Skip to main content

Hoi, bij ons in de flat gaat de glasvezel in de meterkast net buiten de woning komen, dit wil de woningstichting zo.

De meterkast is niet voorzien van een stopcontact en ook niet van een hoofdschakelaar.

Om vervolgens in de woonkamer te komen (met utp naar modem) moet door 3 wanden/muren geboord, dat kan niet anders.

Wie doet al bovenstaande werkzaamheden?

P.S. (23-2) hier nog een dergelijk topic.

Hoe weet ik dat ik op het goede glasvezeltje zit, @Ward_ .

Bij het uitmeten was ie namelijk veel korter. Die is toen niet meteen ingegraven, maar terug gerold met een heleboel andere. Nu duidelijk andere gebruikt….


Hoe weet ik dat ik op het goede glasvezeltje zit, @Ward_ .

Bij het uitmeten was ie namelijk veel korter. Die is toen niet meteen ingegraven, maar terug gerold met een heleboel andere. Nu duidelijk andere gebruikt….

Bij mij was dat omdat ze de ONT aan moesten melden en ook moesten testen in de PoP (mijn monteur ging toen met zijn collega bellen). Hierdoor wist ik dat bij mij het goed gekoppeld was (ook op andere kabel dan ze dachten, was kabelkruising). Maar daardoor was bij mij alles goed aangemeld in het systeem. Maar ik denk dat Ward hier inderdaad meer over kan zeggen. Hebben ze bij jouw dat niet gedaan? Met elkaar contact gehad en naja dat ONT kastje gekoppeld aan je?


Ja de ONT is actief. Maar in hoeverre op mijn gegevens…. Maar ja, ik vertrouw het niet. Duidelijk andere kabel gebruikt dan eerst uitgemeten….


Ja de ONT is actief. Maar in hoeverre op mijn gegevens…. Maar ja, ik vertrouw het niet. Duidelijk andere kabel gebruikt dan eerst uitgemeten….

Klopt maar bij het plaatsen koppelen ze dat. Dus daarom mijn vraag of ze dus met elkaar contact hebben gehad? Ik moest zelfs nog opnieuw mijn postcode geven, dat is daardoor duidelijk administratief ook aan het juiste gekoppeld. Bij mij dus aan andere kabel dan ze eerst dachten.

 

Ja dat was vandaag gebeurd vandaar dat ik dat nu nog zo goed herinner / weet hoe dat dan gaat.


Ja de ONT is actief. Maar in hoeverre op mijn gegevens…. Maar ja, ik vertrouw het niet. Duidelijk andere kabel gebruikt dan eerst uitgemeten….

Als hij niet aangesloten is aan de centrale en de v10 zich niet aanmeld, blijft koper werken.

Het zou misschien kunnen dat je kabel op iemand anders abonnement staat, dan krijg je waarschijnlijk zijn nummer en snelheid ingeladen, maar ook in dat geval zal jouw koper verbinding blijven werken.Alleen die van de andere persoon niet:)


Hoe weet ik dat ik op het goede glasvezeltje zit, @Ward_ .

Omdat je inderdaad bij inlassen ook meteen op de juiste huisaansluiting zit. Als je een steady connection lampje hebt moet het goed zitten. Maar het kan ook zijn dat je op test signaal zit. 


Als het tweede lampje groen blijft branden zonder te knipperen is het goed @PeterG. De zwarte xgpon kastje is gekoppeld aan postcode en huisnummer dus je zit dan niet op de kabel van de buren.


Als hij niet aangesloten is aan de centrale en de v10 zich niet aanmeld, blijft koper werken.

Ja, pas bij activatie zal de oude DSL weggaan lijkt mij?

Het zou misschien kunnen dat je kabel op iemand anders abonnement staat, dan krijg je waarschijnlijk zijn nummer en snelheid ingeladen

 

Zit er ook iets qua koppeling in het modem zelf? Want bij mij maakt hij een PPP verbinding met gegevens die in dat modem opgeslagen stonden.

 

 

, maar ook in dat geval zal jouw koper verbinding blijven werken.Alleen die van de andere persoon niet:)

Haha, handig, voor die persoon dan.


Als het tweede lampje groen blijft branden zonder te knipperen is het goed @PeterG. De zwarte xgpon kastje is gekoppeld aan postcode en huisnummer dus je zit dan niet op de kabel van de buren.

Ja, wat bij mij was dat ze dat toen administratief koppelden inc kabelkruising administratief aanpassen. Naja was ook iemand bij de PoP/Wijkcentrale bezig dus daar vast ook wat gedaan.


Nou ja. Merk het morgen wel. Ga begin van de middag dan maar van dsl aansluiting naar de WAN op de experia. 

Hij is met een app "voor kpn" aan de gang geweest en toen ging lampje connection branden. 

Internet = Internet 

En mijn tv spul is allemaal op mijn itv abonnementsnummer geregistreerd. Dat werkt dan allemaal nog wel. 

Zal met de vaste telefoon ook uitgaand bellen. Als dat nummer klopt zal het wel okee zijn. 


Als hij niet aangesloten is aan de centrale en de v10 zich niet aanmeld, blijft koper werken.

Ja, pas bij activatie zal de oude DSL weggaan lijkt mij?

Het zou misschien kunnen dat je kabel op iemand anders abonnement staat, dan krijg je waarschijnlijk zijn nummer en snelheid ingeladen

 

Zit er ook iets qua koppeling in het modem zelf? Want bij mij maakt hij een PPP verbinding met gegevens die in dat modem opgeslagen stonden.

 

 

, maar ook in dat geval zal jouw koper verbinding blijven werken.Alleen die van de andere persoon niet:)

Haha, handig, voor die persoon dan.

1: Klopt inderdaad:)

2:Ja, een motive TR-069 koppeling.

3:InderdaadxD


Ja, pas bij activatie zal de oude DSL weggaan lijkt mij?

Ja, maar pas echt als de gehele migratieorder is afgerond wordt je koper aansluiting voor kpn uitgezet. 

Ja, wat bij mij was dat ze dat toen administratief koppelden inc kabelkruising administratief aanpassen. Naja was ook iemand bij de PoP/Wijkcentrale bezig dus daar vast ook wat gedaan.

Meestal is diegene de aansluiting in de woning plaatst in contact met iemand bij de patchkast. Deze test meteen de status van de connectie en zorgt dat alles werkt. 

Nou ja. Merk het morgen wel. Ga begin van de middag dan maar van dsl aansluiting naar de WAN op de experia. 

Hij is met een app "voor kpn" aan de gang geweest en toen ging lampje connection branden. 

Als het niet werkt dan is het ook niet meteen erg, pas als de order bij KPN helemaal administratief is afgerond wordt je pas afgeknepen van het koper. Tot die tijd kan er niks mis gaan eigenlijk. 


Dus bij glasvezel is de NT gekoppeld en niet zozeer het kabeltje in de centrale als bij dsl?

@Chrizziey , @Ik_Hussel , @martijn197108 


Dus bij glasvezel is de NT gekoppeld en niet zozeer het kabeltje in de centrale als bij dsl?

@Chrizziey , @Ik_Hussel , @martijn197108 

Als het tweede lampje groen blijft branden zonder te knipperen is het goed @PeterG. De zwarte xgpon kastje is gekoppeld aan postcode en huisnummer dus je zit dan niet op de kabel van de buren.

Aan wat hij hier zegt lijkt dat wel zo


Dus bij glasvezel is de NT gekoppeld en niet zozeer het kabeltje in de centrale als bij dsl?

@Chrizziey , @Ik_Hussel , @martijn197108 

Klopt, die is gekoppeld aan je woning en de FTU in de patchkast. Maar als KPN jou helemaal omgezet heeft en de order is helemaal rond, dan zal je koperverbinding niet meer werken. Maar dat is dus pas als er een werkende order terug is gekomen. 

Op de ONT is het volgende van toepassing :
Connection brand = Verbinding met centrale en provider
Connection knippert = Verbinding met centrale, geen provider diensten.
Alarm = Brand er als geen verbinding met de centrale is, oftewel geen licht. 


Hoi mannen 

Krijg zojuist ( 17:25 ) sms van kpn met tekst dat ie klaar is en het modem kan aansluiten. Kan kijken op http://kpn.com/aansluiten,  maar heb er nu wel meer vertrouwen in. Morgen begin middag gaat dsl kabeltje eruit en WAN erin.

Rode utp te kort. Andere kan toch ook? Witte met gele stekkers. 

Wel nog een beetje 🤞


Hallo @PeterG Iedere netwerkkabel is geschikt, mits kwaliteit minimaal CAT5e.

Succes met de omzetting en laat de goede afloop even weten en, je weet het, voor vragen kun je hier terecht en wij weten (meestal) een goed antwoord.


Dank je, @JanD .

Op een punt ga ik eigenwijs zijn. Ik gebruik de aan/uit schakelaar op de experia en laat de adapter in het stopcontact 😁


En die UPT kabel kan je zelfs gewoon gratis aanvragen via apparatuur voor thuis met de code in een mail die je hebt gekregen. 

Dan kost het je niks😊

Enige nadeel is dan dat je CCA krijgt,  maar in de winkel is dat vaak ook zo.


Dank je, @JanD .

Op een punt ga ik eigenwijs zijn. Ik gebruik de aan/uit schakelaar op de experia en laat de adapter in het stopcontact 😁

Ja, prima lijkt mij. Uit is uit 🤣


Dank je, @JanD .

Op een punt ga ik eigenwijs zijn. Ik gebruik de aan/uit schakelaar op de experia en laat de adapter in het stopcontact 😁

Dat doe ik ook altijd, en wat ook gewoon werkt is het modem aan laten en de kabels omsteken. De bedoeling is het niet maar werkt als een jekko. 


En die UPT kabel kan je zelfs gewoon gratis aanvragen via apparatuur voor thuis met de code in een mail die je hebt gekregen. 

Dan kost het je niks😊

Enige nadeel is dan dat je CCA krijgt,  maar in de winkel is dat vaak ook zo.

Hallo @martijn197108 CCA is in de meeste privésituaties geen probleem, pas als je spreekt over verbindingen langer dan 50 meter aan één stuk zou het theoretisch in je nadeel kunnen spelen als je bijvoorbeeld effectenhandelaar bent en een transactie of koerswijziging net een paar milliseconden te laat binnenkomt.😥

 


Haha @Ik_Hussel , dan doe ik het zo. 

Wel eerst dsl eruit en dan WAN erin neem ik aan?

@martijn197108

Is sowieso al kabel van kpn. Zat bij tv ontvanger jaar of 4 terug. 


Haha @Ik_Hussel , dan doe ik het zo. 

Wel eerst dsl eruit en dan WAN erin neem ik aan?

@martijn197108

Is sowieso al kabel van kpn. Zat bij tv ontvanger jaar of 4 terug. 

Hallo @PeterG eerst stroom van de modem af, dan DSL er uit, dan LAN in rode WAN en modem, wat nu een router geworden is, weer opstarten en die kabel van KPN is altijd goed.

 


8u40

Modem uit. UTP in NT, DSL uit modem → UTP in WAN. Modem weer aan (schakelaar).

8u43

Helemaal over op glasvezel 😀.

Zal er in de praktijk niet veel van merken. Abo is snel genoeg, voor mij in m'n uppie.

Alleen was de upload nu gelijk aan de download (vrijwel). Up 43.8 en down 43.3. Op de (wat oude) laptop, de smartphone geeft wat hogere waarden. En een ander IPv6 getal.

P.S.

Ik dacht dat er ook een knipperend lampje op de NT zou zijn. Dat is er niet. Er branden 2 lampjes: Power en Connection.