Skip to main content

Ik ben verhuisd van een adres met ADSL naar een adres met glasvezel. Vandaag zou ik aan moeten kunnen sluiten, maar helaas gaat het glasvezel lampje niet aan.

Ik raak redelijk gefrustreerd omdat de installatietool me continu opnieuw laat proberen de NT aan te sluiten en ik nergens een helpdesk (telefoonnummer, e-mailadres) van KPN kan vinden. Ik zal wel ergens overheen kijken, maar ik kom terecht op de hulppagina's van KPN en krijg dan uiteindelijk de mogelijkheid om een monteur bestellen met risico dat ik daarvoor moet gaan betalen.

Er hangt al een NT kastje op het nieuwe adres. Het hangt rechts, terwijl links een Reggefiber kastje hangt dat niet lijkt op een NT en waaruit een geel glasvezelkabeltje hangt dat naar een mediaconverter loopt. Het Reggefiber kastje heeft geen eigen voeding en geen LEDs. De mediaconverter wel.

De beschrijving van KPN zegt dat ik het kastje rechts moet laten hangen en links moet vervangen door het geleverde NT kastje. Dan hangen er dus twee, maar ala. Probleem is dat het glasvezellampje niet gaat branden op de NT als ik die links aansluit.

Als ik links laat het Reggefiber kastje laat zitten en de NT rechts op stroom aansluit, dan gaat ook daar het glasvezel LEDje niet aan.

Als ik rechts het nieuwe NT kastje aansluit in plaats van de bestaande, dan gaat het glasvezel LEDje ook niet aan.

In alle gevallen heb ik het KPN modem aangesloten via de WAN poort.

Als ik het KPN modem aansluit op de bestaande mediaconverter die aan het Reggefiber kastje hangt, dan gebeurt er ook niets.

In alle gevallen ziet het KPN modem geen WAN verbinding.

Wat gaat hier fout en kan ik in vredesnaam ergens gewoon telefonische support krijgen zonder een monteur te moeten bestellen? Dit is een verhuizing/aansluiting en geen storing.

PS: de oude bewoner had een werkende T-Mobile glasvezelverbinding.

Bel de klantenservice 0800-0402. Zij kunnen dan meteen met je meekijken. 


Dat telefoonnummer hebben ze (voor mij) goed verstopt. Vraag me ook af wie bedacht heeft dat het mailknopje rechtsboven naar webmail gaat in plaats van een contactpagina of KPN email.

In ieder geval zeer bedankt hiervoor. Ik kan verder.


Er is gisteren al een vriendelijke monteur langsgeweest die het probleem heeft opgelost. Hij heeft in de POP een kabeltje omgeplugd, dat daar nog op de T-Mobile apparatuur zat aangesloten. Hij heeft meteen een snelheidsmeting en Wifi metingen in mijn appartement gedaan en wat suggesties gegeven. Prima ervaring dus verder.