Skip to main content

Donderdag 19 mei is hier iemand geweest van ik dacht KPN Netwerk NL er lag een kaart in de bus dat ik niet thuis was met een naam en telefoonnr. wat ik moest terugbellen voor een nieuwe afspraak. Gebeld en als nog langsgekomen Sticker van KPN Netwerk in de meterkast geplaatst. Nu krijg ik gisteren een mail van een schouwrapportage met als afzender ES Fiber en no-reply@connectsoftware.nl Tevens staat er in het rapport een handtekening die ik niet gezet heb en dat ik ergens toestemming voor gegeven heb. Ik heb op dat moment nergens geen toestemming voor gegeven. Hij zei dat hij kwam kijken waar het geplaatst moest worden. Toestemming heb via de mail aan KPN in feb gegeven. Ik voel me hier niet prettig bij. Is er iets wat ik moet ondernemen want wie is er nu bij mij binnen geweest. 

Hallo @xxCMxx KPNNetwerk besteedt dit werk uit aan onderaannemers, bij twijfel mag je altijd om een ID vragen,moeten ze kunnen tonen.

Er is nu een schouwer bij jou aan de deur geweest die in overleg met de klant de beste plaats bepaalt waar de glasvezel het huis binnenkomt.

De volgende stap is graven in de straat en de kabel tot aan de gevel leggen. De dan volgende stap is de kabel het huis binnen brengen en het aansluitpunt maken binnen maken. De dan volgende stap is dat KPNNetwerk de lijn vrijgeeft en gereed meldt. Dan kan KPN, de provider, je automatisch of op jouw verzoek overzetten van koper naar glas. Dat hele traject  kan nog wel een half jaar tot een jaar duren.

Bij KPNNetwerk kun je via je postcode en huisnummer de status van de aanleg volgen en je inschrijven voor de gratis nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van je status.

Succes.

 


Je moet je zo voorstellen dat KPN Netwerk een kantoortje is waar een aantal mensen achter de computer zitten. En dat is het zo ongeveer. Alles word tegenwoordig zowat uitbesteed. Aan aannemers, onderaannemers en zzpers. 


Donderdag 19 mei is hier iemand geweest van ik dacht KPN Netwerk NL er lag een kaart in de bus dat ik niet thuis was met een naam en telefoonnr. wat ik moest terugbellen voor een nieuwe afspraak. Gebeld en als nog langsgekomen Sticker van KPN Netwerk in de meterkast geplaatst. Nu krijg ik gisteren een mail van een schouwrapportage met als afzender ES Fiber en no-reply@connectsoftware.nl Tevens staat er in het rapport een handtekening die ik niet gezet heb en dat ik ergens toestemming voor gegeven heb. Ik heb op dat moment nergens geen toestemming voor gegeven. Hij zei dat hij kwam kijken waar het geplaatst moest worden. Toestemming heb via de mail aan KPN in feb gegeven. Ik voel me hier niet prettig bij. Is er iets wat ik moet ondernemen want wie is er nu bij mij binnen geweest. 

 

De man die bij jou aan de deur kwam werkt voor ES Fiber, een aannemer van KPN die het netwerk aanlegt. Hij komt inderdaad kijken waar de aansluiting moet komen. De toestemming die je in februari hebt gegeven betreft het mogen maken van de aansluiting inclusief het leggen van de kabel in je eigen grond (meestal met een ondergrondse boring). Dat schouwrapport bevat als het goed is de afspraken die je hebt gemaakt met de man van ES Fiber over de plek van de aansluiting zelf (meterkast, woonkamer, etc..).

De handtekening die erop staat is van hem en niet van jou. 1 van de weinige coronamaatregelen die nog gebruikt worden is dat klanten niet zelf op de tablet een handtekening zetten. Dat doet de schouwer op dat moment. 

 

Al met al: Dit lijkt mij volledig legitiem en volgens het normale aanlegproces. Wel is het zo dat deze schouwer kleding van KPN Netwerk aan had moeten hebben. Die krijgen ze van ons.