Skip to main content

Bij ons in het dorp wordt je momenteel overspoeld met reclame van Delta glasvezel, incl abonnement voor internet en tv.

Ik zou een glasvezel aansluiten nog overwegen, maar wil gewoon klant blijven bij KPN.

Is dat mogelijk?

Ik lees dat KPN ook bezig is met het aanleggen van een glasvezel netwerk. Ik ga er eigenlijk vanuit dat dat niet daadwerkelijk een ander labelsysteem is, maar dat je net zoals nu kunt switchen van aanbieder (kpn/ziggo/..) zonder dat er daadwerkelijk een andere kabel je huis in moet komen? Dat gaat nu ook via dezelfde aansluiting. Hoe werkt dat met glasvezel?

 

Alvast bedankt, groetjes Senna. 

KPN levert niet op DELTA.Dus dan blijf je op het koper zitten.


Dat gaat nu ook via dezelfde aansluiting.

Nou ... dat is niet zo. Als u via de telefoonlijn een abonnement bij Delta wilt nemen, dan kan dat niet. Want Delta levert niet over de telefoonlijn van KPN.

Hoe werkt dat met glasvezel?

En zo levert KPN niet op het glasvezel van Delta. 


Goedemiddag @Sen na, het netwerk dat aangelegd wordt bij jou is van Delta. Zoals hierboven al wordt aangegeven levert KPN geen diensten via het glasvezelnetwerk van Delta. Wil je bij KPN blijven als klant, zal dat via het kopernetwerk zijn. 

KPN heeft zijn eigen glasvezelnetwerk dat in Nederland wordt aangelegd. De aanleg kun je volgen via: KPN Netwerk

 


Hoi Jeroen, bedankt voor je reactie. Is het dan zo dat KPN uiteindelijk overal zijn eigen kabels heeft liggen? Dus komt hier in het dorp uiteindelijk ook de mogelijkheid voor n glasvezel aansluiting van KPN?

Of is het zo dat Delta hier een monopolie op heeft? Zij waren hier eerst, dus als je glasvezel wil, dan is er geen andere optie dan overstappen naar Delta?


Hallo @Sen na Als KPN verstandig is en niet aan kapitaalvernietiging wil doen gaan ze bij jou niet nóg een glasvezel leggen als die er al is van Delta. KPN zou er dan verstandig aan doen mee te liften op de Delta-lijn als ze het tarief van Delta willen betalen.

Als je dan per se glas wil, wat ik zou adviseren, zou ik overstappen naar Delta.

Delta heeft geen monopolie op de lijn, maar is eigenaar van de lijn en als er andere providers van die lijn gebruik willen maken kunne ze capaciteit huren bij Delta. Op de KPN-lijn zelf zijn ooj tientallen andere providers actief die capaciteit huren.

Als je van gas- of licht-leverancier verandert worden er ook niet aparte gas- en stroomleidingen gelegd, toch?

 


Hallo @Sen na Als KPN verstandig is en niet aan kapitaalvernietiging wil doen gaan ze bij jou niet nóg een glasvezel leggen als die er al is van Delta. KPN zou er dan verstandig aan doen mee te liften op de Delta-lijn als ze het tarief van Delta willen betalen.

Als je dan per se glas wil, wat ik zou adviseren, zou ik overstappen naar Delta.

Delta heeft geen monopolie op de lijn, maar is eigenaar van de lijn en als er andere providers van die lijn gebruik willen maken kunne ze capaciteit huren bij Delta. Op de KPN-lijn zelf zijn ooj tientallen andere providers actief die capaciteit huren.

Als je van gas- of licht-leverancier verandert worden er ook niet aparte gas- en stroomleidingen gelegd, toch?

 

En toch legt KPN er een glasvezel naast. Of dat laten ze door Glaspoort doen maar dat komt op hetzelfde neer.

Redenen daarvoor zijn legio maar het is soms slimmer dan je in eerste instantie denkt. Vooral op een lange termijn van 20 tot 30 jaar.


Bij ons in het dorp mag KPN niet een kabel leggen, want er ligt al Delta. Delta heeft een monopolie geregeld. Dus als ik glasvezel wil moet ik overstappen, terwijl ik het eigenlijk niet wil. 


Bij ons in het dorp mag KPN niet een kabel leggen, want er ligt al Delta. 

Hoe komt u daar bij? Want dat is onzin. 


Bij ons in het dorp mag KPN niet een kabel leggen, want er ligt al Delta. Delta heeft een monopolie geregeld. Dus als ik glasvezel wil moet ik overstappen, terwijl ik het eigenlijk niet wil. 

Wellicht kun je glasvezel af nemen via Solcon (een dochter bedrijf van KPN)


Dat vertelde iemand van KPN mij. Als jullie meer weten. Vertel het me. Weten jullie of KPN glasvezel in Driebergen gaat leggen? Ik hoor het graag. 


Dat vertelde iemand van KPN mij. Als jullie meer weten. Vertel het me. Weten jullie of KPN glasvezel in Driebergen gaat leggen? Ik hoor het graag. 

dat zou je even moeten controleren bij https://kpnnetwerk.nl


Daar loopt het vast als ik mijn status opvraag.

 


Daar loopt het vast als ik mijn status opvraag.

 

Hallo @Metin5150 , gewoon op een ander tijdstip nog eens proberen bij www.kpnnetwerk.nl je postcode en huisnummer ingeven en je moet je status kunnen zien.

Succes.

 


Dankje. Het lukte deze keer en ik zal dan op hoogte gehouden worden. Ik zou wel van @KPN willen weten of er ooit in Driebergen KPN glasvezel komt. 


Dankje. Het lukte deze keer en ik zal dan op hoogte gehouden worden. Ik zou wel van @KPN willen weten of er ooit in Driebergen KPN glasvezel komt. 

Dat komt er ooit zeker wel. Maar wanneer weet niemand. Dat krijg je pas te horen wanneer ze er mee bezig zijn.


Bij ons in het dorp mag KPN niet een kabel leggen, want er ligt al Delta. 

Hoe komt u daar bij? Want dat is onzin. 

Wel kan de gemeente dusdanig hoge leges rekenen dat het niet meer rendabel is.Â