Skip to main content

Ik ben een abbonement op glasvezel genomen (12 maanden actie voor 25 euro) en zonder activeringskosten van 25 euro

Ik ben dus een nieuwe klant,ik kom van T-Mobile,en het abbonement wordt op 31 Januari geactiveerd.

 

Het begint al gelijk fout,ik zou geen activeringskosten van 25 euro betalen volgens de actie,ik gebeld en eerst wordt er gezegt de brief die gekregen heeft is een standaard brief en daar staat de activeringskosten er inderdaad er in(deze is toch echt persoonlijk aan mij gericht), u krijg een persoonlijke brief en daar staat dat u het niet hoeft te betalen.

 

gisteren gebeld met een mederwerker en zei geeft aan ik die de actie vanaf vandaag staan,ik zeg nou deze actie is van verleden jaar Dezember 2022 , betaald u maar dan krijgt u het wel weer terug,maar dat is toch niet de bedoelin?dit is toch misleiding!!.

 

Maar nu het echte serieuze probleem,ze hebben de aansluitpunt in de meterkast geplaats(wat meestal het geval is) ik woon in 55+ woning(seniorenwoning elke verdieping(6 verdiepingen) met 4 woningen) en onze meterkasten staan in de hal naast de voordeur dus buiten de woning.

Ze monteren op een plaats waar geen stroomvoorziening is. 

 

 er zit zelfs geen stopcontact in de meterkast,ja wel stroomkabels die naar de woning gaan,maardaar ga ik en mag ik niet aanzitten.

Ik gebeld de eerst keer en de situatie uitgeled en er werd mij mede gedeeld er komt een monteur langs ,maar u moet deze zelf betalen(ben ik dus niet mee eens,ik zeg ik kan toch de glasvezel kabels niet zelf monteren?en hoe moet ik de kabel dan naar binnen naar mij woning toe brengen?.

 

 Ik weer gebeld (want ik heb er geen goed gevoel er bij)en de situatie uitgelegd,nu wordt er gezegd,tegenwoordig kan de klant het zelf aansluiten,u sluit de kabels aan en dan werkt het(nou dat gaat moeilijk als er alleen maar een aansluitpunt is en geen stroom is?) als u er niet uitkomt sturen we alsnog een monteur ,die u zelf moet betalen kost 17,50 per 15 min)

 

Ik vroeg of ze de kabel van uit de meterkast naar binnen kunnen trekken,(is voor de monteur een kleine klusje en ze hebben zeker wel een trekveer ,en hebben dit vaker gedaand),dieze werkzaamheden u moet dit zelf bekostigen.

 

Ik ben nog niet(officieel) aangesloten en nu is het al een ??? mogen jullie zelf invullen

 

Graag zou ik voor de eerste en tweede problemen een oplossing willen

 

P.S. zo hebben ze de aanluitpunt achter gelaten

  

 

Er zat geen deksel op dat kastje? Of heeft u dat er af gehaald? 


Er zat geen deksel op dat kastje? Of heeft u dat er af gehaald? 

De deksel hebben ze er nie(nooit opgezet,die hebben ze gewoon op de grond  achtergelaten


Hoi @A.Lee, welkom hier. 

2 dingetjes, 1 kleine, de aansluitkosten. Dat komt goed. Moet op de 2e factuur verrekend worden, is dat niet het geval dan moet dat vergoed worden wanneer dat afgesproken is. 

Alleen dan geen stroom en geen kapje bij de aansluiting van glasvezel. Dat is niet handig. Je geeft aan in een flat te wonen. Wordt door de hele flat bij iedereen de glasvezel aangesloten? Of alleen bij jou? 

In ieder geval moet daar toestemming voor gegeven worden. Dit gebeurt vaak door de VVE. Ik wil je vragen eens bij hen navraag te doen. Want als je glasvezel werkend wil hebben, moet daar een stopcontact bij zitten. Ik ben wel benieuwd hoe ze dit hebben bedacht. 

Evenals bij KPN Netwerk. Zij zijn verantwoordelijk voor de aanleg van glasvezel. Daar hoort een kapje op te zitten. Deze hadden ze dus moeten plaatsen. 

 


Bedankt voor je bericht,

 

1e is een actie)nog steeds trouwens,staat ook duidelijk op de site “geen aansluit kosten voor nieuw klanten(ik dus) en dan gaan ze gewoon facturen.

Ze hebben hier alle appartementen van glasvezel voorzien  in de meterkasten,en zover ik weet hebben de meesten geen stekker aansluiting in de meterkast.

 

Vreemde actie om in de meterkasten te monteren waar geen stekkerdoos(aansluiting zit)ik begrijp dat ze de nieuwe kastje ook van stroom voorzien moet worden en de modem.

 

nouw ik kan je zeggen dat ik geen stekkerdoos laat aanleggen op mijn kosten

 

Trouwens de woningen zijn van Woonstede.

 

 


Even een correctie,het moet niet 25 maar 35 euro per maand zijn(tik fout zie het nu pas)


Voor het modem is het het handigst om dat in huis te plaatsen. Huiskamer bijvoorbeeld. Handig voor de wifi en er hoeft maar één netwerk kabel van uit de meterkast het huis in. 

Een kpn monteur kan, mag en zal vaak een wcd plaatsen. Als ik de foto inschat is daar wel ruimte voor. 

Zie ook

https://www.kpn.com/service/monteur.htm


Ik snap dat je baalt dat het gefactureerd is. Maar dat ga ik wel oplossen als het niet op de 2e factuur in mindering is gebracht. Al had dat natuurlijk in eerste instantie al zo moeten zijn. 

Belangrijkste in mijn ogen is dat je eerst verbinding krijgt. Ik begrijp dat Woonstede eigenaar is van het pand waar je woont. Dan verwacht ik dat zij ook de toestemming hebben gegeven voor de aanleg van glasvezel. Je kan eens navragen bij hen waarom dat die geplaatst zijn in de meterkast zonder stopcontact. 

Jij bent dan niet de enige, maar meerdere bewoners ervaren hetzelfde. Ben wel benieuwd wat zij daar op te zeggen hebben. 


@Bart_Z  Vanuit de klant geredeneerd is het logischer om een installatiemonteur te laten komen (reden: klant kan niet zelf aansluiten). Die zal dan zeer waarschijnlijk constateren dat hij geen WCD kan aanleggen en die monteur kan en mag een FTU verplaatsing aanvragen. De monteursingang zal dan checken of dit volgens PvE is geplaatst (niet dus) en zo niet, of dat met toestemming van KPN Netwerk is gebeurd (afwijkingsformulier). Dan zijn er twee opties: Alles nee → FTU verplaatsing bij aannemer (geen kosten klant). Of  ja, er was akkoord voor → dan kan de klant zelf (met de woningbouw) zorgen voor een stopcontact.

Dat is de logische weg. 


Voor het modem is het het handigst om dat in huis te plaatsen. Huiskamer bijvoorbeeld. Handig voor de wifi en er hoeft maar één netwerk kabel van uit de meterkast het huis in. 

Een kpn monteur kan, mag en zal vaak een wcd plaatsen. Als ik de foto inschat is daar wel ruimte voor. 

Zie ook

https://www.kpn.com/service/monteur.htm

Zeker is het handigst als het modem in mijn woning wordt geplaats(ik heb nu mijn vdsl modem ook in mijn huiskamer dicht bij het telefoon aansluiting)als ze nu de kabel door trekken van uit de meterkast naast de oude telefoonkabel naar binnen toe trekken,was het veel makkelijker geweest.  


Ik snap dat je baalt dat het gefactureerd is. Maar dat ga ik wel oplossen als het niet op de 2e factuur in mindering is gebracht. Al had dat natuurlijk in eerste instantie al zo moeten zijn. 

Belangrijkste in mijn ogen is dat je eerst verbinding krijgt. Ik begrijp dat Woonstede eigenaar is van het pand waar je woont. Dan verwacht ik dat zij ook de toestemming hebben gegeven voor de aanleg van glasvezel. Je kan eens navragen bij hen waarom dat die geplaatst zijn in de meterkast zonder stopcontact. 

Jij bent dan niet de enige, maar meerdere bewoners ervaren hetzelfde. Ben wel benieuwd wat zij daar op te zeggen hebben. 

Woonstede is inderdaad eigenaar van het pand,ikheb ze net gebeld ,maar ze hebben  een personeelsbijeenkomst  tot 13:1

Ik zou het niet weten wie er toestemming voor heeft gegeven.

Zul je zien dat ze zeggen u moet bij KPN zijn, of u moet het zelf betalen om extra stekkerdoos aan te laten leggen.


@Bart_Z  Vanuit de klant geredeneerd is het logischer om een installatiemonteur te laten komen (reden: klant kan niet zelf aansluiten). Die zal dan zeer waarschijnlijk constateren dat hij geen WCD kan aanleggen en die monteur kan en mag een FTU verplaatsing aanvragen. De monteursingang zal dan checken of dit volgens PvE is geplaatst (niet dus) en zo niet, of dat met toestemming van KPN Netwerk is gebeurd (afwijkingsformulier). Dan zijn er twee opties: Alles nee → FTU verplaatsing bij aannemer (geen kosten klant). Of  ja, er was akkoord voor → dan kan de klant zelf (met de woningbouw) zorgen voor een stopcontact.

Dat is de logische weg. 

 

Bedankt voor je antwoordt,

 

Ik mag en kan zelf niet in de meterkast stroom aanleggen.

 

Ze kwamen op de afgesproken dag en tijd(verleden jaar) bij ons  in appartement met het laatste stuk aanleggen,er werd aangebeld en ze zeiden dat ze het kastje kwamen plaatsen ik dacht dat ze in de woning kwamen monteren,ik zei komt u niet in de woning het glasvezel kastje in de woning monteren,ze zeiden nee we doenhet in de meterkast,ze waren binnen 10 min weer weg.

Want bij mijn vriendin(hier in Ede Zuid ook flatgebouw, hebben ze in de woonkamer geplaats naast de UPC antenne kastje en bij mijn broer in Wageningen hebben ze het naast de ouden telefoon kastje geplaats in bijde situaties hadden ze het ook in de meterkast kunnen bouwen? volgens mij monteren ze de laatste stukje wat hen het beste uitkomt?  


@Bart_Z  Vanuit de klant geredeneerd is het logischer om een installatiemonteur te laten komen (reden: klant kan niet zelf aansluiten). Die zal dan zeer waarschijnlijk constateren dat hij geen WCD kan aanleggen en die monteur kan en mag een FTU verplaatsing aanvragen. De monteursingang zal dan checken of dit volgens PvE is geplaatst (niet dus) en zo niet, of dat met toestemming van KPN Netwerk is gebeurd (afwijkingsformulier). Dan zijn er twee opties: Alles nee → FTU verplaatsing bij aannemer (geen kosten klant). Of  ja, er was akkoord voor → dan kan de klant zelf (met de woningbouw) zorgen voor een stopcontact.

Dat is de logische weg. 

 

Bedankt voor je antwoordt,

 

Ik mag en kan zelf niet in de meterkast stroom aanleggen.

 

Ze kwamen op de afgesproken dag en tijd(verleden jaar) bij ons  in appartement met het laatste stuk aanleggen,er werd aangebeld en ze zeiden dat ze het kastje kwamen plaatsen ik dacht dat ze in de woning kwamen monteren,ik zei komt u niet in de woning het glasvezel kastje in de woning monteren,ze zeiden nee we doenhet in de meterkast,ze waren binnen 10 min weer weg.

Want bij mijn vriendin(hier in Ede Zuid ook flatgebouw, hebben ze in de woonkamer geplaats naast de UPC antenne kastje en bij mijn broer in Wageningen hebben ze het naast de ouden telefoon kastje geplaats in bijde situaties hadden ze het ook in de meterkast kunnen bouwen? volgens mij monteren ze de laatste stukje wat hen het beste uitkomt?  

 

Ik kan nu niet zien waarom het bij jou in de meterkast is gedaan en bij anderen in de woonkamer. Er is een plaatsingsschema om te volgen en dat kan als resultaat hebben dat de meterkast toegestaan is.

Er hoeft niet al meteen topcontact te zitten maar dan moet deze wel eenvoudig aan te brengen zijn door een monteur (lees: moderne groepenkast die met een hoofdschakelaar spanningsloos te maken is). Of er moet met Woonstede zijn afgesproken dat zij een stopcontact verzorgen, dat zou ook kunnen.

En als de aansluiting dan in de meterkast komt, dan moet er moet een makkelijke manier zijn om 1 kabel naar de woonkamer te leiden, bijvoorbeeld een lege of leeg te maken buis.

Zou je wellicht een foto van de meterkast/groepenkast kunnen plaatsen? Dan kunnen we vanaf hier al wat beter inschatten hoe de situatie is.

 

@Bart_Z Wat ik hier in de reactie mis is dat de klantenservice vrijwel direct mensen vertelt dat een monteur geld kost. Terwijl we toch zelf op onze website zetten dat we een installatiegarantie hebben. Lukt het klanten toch niet (bijvoorbeeld door bovenstaande) dan is de monteur toch gratis? Maar dat wordt dus niet gezegd..

https://www.kpn.com/service/internet/installatiegarantie.htm


Bedankt ik zal straks een foto van de groepenkast maken en hier plaatsten


Ik hoop dat dit voldoende is? anders hoor ik het wel

 

Gr


Nou... ruimte zat... volgens mij kan een KPN monteur daar makkelijk een stopcontact plaatsen. 

En misschien kan een moderator sommige reacties een beetje inkorten. Want met al dat quoten word dit wel een heel lange pagina...


Dat was ook mijn idee. Er is dus wel stroom aanwezig, alleen geen stopcontact.

En de telefoondraad naar het appartement zelf moet worden vervangen door een netwerkkabel. 

Dan kan de NTU / FTU in de meterkast en de Experiabox in het appartement.


Inderdaad,

 

Stopcontact in de meterkast,en de oude draar vervangen of er bij door trekken (modem/router in de woonkamer(wat ik nu ook heb).

 

Glasvezel lijn wordt op 31 Januari geactiveerd,hoop dat het dan allemaal klaar is?


@A.Lee, ik kijk graag eens mee wat voor pakket het is. Of een met een monteur is of een Doe het zelf. In laatste geval kan ik namelijk pas een monteur inplannen op moment dat het niet lukt voor je. Al weten we dat al dat het niet gaat lukken. Zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien. Dan kan ik eens meekijken of ik al een monteur kan plannen of dat wij moeten wachten op de aansluitdatum. Ik hoor graag van je. 


@A.Lee, ik kijk graag eens mee wat voor pakket het is. Of een met een monteur is of een Doe het zelf. In laatste geval kan ik namelijk pas een monteur inplannen op moment dat het niet lukt voor je. Al weten we dat al dat het niet gaat lukken. Zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien. Dan kan ik eens meekijken of ik al een monteur kan plannen of dat wij moeten wachten op de aansluitdatum. Ik hoor graag van je. 

Bedankt voor het meekijken

 

Ik heb mijn profiel aangepast.


Ik heb gekeken en meteen een monteur ingepland voor de 31e. Komt tussen 0800-1000. Hij gaat er naar kijken en het boordelen. Mocht hij vragen of dergelijke hebben, kun je hem ook altijd dit even laten lezen. 

Mocht je nog verdere vragen hebben, laat het weten. Anders hoor ik in ieder geval graag de 31e weer van je. 


Ik heb gekeken en meteen een monteur ingepland voor de 31e. Komt tussen 0800-1000. Hij gaat er naar kijken en het boordelen. Mocht hij vragen of dergelijke hebben, kun je hem ook altijd dit even laten lezen. 

Mocht je nog verdere vragen hebben, laat het weten. Anders hoor ik in ieder geval graag de 31e weer van je. 

Vriendelijk bedankt,

 

ik neem aan dat de monteur de benodigde installatie(stroom) en de kabel(utp kabel) van uit de meterkast naar binnen doortrekt?er lopen immers buizen van uit de meterkast naar de woning toe.

Totale kabel lengte is niet meer dan 8 meter schat ik.


Monteur heeft genoeg bij zich. Maar let er op dat als er een stopcontact of dergelijke aangelegd moet worden dat daar wel kosten voor in rekening gebracht kunnen worden. 


Monteur heeft genoeg bij zich. Maar let er op dat als er een stopcontact of dergelijke aangelegd moet worden dat daar wel kosten voor in rekening gebracht kunnen worden. 

Bedankt voor het antwoord.

 

Over het als er een stopcontact aangelegd moet worden,en dat ik eventueel de kosten moet betalen daar ben ik zeker niet mee eens.

 

ik heb niet gevraagd om de aansluiting in de meterkast te realiseren.


Verplaatsen van het glasvezel punt gaat je meer kosten dan een wcd en een utp kabel. 

De kosten voor wcd ( € 25) en utp vind je hier.

http://kpn.com/monteur 

En het is maar eenmalig. 


@A.Lee kan geen verplaatsing aanvragen want het appartement is van Woonstede. En die hebben blijkbaar gezegd dat de FTU in de meterkast moet komen. KPN Netwerk kan niet zomaar doen wat de bewoner wil, als er nog een eigenaar in het spel is.

Dus ik ben bang dat @A.Lee bij Woonstede moet zijn om de kosten van het stopcontact te claimen. 

 

Ik kan wel zeggen dat de KPN monteur dit goedkoper doet dan een installateur… omdat het een extra service is en geen core-business.