Skip to main content

Ik heb zojuist mijn internetsnelheid verhoogd van 100 naar 200 via mijnKPN. Daarmee vervalt (automatisch) de glasvezel upgrade zie ik in mijn overzicht. Wat zijn daarvan de consequenties? 

Hoi @NvL . Dit volg ik (nog) niet helemaal.

Het lijkt me verstandig dat ik even mee kijk. Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?


Ik snap de weergave in mijnKPN ook niet maar ik heb me er bij neergelegd.

Je ziet een internetsnelheid van 200/20Mbps terwijl KPN helemaal geen asymmetrische snelheden meer levert via glas.


Hallo @wjb , ik begrijp uit de titel van het topic dat er nog een glasvezelupgrade gaande is, dan is koper nog te upgraden, maar aan de andere kant is bij een lopende wijziging, in dit geval koper->glas, geen andere wijziging (snelheidsverhoging binnen koper) mogelijk daar de KPN-systemen slecht 1 wijziging tegelijk aan kunnen.

Zelf heb ik ook een lopende migratie naar glas en kan binnen mijn pakket ook 0,0 wijzigen.

CC: @NvL en @Erwin_ 


Hallo @wjb , ik begrijp uit de titel van het topic dat er nog een glasvezelupgrade gaande is, dan is koper nog te upgraden, maar aan de andere kant is bij een lopende wijziging, in dit geval koper->glas, geen andere wijziging (snelheidsverhoging binnen koper) mogelijk daar de KPN-systemen slecht 1 wijziging tegelijk aan kunnen.

Zelf heb ik ook een lopende migratie naar glas en kan binnen mijn pakket ook 0,0 wijzigen.

CC: @NvL en @Erwin_ 

Is dit niet gewoon van glas 100 naar glas 200

Ik ben het met @wjb eens dat het in mijn kpn verkeerd staat als je glasvezel hebt staan er "koper" snelheid in mijn kpn en dat klopt niet 


@JanD . Ik vermoed dat het anders zit. De glasvezel upgrade is ook een term die we gebruiken binnen onze leverstraat.

De snelheden in de abonnementsvormen zijn niet symmetrisch. Dus in onze leverstraat is het 100/10 of 200/20 etc. Ziét de leverstraat echter dat het om glasvezel gaat, plaatst deze automatisch een extra order regel genaamd: ‘glasvezel upgrade’.. Deze regel zorgt er voor dat de snelheden symmetrisch worden. 

@NvL . Als jij nu upgrade, zal eerst de ‘oude’ glasvezel upgrade  vervallen, maar die zal ook weer bijgeplaatst worden als de nieuwe order ingevoerd wordt. 

@wjb : Wat die verkeerde weergave betreft. Daar ga ik navraag over doen. 


...ik begrijp uit de titel van het topic dat er nog een glasvezelupgrade gaande is, dan is koper nog te upgraden, ...

 


Wat topic starter betreft is dit allemaal nog een aanname. Want ik heb de gegevens nog niet. Maar ik heb een sterk vermoeden dat dit is, wat er speelt.


Ik heb inderdaad de upgrade van 100 naar 200 gedaan. Daarmee vervalt dus de ‘oude’ glasvezel upgrade. Ik wacht dan nu vol spanning op invoering van de order, waarna de upgrade glasvezel weer actueel en zichtbaar wordt, begrijp ik. Wanneer wordt de order ingevoerd? Ben benieuwd……


@NvL . In principe gaat zo'n upgrade vrij snel. Als er tenminste geen andere orders in de weg staan.

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven?


Ik heb mijn profiel (gedeeltelijk)aangevuld.


@NvL Ik zie dat er ook telefonisch en/of chat contact is geweest. Zelfs een klacht! Mijn collega heeft jouw abonnement aangepast en een credit gedaan.

Ik zie pas vandaag die snelheids-upgrade.  Wensdatum staat op vandaag.  Als alles meezit heb jij morgen die nieuwe snelheid. Het ziet er vanaf hier verder goed uit.


Hoe zit dit nou. 
 

In de buurt is gratis een “upgrade” van 100 naar 200 uitgevoerd (zonder hier om gevraagd te hebben) en wij hebben alleen een glasvezel aansluiting. 
 

ook hier staat nu glasvezel upgrade vervalt. 
 

wat betekent dit voor ons?


Hoe zit dit nou. 
 

In de buurt is gratis een “upgrade” van 100 naar 200 uitgevoerd (zonder hier om gevraagd te hebben) en wij hebben alleen een glasvezel aansluiting. 
 

ook hier staat nu glasvezel upgrade vervalt. 
 

wat betekent dit voor ons?

Ik vermoed niet zoveel.  Haal jij wel die upload?