensnet? Volgens onze systemen is er nog geen aansluitpunt aanwezig, en ik heb graag ‘bewijs’ zodat ik hier verder mee aan de slag kan!


Lukt het je vriend om een foto te maken van het glasvezelpunt en die naar jou door te sturen, zodat jij hem hier kan plaatsen @gensnet? Volgens onze systemen is er nog geen aansluitpunt aanwezig, en ik heb graag ‘bewijs’ zodat ik hier verder mee aan de slag kan!

Nu breken toch ècht mijn beide Friese klompen. Ja, standaard lopen we hier allemaal op klompen en komen tulpen alleen maar uit Amsterdam 😉 Weer een mooie nieuwe smoes. Er zijn zo langzamerhand al minstens vier monteurs langs geweest en die zouden dan alle vier er geen melding van gemaakt hebben dat er nog géén glasvezel aansluiting in de (in dit geval meterkast) zou zitten? Maak dat je grootje maar wijs! Ook geeft kpnnetwerk groen licht dat de glasvezel aansluiting gereed is en dat je nu een provider kunt kiezen die glasvezel aanbiedt. Die melding zou er al vanaf december 2021 staan. Alsof een foto het voor elkaar kan krijgen om glasvezel te kunnen gebruiken. Ik garandeerd dat er in het hele blok huizen bij iedereen een glasvezel aansluiting in de meterkast zit. De vriend heeft nagegaan dat hij bij freedom (maar die was hem destijds in vergelijking met de kpn te duur en heeft daarom een kpn abonnement genomen) al vanaf december 2021 glasvezel kon nemen. Maar nu duikt de naam glaspoort plotseling op. Die zou in opdracht van de kpn glasvezel bij die vriend aangelegd hebben……………..

Maar goed de kpn heeft nu genoeg kansen gehad en het voorgoed grondig verbruid. Dag, zwaai, zwaai kpn! De vriend gaat naar een andere provider en zal de kpn om de oren smijten wanprestatie te leveren en je weet wat wanprestatie is?


Lukt het je vriend om een foto te maken van het glasvezelpunt en die naar jou door te sturen, zodat jij hem hier kan plaatsen @gensnet? Volgens onze systemen is er nog geen aansluitpunt aanwezig, en ik heb graag ‘bewijs’ zodat ik hier verder mee aan de slag kan!

Nu breken toch ècht mijn beide Friese klompen. Ja, standaard lopen we hier allemaal op klompen en komen tulpen alleen maar uit Amsterdam 😉 Weer een mooie nieuwe smoes. Er zijn zo langzamerhand al minstens vier monteurs langs geweest en die zouden dan alle vier er geen melding van gemaakt hebben dat er nog géén glasvezel aansluiting in de (in dit geval meterkast) zou zitten? Maak dat je grootje maar wijs! Ook geeft kpnnetwerk groen licht dat de glasvezel aansluiting gereed is en dat je nu een provider kunt kiezen die glasvezel aanbiedt. Die melding zou er al vanaf december 2021 staan. Alsof een foto het voor elkaar kan krijgen om glasvezel te kunnen gebruiken. Ik garandeerd dat er in het hele blok huizen bij iedereen een glasvezel aansluiting in de meterkast zit. De vriend heeft nagegaan dat hij bij freedom (maar die was hem destijds in vergelijking met de kpn te duur en heeft daarom een kpn abonnement genomen) al vanaf december 2021 glasvezel kon nemen. Maar nu duikt de naam glaspoort plotseling op. Die zou in opdracht van de kpn glasvezel bij die vriend aangelegd hebben……………..

Maar goed de kpn heeft nu genoeg kansen gehad en het voorgoed grondig verbruid. Dag, zwaai, zwaai kpn! De vriend gaat naar een andere provider en zal de kpn om de oren smijten wanprestatie te leveren en je weet wat wanprestatie is?

Voor de duidelijkheid: de administratie van KPN Netwerk heeft niets met de administratie van KPN te maken. Als een KPN monteur wel ziet dat er een FTU zit is dat leuk maar die monteur is er namens provider KPN, niet namens de netwerkbeheerder. Als er bij hen iets fout zit in de administratie zal het bij iedere provider die op glasvezel levert niet lukken, ook Freedom niet.

Zoals ik het begrijp zit er iets mis bij KPN Netwerk, als zij A zeggen dan houden ze daar aan vast tenzij KPN Retail (de provider) kan aantonen dat het wel al goed zit. KPN Netwerk zit wat dat betreft ook in een lastige markt met tig aannemers en onderaannemers waardoor ze ook niet anders kunnen dan uitgaan van de administratie die die aannemers zelf opstellen.

Ik probeer niks goed te praten, laten we dat voorop stellen, ik probeer alleen meer duidelijkheid te creëren in hoe KPN Netwerk te werk gaat en wat de relatie is tot KPN Retail.


Lukt het je vriend om een foto te maken van het glasvezelpunt en die naar jou door te sturen, zodat jij hem hier kan plaatsen @gensnet? Volgens onze systemen is er nog geen aansluitpunt aanwezig, en ik heb graag ‘bewijs’ zodat ik hier verder mee aan de slag kan!

Nu breken toch ècht mijn beide Friese klompen. Ja, standaard lopen we hier allemaal op klompen en komen tulpen alleen maar uit Amsterdam 😉 Weer een mooie nieuwe smoes. Er zijn zo langzamerhand al minstens vier monteurs langs geweest en die zouden dan alle vier er geen melding van gemaakt hebben dat er nog géén glasvezel aansluiting in de (in dit geval meterkast) zou zitten? Maak dat je grootje maar wijs! Ook geeft kpnnetwerk groen licht dat de glasvezel aansluiting gereed is en dat je nu een provider kunt kiezen die glasvezel aanbiedt. Die melding zou er al vanaf december 2021 staan. Alsof een foto het voor elkaar kan krijgen om glasvezel te kunnen gebruiken. Ik garandeerd dat er in het hele blok huizen bij iedereen een glasvezel aansluiting in de meterkast zit. De vriend heeft nagegaan dat hij bij freedom (maar die was hem destijds in vergelijking met de kpn te duur en heeft daarom een kpn abonnement genomen) al vanaf december 2021 glasvezel kon nemen. Maar nu duikt de naam glaspoort plotseling op. Die zou in opdracht van de kpn glasvezel bij die vriend aangelegd hebben……………..

Maar goed de kpn heeft nu genoeg kansen gehad en het voorgoed grondig verbruid. Dag, zwaai, zwaai kpn! De vriend gaat naar een andere provider en zal de kpn om de oren smijten wanprestatie te leveren en je weet wat wanprestatie is?

Voor de duidelijkheid: de administratie van KPN Netwerk heeft niets met de administratie van KPN te maken. Als een KPN monteur wel ziet dat er een FTU zit is dat leuk maar die monteur is er namens provider KPN, niet namens de netwerkbeheerder. Als er bij hen iets fout zit in de administratie zal het bij iedere provider die op glasvezel levert niet lukken, ook Freedom niet.

Zoals ik het begrijp zit er iets mis bij KPN Netwerk, als zij A zeggen dan houden ze daar aan vast tenzij KPN Retail (de provider) kan aantonen dat het wel al goed zit. KPN Netwerk zit wat dat betreft ook in een lastige markt met tig aannemers en onderaannemers waardoor ze ook niet anders kunnen dan uitgaan van de administratie die die aannemers zelf opstellen.

Ik probeer niks goed te praten, laten we dat voorop stellen, ik probeer alleen meer duidelijkheid te creëren in hoe KPN Netwerk te werk gaat en wat de relatie is tot KPN Retail.

> een FTU zit is dat leuk maar die monteur is er namens provider KPN

Heb je nu wel in de gaten dat je jezelf nu gigantisch tegenspreekt? Er zit een FTU en de kpn moet die klaar maken om internet met glasvezel te kunnen gebruiken. Kpnnetwerk is nu helemaal niet meer in beeld. Kpnnetwerk heeft zijn werk gedaan en is nu héél ergens anders aan het werk om glasvezel in de grond en huis te plaatsen. Kpn of andere provider is nu aan zet.

Dàt begrijp ik. Kpnnetwerk en kpn zijn twee verschillende bedrijven, maar die zijn echter wel “familie” van elkaar. Jullie doen nu net alsof het ene bedrijf totaal niets met het andere bedrijf te maken heeft en dat is dus ook kolder. De meeste mensen weten niet wat kpnnetwerk en kpn doen. Ze sturen de meeste mensen van het beroemde kastje (kpnnetwerk) naar de muur (kpn).

Een aannemer legt in opdracht van kpnnetwerk glasvezel aan in de grond en plaatst die in huis en dan geeft kpnnetwerk aan de providers te melding dat de glasvezel gereed is om te gebruiken door middel van de postcode controle. Die melding heeft kpnnetwerk- vermoedelijk- al gedaan in december 2021. Dan is een provider aan zet om de glasvezel eventueel van adsl om te zetten naar glasvezel. Maar de die melding van gereed zijn, is niet in de gebrekkige en wazige kpn administratie verwerkt, want dat is nu duidelijk omdat de kpn er nu aan twijfelt dat er daadwerkelijk een glasvezel aansluiting in huis zit. In elk huis zit een glasvezel aansluiting in de meterkast. En dat ga ik dat echt niet meer dubbel “bewijzen” middels een foto om nog weer eens te bewijzen dat de kpn een uiterst gebrekkige wazige administratie heeft.

Ik heb de vriend nu gewaarschuwd dat de kpn je nu gaat houden aan een jaar uitzitten bij hun en nu blijkt dat dit stukje van de administratie héél goed werkt door bij mijn vriend te dreigen met een € 400,-- afkoopsom. Zo “ken” ik de kpn weer. Maar dan ga ik de gegevens gebruiken die er in mijn kpn staan en daar staat geen begin datum van het veel te dure hussel “abonnement". Wel een eind datum maar die is niet belangrijk. Er staat maar één eind datum vermeld 25 november 2023 wanneer bij die vriend het vermeende glasvezel abonnement zou aflopen……..

De kpn is nog altijd erg goed in “prijs jezelf rijk” over de ruggen van argeloze klanten.

Ik kan me nu ook niet aan de indruk onttrekken dat er censuur wordt toegepast in berichten van mij. Waar is bijvoorbeeld het bericht van Phoenix007 gebleven en waar mijn opmerking “prijs jezelf rijk” in een eerder bericht?


 

Maar de die melding van gereed zijn, is niet in de gebrekkige en wazige kpn administratie verwerkt, want dat is nu duidelijk omdat de kpn er nu aan twijfelt dat er daadwerkelijk een glasvezel aansluiting in huis zit. In elk huis zit een glasvezel aansluiting in de meterkast. En dat ga ik dat echt niet meer dubbel “bewijzen” middels een foto om nog weer eens te bewijzen dat de kpn een uiterst gebrekkige wazige administratie heeft.

Ik twijfel geen seconde over het al dan niet aanwezig zijn van een aansluitpunt, als je vriend aangeeft dat die er zit, dan zal dat zo zijn. Dit moet echter op de juiste plek aangekaart worden, en dat ik precies wat ik nu probeer te doen, ik probeer jullie te helpen. Als jullie hier niet meer voor open staan en geen foto sturen ondanks dat ik daar niet zonder goede reden om vraag, dan is dat prima uiteraard. Dan laat ik het verder zitten. Mochten jullie je bedenken, dan zie ik een foto alsnog graag verschijnen!

Ik kan me nu ook niet aan de indruk onttrekken dat er censuur wordt toegepast in berichten van mij. Waar is bijvoorbeeld het bericht van Phoenix007 gebleven en waar mijn opmerking “prijs jezelf rijk” in een eerder bericht?

Deze gebruiker heeft een eigen topic, waar ik zijn reactie naar toe heb verplaatst. ‘Prijs je zelf rijk’ staat nog in je bericht van 29 July 2022, 14:12

Ik heb de vriend nu gewaarschuwd dat de kpn je nu gaat houden aan een jaar uitzitten bij hun en nu blijkt dat dit stukje van de administratie héél goed werkt door bij mijn vriend te dreigen met een € 400,-- afkoopsom. Zo “ken” ik de kpn weer. Maar dan ga ik de gegevens gebruiken die er in mijn kpn staan en daar staat geen begin datum van het veel te dure hussel “abonnement". Wel een eind datum maar die is niet belangrijk. Er staat maar één eind datum vermeld 25 november 2023 wanneer bij die vriend het vermeende glasvezel abonnement zou aflopen…….

Hij heeft een goed werkend abonnement via de koperlijn waarmee hij ruim 200Mb aan snelheid binnenhaalt, waarmee wij volledig voldoen aan onze leveringsplicht (abonnement met 200Mb  snelheid). Er is dus geen technische reden om zijn abonnement voortijdig te beëindigen zonder afkoopsom, ook al leveren we nog niet via glasvezel. Dat van de einddatum is wel krom, hij hanteert hierbij blijkbaar alvast de ingangsdatum van het glasvezel abonnement zoals dat nu gepland staat en dan met 1 jaar looptijd. Ik zie bij ons in de systemen nog 27-03-2023 staan wat ook de daadwerkelijke einddatum van zijn huidige contract is. 


 

Maar de die melding van gereed zijn, is niet in de gebrekkige en wazige kpn administratie verwerkt, want dat is nu duidelijk omdat de kpn er nu aan twijfelt dat er daadwerkelijk een glasvezel aansluiting in huis zit. In elk huis zit een glasvezel aansluiting in de meterkast. En dat ga ik dat echt niet meer dubbel “bewijzen” middels een foto om nog weer eens te bewijzen dat de kpn een uiterst gebrekkige wazige administratie heeft.

Ik twijfel geen seconde over het al dan niet aanwezig zijn van een aansluitpunt, als je vriend aangeeft dat die er zit, dan zal dat zo zijn. Dit moet echter op de juiste plek aangekaart worden, en dat ik precies wat ik nu probeer te doen, ik probeer jullie te helpen. Als jullie hier niet meer voor open staan en geen foto sturen ondanks dat ik daar niet zonder goede reden om vraag, dan is dat prima uiteraard. Dan laat ik het verder zitten. Mochten jullie je bedenken, dan zie ik een foto alsnog graag verschijnen!

Ik kan me nu ook niet aan de indruk onttrekken dat er censuur wordt toegepast in berichten van mij. Waar is bijvoorbeeld het bericht van Phoenix007 gebleven en waar mijn opmerking “prijs jezelf rijk” in een eerder bericht?

Deze gebruiker heeft een eigen topic, waar ik zijn reactie naar toe heb verplaatst. ‘Prijs je zelf rijk’ staat nog in je bericht van 29 July 2022, 14:12

Ik heb de vriend nu gewaarschuwd dat de kpn je nu gaat houden aan een jaar uitzitten bij hun en nu blijkt dat dit stukje van de administratie héél goed werkt door bij mijn vriend te dreigen met een € 400,-- afkoopsom. Zo “ken” ik de kpn weer. Maar dan ga ik de gegevens gebruiken die er in mijn kpn staan en daar staat geen begin datum van het veel te dure hussel “abonnement". Wel een eind datum maar die is niet belangrijk. Er staat maar één eind datum vermeld 25 november 2023 wanneer bij die vriend het vermeende glasvezel abonnement zou aflopen…….

Hij heeft een goed werkend abonnement via de koperlijn waarmee hij ruim 200Mb aan snelheid binnenhaalt, Maar zij had corona dus ging niet door. . Er is dus geen technische reden om zijn abonnement voortijdig te beëindigen zonder afkoopsom, ook al leveren we nog niet via glasvezel. Dat van de einddatum is wel krom, hij hanteert hierbij blijkbaar alvast de ingangsdatum van het glasvezel abonnement zoals dat nu gepland staat en dan met 1 jaar looptijd. Ik zie bij ons in de systemen nog 27-03-2023 staan wat ook de daadwerkelijke einddatum van zijn huidige contract is. 

> 27-03-2023?

Ik heb dat al eerder opgemerkt dat er geen enkele begindatum van een vermeend glasvezel abonnement is genoemd. Hij heeft een abonnement afgesloten niet voor een hussel abonnement maar voor een abonnement met glasvezel èn ook niet via adsl. Want een adsl abonnement had hij wel via Freedom. Een einddatum is in dit geval onbelangrijk. Er is een niet bestaand glasvezel abonnement ‘bedacht” met de einddatum van 25 november 2023.

> Er is dus geen technische reden om zijn abonnement voortijdig te beëindigen zonder afkoopsom.

Er zijn wel degelijk “technische” redenen om zijn abonnement te beëindigen. Hij heeft een kpn abonnement afgesloten speciaal om de glasvezel. Hadden jullie meteen aangegeven dat hij geen kpn glasvezel zou kunnen krijgen, had hij geen kpn abonnement genomen. Zo simpel is dàt nu. Dat hij als doekje voor het bloeden dan “maar” een adsl abonnement heeft “gekregen” heeft die vriend echt niet om gevraagd. Hij was in de veronderstelling dat dat “tijdelijk” (ter overbrugging) was tot hij glasvezel kon gebruiken, maar nu blijkt dat de kpn bij hem geen glasvezel kan leveren, omdat het één grote puinzooi bij de kpn. Er is dus hier sprake van grove “misleiding” en “wanprestatie”.

Ik was vanmiddag bij de vriend en de ip-ontvanger deed nu al raar. Wegens een bestelling (hoezo bestelling; er is niets besteld?) is het niet mogelijk dingen aan of uit te zetten. Ik heb ook de e-mail bevestiging van opzegging gelezen en in die e-mail gaat de kpn accoord met een maand opzegtermijn. Ik denk nu dat we het nooit van de kpn gaan winnen en dat we nu de gang naar een rechter moeten gaan maken…...

En zo trekt de kpn argeloze klanten het vel over de oren. Och, ik ken zo langzamerhand de kpn daar te goed voor. Daar zijn die meester in om de mensen te bedonderen waar ze zelf bij staan. Ik zal me inhouden maar met deze werkwijze laat de kpn goed zijn ware gezicht zien en bedient zich van het allerlaagste niveau van een kleuter…….


Er is van de kant van de kpn geen enkele reactie gekomen met deze "super” soap drama. Geen bezoek, geen telefoontjes, geen sms of e-mail met uitleg of iets van dien aard, niks, nada. Ja, alleen dreigementen omdat je naar een andere provider gaat en dat past de kpn niet. De kpn laat zich -zoals verwacht- van hun erg klantvriendelijke kant zien…….. :-((((

Mijn vriend belde mij en vertelde dat een andere bewoner al vanaf februari 2022 kpn glasvezel heeft. Hij wacht vanaf eind maart 2022 met “tig” mislukte pogingen.

Wat ik nu ook zo tegendraads vind van de kpn. Glasvezel enorm promoten (maar niet kunnen leveren!!!) en dan op de achtergrond “dreigen” met afsluiting na zoveel dagen koperdraad.


Yep, ik heb dezelfde ervaring, ze zeggen van alles toe, als je zelf contact op neemt, maar er gebeurd in totaal helemaal niets.

De communicatie is ook extreem eenzijdig, als je zelf niet belt, krijg je nooit contact weer, KPN communiceerd absoluut niets, KPN netwerken idemdito.


Krekels aan de KPN kant… Over planning nog maar te zwijgen, dat is helemaal een drama ...


De enige reactie die je krijgt is de bangmakerij wanneer je binnen het verplichte jaar bij ze weggaat. Dàt stukje van hun administratie hebben ze héél goed op orde……..


KPN had mij gebeld om ‘voorlopig’ even een koperdraad verbinding te accepteren …
Ben blij dat ik daarop nee heb gezegd, anders betaalde ik óók voor iets wat ik totaal niet zou willen.

Maar even terug naar het probleem van je kameraad…

Met een advocaat zou je kameraad volgens mij heel sterk staan als je dit zou aankaarten bij een rechtbank oid.   KPN staat erg zwak in dezen.