Skip to main content

Ik heb meerdere malen per dag (7 to 10 keer) dat mijn verbinding van 1000/1000 Mb weg valt.

Dan moet ik het glasvezel kastje 2 min van het stroom halen en de router uit en aan zetten.

Gister een nieuw V12 modem ontvangen, echter helaas blijven de problemen gewoon aanhouden,

Mijn gevoel zeg dat het niet hier aan de router of glasvezel kastje ligt, maar in de wijkcentrale of zo.

Heb eerst een kastje van Delta Fiber waar de glasvezel op binnen komt en daarna het kaste van KPN (power lampje brand groen, en data en netwerkverkeer lampje knipperen groen. Na reset gaat het weer een tijdje goed tot het circus zich weer herhaalt. Heel vervelend want ook TV valt uit en thuiswerkend gezin heeft er ook veel last van.

Hoi @Alex 33 en welkom!

Een regelmatig wegvallende verbinding: ik kan mij zo voorstellen dat dit heel irritant is! Ik begrijp dat je al een nieuw modem gekregen hebt, dus dan is jouw lijn ook al gecontroleerd via een lijnmeting? Ik ben benieuwd hoe de lampjes op het modem en glasvezelaansluitpunt branden op het moment dat de verbinding wegvalt?
Wil jij je naam, postcode + huisnummer, 06-nummer en klantnummer toevoegen aan jouw Forum profiel? Dit is alleen zichtbaar voor jou en de KPN moderators. Op basis van je klantgegevens kan ik de verbinding controleren. Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt?


Ik heb geen reactie meer van jou ontvangen, dus ik ga er vanuit dat de verbinding nu stabiel werkt. Zo niet, dan hoor ik graag van je!


Of het de oplossing is weet ik niet, maar nadat ik in het nieuwe modem een extra dns van google 8.8.8.8 had toegevoegd heb ik tot op heden geen problemen...


Als je geen problemen meer ervaren hebt, dan is het alleen maar goed, toch? Fijn dat je het hier nog laat weten!


Hoi @Alex 33 en welkom!

Een regelmatig wegvallende verbinding: ik kan mij zo voorstellen dat dit heel irritant is! Ik begrijp dat je al een nieuw modem gekregen hebt, dus dan is jouw lijn ook al gecontroleerd via een lijnmeting? Ik ben benieuwd hoe de lampjes op het modem en glasvezelaansluitpunt branden op het moment dat de verbinding wegvalt?
Wil jij je naam, postcode + huisnummer, 06-nummer en klantnummer toevoegen aan jouw Forum profiel? Dit is alleen zichtbaar voor jou en de KPN moderators. Op basis van je klantgegevens kan ik de verbinding controleren. Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt?

 

Hoi @Shyrin_ ik ervaar de laatste maanden ook nog hetzelfde probleem, ongeveer 3 a 4 keer per dag valt de verbinding weg maar komt weer terug na 5-7 min alleen erg jammer als je iets op pauze hebt gezet want dat ben je zo weer kwijt. Er was nog een grote storing in het gebied om Heerhugowaard heen (meerdere steden waren geraakt) binnen de laatste 6 maanden en sindsdien is het probleem bijgekomen. Ik heb nog versie 10 van de router, glasvezel verbinding met 200/200mbitÂ