Skip to main content

Krijg een brief dat KPN geen glasvezelabonnement kan aanbieden omdat een andere partij waarschijnlijk glasvezel gaat aanleggen In Zutphen. Vervolgens wordt gesteld dat KPN in heel Nederland bezig is met het aanleggen van glasvezel. Onduidelijke brief naar mijn idee, want de suggestie is óf KPN doet niets omdat de andere partij de glasvezel aanlegt en het blijft voor Zutphen het kopernetwerk gebruiken óf KPN legt alsnog aan, ook als de andere partij het doet. De andere partij geeft alleen aansluiting als het abonnement met KPN wordt opgezegd.

Kunt u de brief hier plaatsen? Inscannen of een foto er van maken?


 


Dat is inderdaad een heel merkwaardige brief. Uw laatste zin klopt niet. U hebt nu KPN via de telefoonlijn. Dat blijft gewoon bestaan. Wat de andere partij ook beweert.


Ik vind de brief wel duidelijk. Dit is er uit te halen.

KPN probeert overeenstemming te krijgen tot lijnhuur bij die andere partij. Het moet voor kpn wel een nette prijs zijn omdat men natuurlijk uiteindelijk toch moet verdienen aan de abonnementen natuurlijk. Niet dat dan het geld alsnog wegvloeit naar de andere partij. En verliesgevend al helemaal niet.

Komt KPN er niet uit met de prijs dan gaat KPN t.z.t. (...) sowieso zélf glasvezel leggen. Dat zal m.i. dan nog wel een jaar of 8 à 10 kunnen duren.

Tot KPN op het glasvezel van derden of eigen glasvezel kan leveren blijft het kopernet (VDSL) in bedrijf én onderhouden.

Geen woord Chinees in die brief.


Als ik een beetje Google, dan denk ik dat Delta glasvezel aan gaat leggen in Zutphen. Daar levert KPN niet over. Voor KPN klanten veranderd er dus niets. De verbinding over de telefoonlijn blijft gewoon in stand. 

Iemand die toch een verbinding over glasvezel zou willen, die zal over moeten stappen naar Delta.