Skip to main content
Vraag

Glasvezel vergeten bij renovatie van alle ondergrondse buizen en kabels, wat nu?

• December 5, 2025
  • 3 reacties
  • 53 keer bekeken

In Amsterdam oost 1098EW is de straat lange tijd geheel open geweest en gerenoveerd, gas, riool, warmtenet en ook glas. Nu is alles is keurig weer bestraat alleen het glas is “ vergeten” er wordt nu een ander netwerk aangelegd. Weer de troep open, bestrating kapot. Ook een open netwerk. Ik heb me opgegeven als contactpersoon alleen heb ik niks meer van KPN gehoord. Wat nu. 

3 reacties

• December 5, 2025

... er wordt nu een ander netwerk aangelegd. 

Wat bedoel je hiermee? Is Open Dutch Fiber of Delta glasvezel aan het aanleggen? 

Als dat zo is, dan gaat KPN zich daar niet mee bemoeien. KPN gaat bijvoorbeeld niet zijn glasvezel in de geul gooien die Delta of Open Dutch Fiber gegraven heeft. Als je dat soms denkt: vergeet dat maar. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 8, 2025

Hoi ​@peterkpn2 , welkom hier op de KPN Community en bedankt voor jouw bericht :)

Als dit inderdaad zou zijn vergeten, dan zou dat wel heel erg 'slordig' zijn (understatement) maar ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat we de hele straat opengooien om glasvezel aan te leggen om dit vervolgens te vergeten. Hoe ben je precies tot deze conclusie gekomen? En heb je hier onlangs ook nog contact over gehad met KPN? En weet je ook welke partij nu bezig is om glasvezel aan te leggen?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 8, 2025

In dit gebied heeft ODF net glasvezel aangelegd, in het eerste jaar heeft Odido exclusief recht op het gebruik. Normaliter moet andere glasvezelaanlegger wachten wegens graafrust (tussen 6-12 maanden)