Skip to main content

Morgen komt de monteur van KPN provider nadat het “netwerkbeheer” groen licht heeft gegeven; de glasvezelaansluiting zou zijn klaargemaakt.

Netwerkmonteurs zijn langs geweest, hebben signaal gezocht maar er is nog steeds niets meer dan een blind eindigende glasvezel in de woning.

Bij telefonisch contact werd mij verzekerd dat de KPN provider monteur morgen toch aan de slag gaan kan met de experiabox. Lijkt mij vreemd zonder dat er een kastje aan de glasvezel in de woning is gelast.

Ook werd er iets over koper netwerk gezegd.

Kan het morgen blijken dat er geen signaal staat op de vezel-tot-achter-de-voordeur zegmaar en men een aansluiting via kabel/koper wil leggen en is dat acceptabel?

 

mvg

 

  1. van Diggelen

In het verleden altijd heel leuk contact gehad met monteurs in de mooie ouwe glashart tijd. Het zal de corona zijn.


iedere monteur is anders. 

sommigen willen gewoon met rust gelaten worden en hun werk doen. 

anderen zijn dan weer sociaal en grappig. 

met corona moeten de klanten afstand houden. 

 

ik was er niet bij dus kan er niks over zeggen hoe u de monteur behandelt heeft. 

maar ik denk als u netjes uw wensen uitlegt. ipv eist.  

dan was er een betere uitkomst geweest. 

en als u alles heel netjes wilt dan kan het zeker helpen als u de kosten netjes betaalt. 

 

 


Kosten worden niet betaald, dat was een van mijn beledigingen aan hem. Er is niks geeist, enkel uitgelegd wat er vooraf al aangelegd was aan kabels. Niets meer dan mijn wensen aangegeven.

Hij werd geacht het kostenloos te doen vanwege de misbehandeling vanuit KPN tot nu toe. De kosten zijn vanwege de toestanden kwijtgescholden.

Dus nu mag ik aannemen dat er daarom broddelwerk is geleverd? Jaja, we zijn tegenwoordig dus al bezig op die manier. "Tevredenheid" over KPN ligt voorlopig nog altijd achter de horizon, sorry fanboys.

Achteraf gezien was ik nooit voor kpn gegaan, maar achja, het werkt.

 

Ik mis de goede oude glashart tijd, jullie ook?


Maar wat verwachte je dan? Er is een installatiemonteur gekomen om de boel te installeren. Dat heeft hij toch gedaan? Als je bekabeling etc netjes weg gewerkt wil hebben had je dat vooraf door een installatiebedrijf moeten laten doen.


Ik... snap de volgorde van berichten niet helemaal…

De monteur heeft in de meterkast 1 van de 2 vooraf aangelegde UTP kabels voor TV naar de woonkamer gebruikt om het modem in de woonkamer te plaatsen. Dit om vaste telefonie in de woonkamer mogelijk te maken. 

En even later zie ik een foto voorbij komen van het modem wat in de meterkast staat.

Hoe dat zo?


Dit is natuurlijk helemaal niet netjes, ik neem aan dat hij in de verkeerde loze leiding heeft geschoten. Gat door het afdekplaatje, tuurlijk…..ach ja het werkt.

Hoe had u zich dat anders voorgesteld dan? Vanuit elke wandcontactdoos loopt 1 leiding naar de meterkast.

In de linkse wandcontactdoos zitten 2 utp aansluitingen. Met dus 2 kabels in 1 leiding naar de meterkast. Prima, niets aan veranderen.

In de 2de wandcontactdoos zat dus niets. Een blindkapje of deksel noemt men dat. En 1 lege leiding naar de meterkast. Hier heeft de monteur dus de telefoonkabel door getrokken. Niets op aan te merken. Wat is daar verkeerd aan? Niets toch? Om de kabel naar buiten te kunnen geleiden heeft de monteur een gat door het deksel geboort. Begrijpelijk. Hoe had die dat anders moeten doen?

In de meest ideale situatie hoort daar natuurlijk een net aansluitpunt van gemaakt te worden. Net als bij de 2 utp aansluitpunten in de linkse doos. Maar dat heeft de monteur natuurlijk niet bij zich. Er bestaan vele 10-tallen soorten/merken/kleuren. U had het zelf aan moeten schaffen en klaar moeten leggen.


Ik... snap de volgorde van berichten niet helemaal…

De monteur heeft in de meterkast 1 van de 2 vooraf aangelegde UTP kabels voor TV naar de woonkamer gebruikt om het modem in de woonkamer te plaatsen. Dit om vaste telefonie in de woonkamer mogelijk te maken. 

En even later zie ik een foto voorbij komen van het modem wat in de meterkast staat.

Hoe dat zo?

 Scherp! :joy::ok_hand_tone1:

Maar er is verbinding. Weliswaar met het blindkapje aan diggelen. 


De linker doos heeft 1 utp aansluiting. Het tweede schuifje is leeg; telefoon had in hetzelfde doosje gemogen, langs de utp kabel.

Ik begrijp dat ik blij mag zijn met deze pruts. Dat er niet meer ingezeten had. Ontevreden ben ik ook niet hoor. Maar tevreden is anders. Blij dat het werkt, achja.

Toch denk ik dat de monteur had mogen aangeven dat hij niet in staat was / de middelen had om het netjes te doen.

 

 


Dit is natuurlijk helemaal niet netjes, ik neem aan dat hij in de verkeerde loze leiding heeft geschoten. Gat door het afdekplaatje, tuurlijk…..ach ja het werkt.

 

. Maar dat heeft de monteur natuurlijk niet bij zich. Er bestaan vele 10-tallen soorten/merken/kleuren. U had het zelf aan moeten schaffen en klaar moeten leggen.

 

De benodigde telefoon connector zit gewoon bij het doe-het-zelf pakket inbegrepen (een groenkleurige). Dus de monteur had het netjes kunnen installeren achter het tweede schuifje met alles wat er in het doehetzelf pakket zit.


Als ik jouw gedrag hoor mag je blij zij dat de monteur niet halverwege is weg gelopen.

Tevens sluiten ze de modem aan maken ze dingen werkend maar snoeren weg werken ed hoort niet in het taken pakket 

Sommige dingen kunnen tegen extra kosten maar niet alles is mogelijk hoor.

 


De linker doos heeft 1 utp aansluiting. Het tweede schuifje is leeg; telefoon had in hetzelfde doosje gemogen, langs de utp kabel.

In een buis waar al een kabel zit kun je niet 1voudig een 2de kabel bijleggen. Dan moet de bestaande kabel er eerst uit en dan samen met de 2de kabel er weer opnieuw in. Kan natuurlijk. Maar de monteur zal daar geen zin in gehad hebben en/of tijd voor gehad hebben. Maar goed, als die dat gedaan had, dan had die nog steeds iets achter dat klepje nodig gehad hebben. Een module ofzo, om daar te kunnen monteren. Waar dan buiten vandaan een stekkertje in gestoken kan worden. Dat heeft die monteur allemaal niet bij zich.


Als ie de kabel door de eerste buis had getrokken (okee teveel werk), dan had hij gewoon het telefoonconnectortje uit de meegeleverde telefoonwandcontactdoos kunnen prutsen en achter het schuifje installeren. Dus het is geen kwestie van afwezig materiaal. Maar ik begrijp wel dat een kabel langs een andere kabel trekken teveel gevraagd werk was. Ik beken al (en nog steeds) prettig verbaasd te zijn dat hij daartoe bereid was, maar ik blijf de brute sloopafwerking jammer vinden.


En mensen beledigen is nog vele malen jammerder helemaal als je er nog trots op bent ook.

 

Zegt (helaas) heel veel over jezelf als persoon.


KPN medewerkers hebben nog een paar beledigingen te goed. We staan bijna quitte. Op zich zou dan de weg naar "tevredenheid” kunnen openen, wie weet.


Als ie de kabel door de eerste buis had getrokken (okee teveel werk), dan had hij gewoon het telefoonconnectortje uit de meegeleverde telefoonwandcontactdoos kunnen prutsen en achter het schuifje installeren.

Welk telefoonconnectortje? Kan me niet voorstellen dat er iets bij zit wat past. Zo'n module moet van hetzelfde merk zijn als de wandcontactdoos, anders past het niet.


@fvdiggelen Je klinkt bijna puberaal en onvolwassen. 
Ik denk dat je al blij mag zijn in deze Corona periode dat er extra werk is gedaan.

Lees maar de link betreft de monteur en wat ze doen en welke dingen extra kosten

https://www.kpn.com/service/monteur/installatiemonteur.htm


Als ie de kabel door de eerste buis had getrokken (okee teveel werk), dan had hij gewoon het telefoonconnectortje uit de meegeleverde telefoonwandcontactdoos kunnen prutsen en achter het schuifje installeren.

Welk telefoonconnectortje? Kan me niet voorstellen dat er iets bij zit wat past. Zo'n module moet van hetzelfde merk zijn als de wandcontactdoos, anders past het niet.

Er zit een wandcontactdoosje voor telefonie bij het pakket. dat is met de hand open te maken om het blokje voor de telefoonconnector er uit te halen. Maar ik geloof je dat zoiets niet universeel is en niet per se past.


Ik heb wel genoeg gemopperd voor nu.

Dank voor de hulp, het topic kan gesloten worden