Skip to main content

Onlangs ben ik aangesloten op glasvezel. Gister instructies gevolgd en de V10 aangesloten na 30 min geen verbinding. 2 x geprobeerd. Helpdesk gebeld zelfde gedaan ook geen verbinding. Er werd een ticket aangemaakt. Er was wel een signaal volgens helpdesk dus het probleem lag bij mij. Technische dienst? Heeft toen besloten dat ik een nieuwe modem nodig had dus er wordt een V 12 opgestuurd. Vandaag de modem binnen, een V10….. zelfde verhaal natuurlijk als hier boven. Ik wil graag zo snel mogelijk een monteur hier hebben. Helpdesk neemt niet meer op. Als ik maandag ga bellen begint het ritueel weer overnieuw. Kan ik i.n het weekend een afspraak maken? Iemand  een tip?

Misschien werkt koper nog?Via kpn.com/monteur kan je zelf een monteur bestellen.


@P. Geelhoed Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je geen verbinding krijgt op glasvezel. Ik controleer graag of er iets is dat ik voor je kan betekenen. 

Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit is gelukt? Dan kan ik je gegevens er bij pakken! 


Koper werkt helaas niet meer. Ik hoor net dat er maandag een monteur voor de deur staat. Waar die ineens vandaan komt weet ik ook niet naar we zijn een stapje verder.


Glasvezel probleem is opgelost. Het kastje wat geplaatst wordt moet aangemeld worden door diegene die het aansluit maar dat schijnen ze weleens te vergeten zei de monteur vanochtend. wel internet maar geen tv. is ook opgelost. wanneer je gebruik maakt van een switch kan je niet de nieuwe software downloaden maar moet die even er tussen uit halen en modem rechtstreeks op de tv ontvanger aansluiten dan lukt dat wel. Na installatie kan alles weer zoals het was. bij mij is nu de naam van de modem na de software update verandert dus niet meer wat achterop staat. vind ik vreemd want je blijft zo zoeken naar je wifi signaal. daar mee komen we bij het laatste probleem… het wifi signaal is nu heel slecht. voor het weekend werd er een nieuwe modem opgestuurd een v12. Deze hebben we niet gekregen maar wel weer een V10. die hadden e al. maakt verder niet uit omdat het 1ste probleem niet aan de modem lag. De vorige modem had een prima wifi signaal maar die modem zal ik wel niet terug kunnen krijgen.

er blijft dus nog het probleem dat er geen goed wifi signaal is. Advies zal wel zijn dat ik wifiversterker moet aanschaffen. voorlopig doet het signaal ook niet als ik er naast sta.


Hallo @P. Geelhoed als de tv-decoder niet update als deze via de switch is aangesloten, gebruik je de verkeerde switch, de switch moet IGMP-snooping ondersteunen voor de goede werking van der KPN-decoder voor tv.

Wees blij met de KPN Experia V10, volgens veel klanten de beste modem tot nu toe door KPN geleverd.