Skip to main content

bij ons in de straat ligt nu glasvezel en t-mobile  wil het aansluiten.maar ik wil niet overstappen naar t mobile  ,maar gewoon bij kpn blijven

moet ik nu die monteur van t mobile laten aansluiten,want ik krijg de zenuwen van dat gehannes met providers.

wat te doen?

Grote kans dat KPN niet levert over de kabels van Tmobile. Maar wat willen ze komen doen? Ik neem aan de kabel naar binnen brengen en daar verder afwerken. Dan is nog geen sprake van wisselen van providers. Tmobile legt de glasvezel aan tot in je woning, maar je bent niet verplicht om ook daadwerkelijk hun diensten af te nemen. Ik zou het gewoon laten afwerken binnen, dan heb je het maar. (Kost niks toch?) En dan lekker op de koper van KPN blijven als dat bevalt. 


De monteurs van t-mobile komen alleen de kabel binnen brengen en deze afmonteren in een aansluitpunt. Aan de verbinding van KPN en de Experiabox doen ze niets, die blijft gewoon zo zoals die is. 


@screaminjacoba Ik zou zeker als het gratis kan die glasvezel kabel aan laten leggen, het word later een drama als het alsnog moet gebeuren en je hebt kans dat er dan kosten berekend worden voor de aanleg.

En zoals @DennisA78 zegt, je hoeft niks, je kan het wel als je wilt en je bent toekomst bestendig, T-Mobile, nou ja Primevest en Open Dutch Fiber die de kabel leggen voor T-Mobile willen wel de lijn open gooien voor concurrenten, misschien komt er dan nog eens een provider langs die je wel wilt hebben.

 

P.S. trap niet in de praatjes dat KPN de koper kabel uitgefaseerd, dit gebeurt alleen als KPN er een eigen glas netwerk heeft liggen, niet als er een netwerk van een ander ligt.


dank jullie wel en op hoop van zegen dat ik niet ineens lid ben van tmobile,want glasvezel ja natuurlijk,maar overzetten naar tmobile voor internet -tv  en telefoons  heb ik weinig trek in.


Ik kreeg ook de enthousiaste aankondiging dat T-Mobile glas kwam brengen. In de buurt al vragen: en KPN? Betekent dat dat ik nu over moet? Mijn vertrouwen in de club waar ik tot 15 jaar geleden bij hoorde wordt danig op de proef gesteld. Gaan die altijd alerte marketeers nu suf afwachten tot ze een paar maten te laat ook de fanfare inzetten? Kom op, maak duidelijk hoe het zit!!


Wat wil je aan duidelijkheid hebben dan @mwp ,

Als T-Mobile aankondigd glasvezel aan te leggen lijkt mij dit duidelijk genoeg, KPN legt het niet aan dus 2 mogelijkheden, je neemt glasvezel af bij T-Mobile of je laat het zoals het nu is en doet niks, advies, laat in ieder geval die glasvezel wel aanleggen als ze het gratis doen, berouw komt na de zonde zegt men en je wil geheid een keer over op glasvezel als je de optie ik blijf vooralsnog bij KPN neemt.😉😉


 

Is het nu zo dat @Doornekamp33 dwaalt?

Quote:

...lijkt mij dit duidelijk genoeg, KPN legt het niet aan dus 2 mogelijkheden, je neemt glasvezel af bij T-Mobile of je laat het zoals het nu is en doet niks...

Een Plus artikel van Tweakers vertelt dat er wel degelijk sprake is van twee FTTH netwerken in één wijk. Er is zelfs een rechtszaak over gevoerd.

Quote:

...Saillant detail is dat in Segbroek de wijk Regentessekwartier ligt, waar KPN ook glasvezel wilde aanleggen. T-Mobile was het er niet mee eens dat KPN's kabels boven op T-Mobiles kabels kwamen te liggen, omdat dit het onderhoud zou bemoeilijken en dit tot extra overlast zou leiden. T-Mobile stapte daarom naar de rechter, die het te ver vond gaan om de aanleg door KPN te stoppen…

Ik blijf van mening dat KPN de zijn klanten moet waarschuwen om zich niet de kaantjes van het brood te laten roven.  Snel duidelijk maken wat de concrete plannen zijn dus.


Laat in godsnaam die glasvezel gratis in je meterkast aanleggen. Bij mij zit een Ziggo-aansluiting achter een gordijn al jaren stof te vreten. Heb je genoeg van KPN-dsl, tja, dan moet je naar iemand anders op je T-Mobile glas netwerk. Internet is daarop geen probleem, TV heeft momenteel beduidend minder HD-zenders.


@mwpHoezo dwaal ik eigenlijk ik geef je 1 duidelijkheid, nou ja twee.

1 Laat die glasvezel aanleggen in je huis, net zoals @jojootje ook ook zegt.

2, Je kan gewoon bij KPN op de koperkabel blijven, of er ooit glasvezel komt is de vraag, KPN wil zo'n 80% van de huishoudens aangesloten hebben in 2025, dat betekend dat 1 op de 5 geen glasvezel van KPN krijgt voor 2025, kan jij zomaar zijn en of ze daarna doorgaan, KPN heeft het niet zo op buitengebieden, schijnbaar te onrendabel of iets in die geest.

Daarbij stelde ik de vraag, welke duidelijkheid wil je hebben, nu lees ik tussen de regeld door dat jij zekerheid wil dat KPN ook glasvezel in jou huis aanlegt, nou die krijg je als Netwerk dit openbaar maakt, dus pak de onderstaande link en bezoek hem regelmatig, daar krijg je duidelijkheid als men het bekend maakt, of schrijf je in voor de nieuwsbrief.

https://www.kpnnetwerk.nl/mijn-status/

 

PS, Dat plus artikel zegt niks over Segbroek in Den Haag, KPN legt er nog niks aan en T-Mobile heeft hem er liggen, ging meer om de KPN praktijk handdoekje leggen, T-Mobile kondigde het aan en KPN ging er overheen, volgens oudere berichten frustreerde KPN daarmee de aanleg.

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/kpn-frustreert-de-aanleg-van-glasvezel/


Ik blijf van mening dat KPN de zijn klanten moet waarschuwen om zich niet de kaantjes van het brood te laten roven.  Snel duidelijk maken wat de concrete plannen zijn dus.

Er zijn geen plannen. Er is geen masterplan waarin staat waar KPN in 2025 en later glasvezel aan gaat leggen ofzo. Niemand weet hoe het loopt. Als zo'n plan er niet is, dan kun je niets duidelijk maken ook dus.


Ik blijf van mening dat KPN de zijn klanten moet waarschuwen om zich niet de kaantjes van het brood te laten roven.  Snel duidelijk maken wat de concrete plannen zijn dus.

Er zijn geen plannen. Er is geen masterplan waarin staat waar KPN in 2025 en later glasvezel aan gaat leggen ofzo. Niemand weet hoe het loopt. Als zo'n plan er niet is, dan kun je niets duidelijk maken ook dus.

Nou, dat zal je verbazen. Omdat het vaak meerjarenprojecten zijn van planning tot oplevering wordt er flink vooruit gepland zoals ik eens eerder begrepen heb. Ik verwacht dat er voor de doelstelling ‘80% verglaasd in 2025’ al een heel plan klaar ligt met wanneer welk gebied aan de beurt komt. Het lijkt mij mede om die reden aannemelijk dat KPN Netwerk niet actief publiekelijk reageert op lokale partijen of netwerkbeheerders als die in een gebied gaan aanleggen.


De gebieden die men van plan is aan te leggen zullen best ergens goed geheim gehouden op een kaart staan aangetekend, en de volgorde evenals de uitvoering kan nog wel eens afhankelijk zijn wat de concurrent doet of heeft gedaan en hoe de gemeentes er in staan.

En het zou niet slim zijn om dit ver vooruit te delen, je laat de concurrentie dus vroegtijdig reageren op jou plannen en men kan je dwars gaan zitten, dit is iets wat KPN ook zelf (kan) doen.


Als een "tegenstander” verwarring schept door voornemens aan te kondigen, is het van belang dat niet door te laten woekeren. Zo ik KPN ken IS er gewoon een plan en dat hoeft niet algemeen openbaard te worden. Strategie tegenover tactiek. 

Overigens zal ik ieder initiatief voor verglazing toe laten. Mijn verwijzing naar Segbroek deed ik naar aanleiding van de rechtszaak over dubbel leggen. Of het nu uitgevoerd wordt of niet.


Er zijn geen plannen. Er is geen masterplan waarin staat waar KPN in 2025 en later glasvezel aan gaat leggen ofzo. Niemand weet hoe het loopt. Als zo'n plan er niet is, dan kun je niets duidelijk maken ook dus.

Nou, dat zal je verbazen. Omdat het vaak meerjarenprojecten zijn van planning tot oplevering wordt er flink vooruit gepland zoals ik eens eerder begrepen heb.

Ja iets waarbij datums niet vast staan en nog alle kanten op kunnen gaan. Dat noem ik geen plan. Althans geen plan waar een klant die nog op koper zit iets aan heeft.


Als een "tegenstander” verwarring schept door voornemens aan te kondigen, is het van belang dat niet door te laten woekeren. Zo ik KPN ken IS er gewoon een plan en dat hoeft niet algemeen openbaard te worden. Strategie tegenover tactiek. 

Overigens zal ik ieder initiatief voor verglazing toe laten. Mijn verwijzing naar Segbroek deed ik naar aanleiding van de rechtszaak over dubbel leggen. Of het nu uitgevoerd wordt of niet.

1 Ding moet je niet naar kijken in het geval van Segbroek of T-Mobile, T-Mobile lijkt wel een Amerikaan, voor elke scheet een rechtszaak beginnen, ze hebben er al wat gevoerd tegen KPN en zaken aanhangig gemaakt bij de ACM.


Ik heb een brief gekregen van T-mobile dat ze binnenkort bij mij in de buurt (Voorburg west) glasvezel komen aanleggen. Ik heb een KPN abonnement. Ik zou het handig vinden als KPN mij bericht stuurt wat de plannen zijn en wat ik dus moet of kan doen. Is glasvezel net zoiets als elektriciteit? Ik bedoel, dat het niet uitmaakt of je Eneco of Essent hebt. Als je van energieleverancier wisselt hoef je toch ook geen nieuwe meterkast en stopcontacten. Kan ik gewoon de glasvezel door T-mobile laten aanleggen en dat dan gebruiken voor mijn KPN abonnement? Waarom hoor ik hier niets over van KPN?


Ik heb een brief gekregen van T-mobile dat ze binnenkort bij mij in de buurt (Voorburg west) glasvezel komen aanleggen. Ik heb een KPN abonnement. Ik zou het handig vinden als KPN mij bericht stuurt wat de plannen zijn en wat ik dus moet of kan doen.

Zo'n brief gaat u niet krijgen. Want bij KPN veranderd er niets.

Is glasvezel net zoiets als elektriciteit?

Nee. KPN levert niet over het glasvezelnetwerk van T-Mobile. 

Ik bedoel, dat het niet uitmaakt of je Eneco of Essent hebt. Als je van energieleverancier wisselt hoef je toch ook geen nieuwe meterkast en stopcontacten. Kan ik gewoon de glasvezel door T-mobile laten aanleggen en dat dan gebruiken voor mijn KPN abonnement?

Nee.

Waarom hoor ik hier niets over van KPN?

Omdat er bij KPN niets veranderd. Als u niets doet blijft u gewoon bij KPN en blijkt KPN gewoon internet via de telefoonlijn leveren.