Skip to main content

De aanleg glasverbinding 1,5 jaar geleden aangelegd door een heel slechte onderaannemer.

De glasvezel verbinding heeft 1,5 jaar met een snelheid van 200mb/s gewerkt.

Sneheids verhoging via actie naar 1 Gb aangevraagd 

Monteur 1 komt op vrijdag een nieuw glasvezelkastje plaatsen. Geen resultaat dus geen signaal meer
Oude terug geplaatst, en weer een werkende verbinding van 200 mb.

Monteur 1 maakt een ticket.

Maandag erna een merkbare snelheidsvermindering naar 50mb en ging later weer terug naar 200mb dus geen probleem.

Dinsdag totaal geen signaal meer zonder kennisgeving dus  alles weg

(TV-internet en vast bellen)

Monteur 2 komt 2 weken later en loopt tegen dezelfde problemen aan (dus van tevoren niets gecontroleerd)

Monteur 2 maakt opnieuw een ticket aan.

We zijn nu 3 weken verder en nog steeds geen glasvezel verbinding

Om navraag te doen over deze problemen loop je via het standaard telefoon nummer 0800-0402

tegen een ontzettend grote muur van problemen op.

Met allemaal verschillende medewerkers aan de telefoon die een een standaard antwoord hebben van weet ik niet - mag ik niet - en kan ik niet.

Er is geen enkele mogelijkheid om met de juist personen in contact te komen die de klant echt helpen SCHANDE voor een groot professioneel bedrijf als KPN

Rectivicatie aanhef

Het is geen snelheid van 200 Mbit/s maar helemaal niets meer dus geen internet, geen tv en ook niet meer vast bellen

dus 0 Mbit/s !!!!!!!!!!


Hallo @VasteVerbinding als je totaal geen diensten meer hebt even bellen met 0800 0402, 24/7 bereikbaar voor storingen.

 


Dit heb ik de afgelopen 3 weken misschien al z’n

20 keer gedaan zonder resultaat 

Het laatst antwoord is we zijn er mee bezig

“ de vraag voor mij is alleen waarmee zijn ze

bezig  ?  ? en hoelang duurt dit” het is  dus een zeer slechte service


Hoi @VasteVerbinding, welkom op het forum! Ik kan me voorstellen dat je dit graag opgelost ziet als je al een poosje zonder internet ziet. Wat de anderen aangaven is wel waar, de telefoon is de snelste manier om iemand te pakken te krijgen. Maar ik begrijp ook dat dit niet ideaal verloopt. Dus als je wilt kan ik voor je nakijken wat de status is, en wat er eventueel nog gedaan kan of moet worden. Wil je daarvoor je forumprofiel invullen en hier weer reageren als je dat gedaan hebt? 


Beste Erik

Gegevens aangevuld zoals gevraagd 

Na heel veel bellen en het uiten van ongenoegen,

eindelijk iemand (afgelopen dinsdag) van een afdeling die het uitvoeren van tickets bewaakt gesproken.

Een bel code gekregen voor navraag.

Ze zouden mij terug bellen als ze meer wisten.Is nog niet gebeurd.

Het blijft een heel vreemd verhaal dat van de een op de andere dag helemaal geen verbinding meer

Had ik maar nooit een snelheids verhoging als aanbod van Kpn genomen dan had ik deze ellende niet gehad. Het is toch van de zotte dat niemand weet wat er aan de hand is , en ze het afdoen met de mededeling “ We zijn er mee bezig” !!??

Hoelang?????


Een bel code gekregen voor navraag.

 

dan zou ik daar opnieuw heen bellen en die code gebruiken


Beste robinjoo1

uiteraard heb ik dat gedaan, maar dan krijg je weer iemand aan de lijn de vraagt : als u geen internet heeft dan kan ik u een noodpakket sturen !!!! terwijl ik net mijn postcode/ huisnummer heb doorgeven !!

en zij alle gegevens hebben

m.a.w ze weten van elkaar niet wat er speelt

Ik heb maar opgehangen want het is zonde van mijn tijd en slecht voor mijn bloeddruk 


duidelijk dan snap ik zeker je frustratie 

@Erik_ hopelijk kan jij hierin nog meekijken ?


@VasteVerbinding, excuses voor mijn late reactie. 

Ik zie dat het rondom de wijziging inderdaad niet goed is gegaan. De activatie van het nieuwe glasvezelkastje wil niet lukken. Daarvoor is de juiste afdeling aangestuurd. Maar het lijkt nog niet opgelost. Wel is het zo dat de afdeling waar jij de terugbelcode van kreeg, ook degene is waar je voor dit moet zijn. Heb je in de afgelopen tijd nog contact met hen opgenomen, of is er vanuit hen met jou opgenomen?

Want als dat niet het geval is, en je zit nog wel zonder diensten, dan kan ik een melding voor die afdeling aanmaken dat er contact met je opgenomen wordt. 


Beste Erik,

Bedankt voor je reactie,

Zonder dat iemand mij informeerde had ik afgelopen maandag ineens weer signaal op mijn glasvezelkastje.

Dit signaal is beduidend minder (350 mb/s) dan de afgesproken contract snelheid van 1 Gb/s.

ik heb dus zelf weer alles aangesloten om weer normaal te kunnen internetten - bellen en tv kijken.

ik heb te doen met abonnees die dit niet kunnen en afhankelijk zijn van een falend uitvoeringsbeleid

Omdat ik geschrokken ben van de huidige organisatie en de wijze waarop een klant behandeld wordt ( niet persoonlijk op een medewerker bedoeld ) had ik even geen zin meer om zelf weer aan de bel te trekken.

Daarnaast staat in een kpn verslag (status van je bestelling) “monteurs afspraak verwijderd “ 

we nemen contact met je op !!!! wie en wanneer ?

Het totale pakket zoals afgesproken op 16/5  (waar ik een kopie van heb) is dus nog niet gerealiseerd !!!

Wel is er hedenmorgen een nota verstuurd door kpn  van € 122,00 van de oude situatie

(met vooruitbetaling) terwijl ik geen gebruik heb kunnen maken van de opgegeven diensten in de afgelopen periode.(een noodpakket mag niet gezien worden als normale dienstverlening) 

Een compensatie regeling is zeker op zijn plaats voor de zeer slechte ervaring zonder dat ik daarom hoef te vragen.

Los van het feit dat ik voor zowel de ellende van de aanleg van de glasvezel  1,5 jaar geleden

 als ook de huidige situatie een klacht indien bij de KPN directie.

Ik hoop dat deze problemen snel tot een einde komen en ik alle meegemaakte ellende snel kan vergeten.

 

Met vriendelijke groet ,

veuge045 


Ha, wel mooi dat het signaal er is. Ik heb even gekeken, en ik zie dat de daadwerkelijke afronding van de wijziging gisteren (27e) is geweest. Dus ik zou verwachten dat je vanaf dat moment ook de 1 Gbs hebt. Is dat ook zo?

 

Verder, wat kosten betreft. Voor de facturatie in het algemeen wordt dat met je komende factuur rechtgetrokken. Omdat de order dus pas gisteren afgerond is, ga je ook per gisteren voor het nieuwe pakket betalen. Dus op je volgende factuur krijg je een correctie teruggaand naar de 27e voor het oude pakket, en wordt vanaf die datum het nieuwe pakket in rekening gebracht.

Voor de periode zonder diensten zullen we natuurlijk de kosten vergoeden. Kun je, voor de volledigheid, aangeven wanneer de verbinding uitviel? Dan weet ik even hoe lang je zonder diensten hebt gezeten.


Beste Erik,

Bedankt voor je reactie.

Dat mijn nieuwe abonnement gisteren is ingegaan komt omdat ikzelf weer eens heb moeten bellen hiervoor.

Je mag verwachten als je iets besteld bij een groot bedrijf (buiten alle problemen die er geweest zijn) het bedrijf KPN zelf iets onderneemt om een klant te helpen om een met veel reclame en bombarie vernieuwd abonnement te realiseren.

De wijze waarop ik gisteren ben geholpen door een medewerker laat zien dat ze niet verder denken dan  protocollen op hun beeld scherm.

Hij wilde n.l weer een monteur langs sturen (zoals

als de vorige twee (onderaannemer) met een wachttijd van een week.

Ik heb hem verteld dat dit geen zin heeft ,en hij heeft toen het abonnement geactiveerd.

Als ik dat niet had gezegd had ik doodleuk weer een week moeten wachten.

Hedenmorgen weer contact moeten opnemen met het terugbel nummer met code.

Waar ik al bang voor was klopte inderdaad nl de snelheid haalt bij lange na niet de 1 Gb/s (350-500)

 

Nu weer doorverwezen naar de klantenservice , een afspraak gemaakt en een echte KPN storingsmonteur komt nu morgenochtend langs om metingen te verrichten.

Tot zover dit vervolg overzicht

Kan je het nog volgen allemaal ??!!

met vriendelijke groet 

veug045


Beste Erik,

Eindelijk zijn de problemen sinds gisteren 29-06 opgelost welke vanaf vanaf 26 mei speelde

Monteur heeft gisteren het modem vervangen door een kpn box 12 en via de (helpdesk glas) instellingen laten wijzigen.

Geen 1 Gigabit maar een door mij aanvaardbare 700 Mbt/s

Na ruim een maand ellende en ontzettend veel bellen !!! kan het dus toch !! als je een abonnement upgrade wil hebben !!

Nu afwachten welke coulance / gebaar en bereidwilligheid kpn heeft ter compensatie (buiten het niet genoten abonnement ) voor het grote ongemak en de ongelooflijke slechte communicatie binnen kpn waarmee een abonnee (klant) geconfronteerd wordt.

Bedankt voor je inzicht en medewerking

met vriendelijke groet 

veuge045

Â