Skip to main content
Vraag

Glasvezelkastje TK01 aansluiten lukt niet goed vanwege nabijheid leiding

• March 10, 2026
  • 4 reacties
  • 28 keer bekeken

Vanaf vandaag kan ik zelf mijn glasvezel kastje aansluiten. 

Het witte kastje waar ik het zwarte TK01 kastje op aan moet sluiten is echter vrij dicht naast mijn verwarmingsbuis aan de muur bevestigd. Eenmaal het zwarte kastje volgens instructies erop geklikt, schuift het er wel in, maar zie ik dat het witte kastje een beetje van de muur af komt. Zie foto. 

Alle kabels aangesloten maar het rode "alarm" knopje blijft branden en ook op mijn modem krijg ik een rood lampje. 

Via de instructies op de KPN site, deze checkt of de verbinding werkt, krijg ik de melding dat de verbinding niet werkt. 

Alles opnieuw volgens de stappen gedaan, maar het lukt niet. Dus mijn DSL kabel weer aangesloten. Kan ik dit zelf oplossen? 

Er is al zoveel fout gegaan met het aansluiten, dat dit er ook nog wel bij kan. Ik heb ook geen zin in kosten, aangezien ik dit zelf niet zo heb aangesloten. 

4 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 10, 2026

Gewoon contact opnemen met KPN. Deze stuurt kosteloos een monteur om dit op te lossen. Hij lijkt ook te dicht op de leiding te zitten.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 10, 2026

Beste ​@lizzie1981 even om een gratis installatiemonteur vragen via 0800 0402 onder werktijd, of online 24/7

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 10, 2026

@JanD weet je hoe ik dit 24/7 online kan doen? Ik kom niet verder dan de chatbot... 

Ik ga morgen sowieso bellen, maar mijn oude dsl aansluiting doet het nu dus ook niet meer. Dus ik heb geen tv en internet meer nu. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 10, 2026

Via de MijnKPN app, Facebook, X, Instagram, de kpn com website,  steekwoord monteur  ​@lizzie1981