Skip to main content

Vandaag voor de 2 keer deze week geen internet.

op NT kastje brand glasvezel led niet. De vorige keer was dit met 20 min “van zelf” verholpen. Nu is de storing 4,5 uur gaande. Er zijn geen graafwerkzaamheden in de buurt. Ik vermoed dan ook dat er een switch moeilijk doet in de wijkcentrale. Wordt dit niet actief gemonitord? Waarom was het de vorige keer van zelf opgelost. Kortom frustratie. Inmiddels is een monteur besteld.

ik dacht glasvezel dat is mooi stabiel dan kabel of adsl maar dat komt nu toch minder goed uit de verf.

@BerryN Welkom op het forum. 

Wat balen dat je glasvezel verbinding nu al 2 keer is weggevallen. 

We kunnen inderdaad helaas niet alle aansluitingen in Nederland live monitoren. Ik durf ook niet direct te zeggen waarom het de vorige keer vanzelf was opgelost. 

Is de monteur ondertussen geweest? En heeft deze de situatie kunnen oplossen? 


Onze aansluiting was ontkoppeld in de wijkcentrale! Ongelofelijk. Maandag ga ik een klacht indienen hierover.


We kunnen inderdaad helaas niet alle aansluitingen in Nederland live monitoren. Ik durf ook niet direct te zeggen waarom het de vorige keer vanzelf was opgelost. 

Ik heb dit wel eens meegemaakt, telfout maken bij een migratie-order en er bij de opvolgende installatie achter komen dat ik geen signaal heb. In de wijkcentrale zag ik dat ik er een positie naast zat en daarmee mogelijk een actieve verbinding tijdelijk uit dienst heb gehaald. Deze heb ik toen ook gelijk hersteld. Helaas gebeurd dit niet altijd omdat er niet altijd combi-orders zijn of omdat de poort waar de oorspronkelijke aansluiting op zat niet altijd terug te herleiden is. Bij orders waar we enkel een patch plaatsen wordt het sowieso gemist als zoiets gebeurd, helaas.

 

Onze aansluiting was ontkoppeld in de wijkcentrale! Ongelofelijk. Maandag ga ik een klacht indienen hierover.

Helaas zijn fouten nog steeds menselijk. Niet alle huizen zijn standaard aangesloten op apparatuur in het netwerk omdat dit zou betekenen dat er een enorm grote hoeveelheid apparatuur ingezet zou moeten worden bovenop wat er nu al staat. Dit houdt in dat er nog regelmatig mutaties plaats vinden in het netwerk, bijvoorbeeld voor nieuwe klanten maar ook voor vertrekkende klanten. Helaas kan een telfout wel eens voorkomen, het is jammer dat dit al twee keer in relatief korte tijd is gebeurd. Er bestaat helaas geen uptime garantie bij een consumenten-verbinding, dat is namelijk wettelijk geregeld in de vorm van een vergoeding van abonnementskosten bij storing. Ik ben natuurlijk wel benieuwd wat er uit de klacht voort komt en of het KPN lukt om alsnog een tevreden klant te maken 😉🙂