Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel werkt niet, rood lampje bij alarm

  • June 24, 2026
  • 9 reacties
  • 95 keer bekeken

Beste KPN

Mijn internetsnelheid was traag, waaronder ik het kpn glasvezelkastje (ONT/NTU) kortstondig stroomloos heb gemaakt om te resetten. Sinds dr stroom er weer op staat, werkt de internetverbinding helemaal niet meer.

Op het KPN glasvezelkastje brandt het power lampje nu groen maar het alarm lampje brandt constant rood. Er is dus geen lichtsignaal meer. 
Mijn eigen router (fritzbox 7590AX) krijgt hierdoor geen signaal meer binnen. Een herstart van de apparatuur lost het probleem niet op. 
 

(Belangrijk opmerking) ik ben doof. Telefonisch contact is voor mij daarom niet mogelijk. Ik wil jullie vriendelijk verzoeken om via deze weg (chat/bericht) contact met mij te houden en een monteur in te plannen om het glasvezelkastje te controleren of te vervangen 

 

Ik hoor graag hoe snel er een monteur kan langskomen, alvast bedankt voor de hulp

mvg

vincent

Beste antwoord door PeterG

Vervelend zeg. Maar het zou wel moeten kunnen. 

Je kunt ook contact opnemen via Facebook messengerInstagram en X.com. Ook Bluesky is nu een optie.
Of bezoek een winkel.

9 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 24, 2026

Bij storing telefonisch contact opnemen. Via de community kan geen storingsmonteur worden ingepland. 

Tel. 0800-0402. (Heel even je vinger op het nummer houden om te bellen)


  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 24, 2026

Beste PeterG

zo’n kort en kil antwoord helpt mij helaas niet. 
zoals ik in mijn bericht al schreef, ben ik doof. Telefonisch contact opnemen met 0800-0402 is voor mij dus geen optie. Ik vraag daarom vriendelijk of een officiële KPN-moderator dit topic wil overnemen om een monteur voor mij te regelen via tekst

 

mvg

vincent


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 24, 2026

Oh, sorry. Had alleen de eerste alinea gelezen. 

Als je doof bent kun je KPN Teletolk gebruiken. Dit is een gratis dienst.

Teletolk is 24/7.

Storing melden ook.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 24, 2026

Geen probleem. Kan gebeuren! Fijn dat je het zegt. Ik ga inderdaad morgenochtend direct KPN teletolk gebruiken om de storingsdienst te bereiken. Bedankt voor de tip en nog een goede nacht

mvg

vincent


  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 25, 2026

Ik krijg antwoord van teletolk 

 

Goedemorgen je spreekt met Anne van KPN teletolk, waarmee kan ik je helpen?


Het telefoonnummer waarnaar gebeld wordt, wordt niet opgenomen.


Ik ga het nogmaals voor u proberen


Ik krijg geen verbinding met het opgegeven telefoonnummer


Misschien dat u het op een later tijdstip nogmaals kan proberen?


Het spijt mij dat ik niet kan bellen voor ux

Fijne dag

 

Tolk gaf het toe dat tolk niet met 0800-0402 kunnen contact opnemen. 
 

en nu?

mvg

 

 


TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 25, 2026

@Bakiezone De openingstijden van de KPN klantenservice zijn op werkdagen 8:00-18:00, op zaterdag van 8:00-17:00. Voor technische storing kan je 24/7 maar waarschijnlijk niet met teletolk.


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • June 25, 2026

Vervelend zeg. Maar het zou wel moeten kunnen. 

Je kunt ook contact opnemen via Facebook messengerInstagram en X.com. Ook Bluesky is nu een optie.
Of bezoek een winkel.


Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Bakiezone . Welkom hier!

Allereerst bedankt aan ​@PeterG  voor het meedenken en het aandragen van verschillende mogelijkheden.

Als ik alles zo samenvat, lijkt het erop dat er inderdaad geen lichtsignaal meer op de glasvezelaansluiting binnenkomt. Een rood alarm-lampje op de ONT wijst daar doorgaans op. Omdat dit een fysieke storing betreft, zal dit door de klantenservice beoordeeld moeten worden. Zij kunnen indien nodig een monteur inplannen.

Jammer om te lezen dat het via KPN Teletolk in dit geval niet is gelukt om contact te krijgen. Dat maakt de situatie natuurlijk extra lastig.

In jouw situatie lijkt contact via onze socialmediakanalen daarom de handigste optie. Via Facebook, X of Bluesky kun je een privébericht sturen. De collega's daar kunnen jouw gegevens erbij pakken en je verder helpen met de storing en, als dat nodig is, een monteursafspraak inplannen.

Ik hoop dat de storing snel wordt opgelost en dat je verbinding weer snel in de lucht is.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 26, 2026

Beste,

 

het is al verholpen. Heel bedankt 

monteur was top en aardig 

 

mvg