Skip to main content

Enige tijd geleden is glasvezel aangesloten. Ik kreeg een mail dat ik het modem kon aansluiten. Is niet gelukt ondanks assitentie vanuit KPN. Daarom gisteren een monteur geweest, die zei dat alles in onze meterkast prima is en dat het probleem of in de centrale zit, dat iets nog niet is omgezet, of in een verdeelkast zit. KPN netwerk gesproken die ontkennen dat er een probleem is, heel gek want in de hele straat zijn er nog maar 5 mensen met werkende glasvezel, de rest heeft hetzelfde probleem. Het enige is dat er nu weer een storingsmonteur komt, die weer bij ons gaat kijken. Zinloze actie dus. Moet er ook achter aan bellen om informatie te krijgen. Zeer slechte service.

Wat zegt de site van kpnnetwerk als je de status opvraagt? Kijk op kpnnetwerk.nl en vul je postcode en huisnummer in.  Ben benieuwd!!


Dat glasvezel beschikbaar is op mijn adres en dat ik een abonnement kan afsluiten😑


@TD88 Ik denk dat die KPN storingsmonteur een interne melding moet maken, maar heeft hij dat niet gedaan dan?

 

Heb je je forum profiel ingevuld? Dan kan een KPN medewerker meteen kijken zodra ze je topic zien (kan wel soms even duren). Dat kan via https://forum.kpn.com/settings/profile


Gedaan. 
De storingsmonteur die gisteren kwam heeft een interne melding gedaan maar dat resulteerde, zoals vandaag bleek, alleen in het inschakelen van een nieuwe storingsmonteur waarvoor nog een afspraak komt. Zal zinloze actie worden als het probleem niet in onze meterkast zit. Er zijn 5 mensen aangesloten in onze straat en het werkt bij niemand begreep ik zojuist. Bij buurman zijn al 3 storingsmonteurs geweest zonder resultaat. 
 


Wat een frustrerende situatie zo @TD88 🙄

Wat ik zie is dat vrijdagmiddag wél een melding is genoteerd, dat KPN Netwerk bij jullie in de straat nog 5 adressen heeft waarbij de patch nog niet gezet is (dit houdt in dat jullie woningen inderdaad nog niet correct aan zijn gesloten, buitenshuis).  Om dit voor jouw aansluiting in orde te laten maken, is KPN Netwerk aangestuurd. Hebben die je al gebeld vrijdagmiddag? Totdat KPN Netwerk dit heeft gedaan is er geen actieve lijn en kunnen wij als KPN de internetprovider (waar je nu contact mee hebt) geen werkende verbinding realiseren. 

Ondanks dat KPN Netwerk deels dezelfde naam draagt, is het totaal gescheiden van KPN de internetprovider, wat nogal voor wat verwarring zorgt soms. KPN Netwerk is de partij die het glasvezelnetwerk beheert, en KPN de internetprovider is 1 van de providers die over dit netwerk levert. Zolang de lijn echter nog niet helemaal gereed is, ben je bij ons aan het verkeerde adres, ik kan je hier zelf dan ook niet mee verder helpen omdat ik geen mogelijkheid heb om contact op te nemen met KPN Netwerk.  Zie het een beetje als Prorail en de NS. Als Prorail ergens geen spoor heeft neergelegd, kan de NS ook geen treinen laten rijden, hoe graag ze ook zouden willen 😬

Ik hoop dat KPN Netwerk dit snel op heeft gelost!


Ik zou gebeld worden maar dit is niet gebeurd.


Niet zo fijn @TD88 😕 Ik wil je dan aanraden om zelf contact met ze op te nemen om na te vragen wat nou precies de bedoeling is. Je kunt ze bereiken via 0880 06 37 44 op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur.


Ik vind het eigenlijk te gek voor woorden. ik had vrijdag iemand van KPN netwerk aan de lijn. Of ik toch niet zelf de aannemer kon bellen. Dus KPN verwijst naar KPN netwerk en KPN netwerk verwijst naar de aannemer die niets laat horen en het probleem wordt niet opgelost. Wat een slechte service! Dat jullie dingen opknippen in meerdere bedrijven daar sou een klant geen last van moeten hebben maar dat is wel het geval. Een goede reden om iedereen af te raden om akkoord te gaan met glasvezel. En dat ga ik ook zeker doenl


Tig keer gebeld, nog steeds geen Netwerkmonteur gezien. Afspraak die was gemaakt werd niet nagekomen. Wordt elke keer toegezegd dat de onderaannemer contact opneemt. Na weken en 10 keer bellen nog niet gebeurd. Wat een intens slechte service. 

 

Admin: Reactie verplaatst naar je eigen topic


@TD88 Wat rot dat je nog geen monteur gezien hebt ondanks de afspraak. Ik zou je graag willen helpen, maar zoals Maja vertelde is dit forum van KPN de provider. KPN Netwerk gaat over de aanleg van glasvezel en kan jou helpen met de afspraak. Je kan via hun site de contactmogelijkheden van KPN Netwerk vinden.