Skip to main content

Vorige maand is glasvezel aangesloten door kpn monteur, werkt prima met ongeveer92 mbit.

Gisteren de snelheid laten verhogen naar 500mbit maar nu is de snelheid nog steeds rond de 90 mb.

Modem al een paar keer herstart, is een Experia v10. Daar hangt nog een Netgear Gigabit switch  GS108 aan.

Duurt de wijziging bij KPN misschien een tijdje? of moet ik een ander modem? 

heb je alle ethernet/lan kabels nagekeken

een verbinding van 100 klink mij in de ogen als fast ethernet 

 

met welke cat x is alles verbonden


Hmmm, daar zeg je wat. Ik zie Gigabit Cat 5e staan op de lan kabels. Zou toch voldoende moeten zijn.


Hoi @JDun . Welkom op het forum.

Er hangt daar ergens een glasvezelkastje. Welke lampjes branden daar op? En nog belangrijker: Welke kleur hebben die lampjes?

Verder wil ik je adviseren om rechtstreeks op de experiabox de snelheid te testen. Dus even geen switch ertussen. 


Het is inderdaad een kwestie van een paar dagen wachten geweest, nu ongeveer 470 Mbps. 😋


Vorige week was de snelheid 470Mbps, nu is de snelheid weer gezakt naar: 

😫


En dit is bekabeld gemeten? 


En dit is bekabeld gemeten? 

Ja, bekabeld, zelfde meting als met 470 mb. Ook nu (maandag 08.30 uur):

 


Vreemd.  Even het check lijstje bij langs:

-Gemeten op minsten 2 bekabelde pc's/laptops waarvan de netwerkkaarten up-to-date zijn?  

-VPN is uit?

-Geen switch in gebruik?

-gemeten met de OOKLA app (die in windows zit)

-kabels zijn zonder beschadigingen en minimaal cat5a? 

-Glasvezelkastje en modem hebben al een herstart en een reset gehad?

 

Als aan al deze voorwaarden is voldaan lijkt het mij raadzaam dat we contact met elkaar zoeken en de zaak even doorspreken. 

 


Vreemd.  Even het check lijstje bij langs:

-Gemeten op minsten 2 bekabelde pc's/laptops waarvan de netwerkkaarten up-to-date zijn?  

-VPN is uit?

-Geen switch in gebruik?

-gemeten met de OOKLA app (die in windows zit)

-kabels zijn zonder beschadigingen en minimaal cat5a? 

-Glasvezelkastje en modem hebben al een herstart en een reset gehad?

 

Als aan al deze voorwaarden is voldaan lijkt het mij raadzaam dat we contact met elkaar zoeken en de zaak even doorspreken. 

 

Ik heb zojuist de switchen afgekoppeld, modem en glasvezelkastje gereset en geherstart. Kabel is Cat 5e en Cat 6. Ookla app gebruikt en geen VPN.  PC's draaien op W10, geupdate, netwerkadapter is standaard Realtek PCIe , Snelheid blijft onder de 100 mbps. 


Achterop op de Experiabox zitten lampjes bij de poorten. Branden deze bij elke poort beide?

 


Achterop op de Experiabox zitten lampjes bij de poorten. Branden deze bij elke poort beide?

Alle lampjes branden, ook 2x groen op glasvezelkastje.

 


@JDun .  Kun je jouw profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?  Ben je trouwens ook telefonisch bereikbaar vandaag?


Profiel heb ik aangevuld, telefonisch morgen (woensdag)hele middag beschikbaar.


@JDun  Ik bel je morgen in het begin van de middag even. Je staat in mijn agenda. 


Leuk je even gesproken te hebben.

We hebben het hele lijstje nogmaals doorlopen maar ik kan geen verklaring vinden waarom jouw snelheid zo achterblijft.

We hebben samen een monteur ingeboekt voor morgen 17-11 tussen 15:00 en 17:00

Ik ben benieuwd hoe het afloopt!  We houden contact. 


Leuk je even gesproken te hebben.

We hebben het hele lijstje nogmaals doorlopen maar ik kan geen verklaring vinden waarom jouw snelheid zo achterblijft.

We hebben samen een monteur ingeboekt voor morgen 17-11 tussen 15:00 en 17:00

Ik ben benieuwd hoe het afloopt!  We houden contact. 

@Erwin_ Je wilt het niet geloven: kan de monteur nog worden afgezegd?

 


@JDun Ik lees dit nu pas. 

Ik zie wel een annulering in de systemen. Het is dus via een andere route gelukt om de monteur te annuleren?

Heb je trouwens enig idee waarom de snelheid nu wél gehaald wordt? Is er nog iets veranderd?


@Erwin_  Ik ging 1 uur voor de monteur kwam nog even weer de speedtest aan zetten om de lage snelheid te laten zien…. Tot mijn verbazing nu snelheid boven de 500mbps, geen idee waarom …. de monteur nog af kunnen zeggen. Vraag niet hoe het kan maar profiteer er van.😃

Â