Skip to main content

Medio april 2024 door KPN aangespoord om over te gaan van DSL naar Glasvezel.

Afspraken maken en nakomen is voor KPN heel moeilijk, maar uiteindelijk FTU geplaatst zou volgens KPN moeten werken (al drie keer beloofd per sms en mail op opeenvolgende data in augustus en september).

Nu eind september 2024 en aansluiting werkt nog steeds niet (rood alarm led op NT kastje).

Inmiddels 7 monteurs op bezoek gehad. Iedereen kijkt er naar en doet verder niets.

KPN provider en KPN Netwerk wijzen naar elkaar en doen vervolgens allebei niets. Een ping-pong spel dat nu al twee maanden aan de gang is.

A.s vrijdag door KPN provider de 8e monteur weer ingepland.  Ik heb er nauwelijks vertrouwen meer in.

Al twee keer een klacht over het gehele traject ingediend, maar KPN provider reageert alleen door te zeggen dat men van techniek geen verstand heeft en wenst mij het beste.

Wanneer zorgt KPN nu eindelijk voor een echte oplossing en werkende glasvezel !

Mijn gedachten over vertrek bij KPN na 30 jaar onafgebroken klant te zijn komt nu voor mij steeds dichterbij.

KPN, graag uw reactie !

Goedemorgen @Eric dG en bedankt voor jouw bericht :)

Als er al 7 monteurs op bezoek zijn geweest, kan ik me voorstellen dat je de goede hoop inmiddels begint te verliezen. Eerste waar ik nu benieuwd naar ben; is het de monteur afgelopen vrijdag wel gelukt om alles aan te sluiten en werkend achter te laten? Ik hoop natuurlijk dat dit het geval is. Verder is het voor mij lastig om hier echt iets zinnigs over te zeggen omdat ik verder geen gegevens van je heb. Laten we hopen dat dit ook niet meer nodig is want dat zou betekenen dat alles inmiddels werkt zoals je dat zou mogen verwachten. Hoor in ieder geval graag weer van je!

Goedemorgen Jan,

Dank je wel voor je reactie ! Helaas heeft monteur #8  ook geen 'licht’ mijn glasvezel aansluiting kunnen brengen. Hij heeft alles opnieuw nagekeken en vermoedt een probleem in de infrastructuur of aansluiting in de wijkkast. Hij heeft echt zijn best gedaan , maar kon niet anders dan weer verwijzen naar KPN Netwerk.  Die constatering en dat rondje is al drie keer eerder gemaakt.  Monteur #9 was alweer ingepland.

Voor mij houdt het daar helaas nu even op.  Ik ga er geen moeite meer in steken . Het is een uitzichtloze situatie.

Ik heb na het bezoek van de monteur mijn internet abonnement bij KPN dezelfde dag opgezegd en om laten zetten in een email only abonnement. Ik ga nu verder bij een concurrent die internet via coax aanbiedt.  Ik had dat abonnement ook al , dus dat is een kleine stap.

Jammer dat het KPN niet is gelukt om te doen wat ze beloven. Bij mij in de gehele wijk wordt momenteel KPN glasvezel gerealiseerd en ik weet , ook via de monteurs, dat er meer bewoners zijn met dezelfde soort aansluitproblemen. 

Mocht het ooit bij KPN glasvezel verbeteren, dan ben ik zeker geïnteresseerd om terugkeer te overwegen.

Dit topic kan voor mij nu gesloten worden. Nogmaals bedankt voor je reactie ! 

Geen dank voor de reactie @Eric dG, dat is het minste wat je mag verwachten :)

Maar bedankt voor de duidelijke toelichting. Gezien de situatie en hoe alles verloopt, begrijp ik de keuze die je voor nu hebt gemaakt maar al te goed. Het lijkt om een complexe situatie te gaan en als monteur 8 het probleem ook niet kan tackelen, snap ik dat het inmiddels voelt als een uitzichtloze situatie. mocht je in de toekomst vragen hebben of mochten er onduidelijkheden zijn, stel je vraag gerust hier want als Community denken we altijd graag met je mee! Voor nu in ieder geval nog een mooie zondag toegewenst.

Reageer