Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel wordt geïnstalleerd op een plek waar geen stroom aanwezig is

• 4 januari 2023
  • 37 reacties
  • 1161 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

37 reacties

PeterG
Superuser
  • 65562 reacties
  • 12 januari 2023

Precies. Laten aanleggen dus. 

Reclamatie neerleggen bij verhuurder. 

Niet de monteur hiermee vermoeien. Die kan er niks aan doen. 

• Auteur
  • Topper
  • 18 reacties
  • 12 januari 2023

Ik ben blij als er een stopcontact in de meterkast zit en de glasvezel kastje aangesloten is,wat ik wil is dat de utp kabel vanuit de meterkast naar binnen doorgetrokken wordt naar de woonkamer(daar heb ik wel een stopcontact voor de modem (ik had begrepen tot 15 meter gratis is?)de modem kan ik zelf wel aansluiten dat zal het punt niet zijn.

PeterG
Superuser
  • 65562 reacties
  • 12 januari 2023

ik had begrepen tot 15 meter gratis is?

De kabel zelf volgens mij niet. Aanleg wel als het door een buis getrokken kan worden.

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 14 januari 2023
A.Lee schreef:

Ik ben blij als er een stopcontact in de meterkast zit en de glasvezel kastje aangesloten is,wat ik wil is dat de utp kabel vanuit de meterkast naar binnen doorgetrokken wordt naar de woonkamer(daar heb ik wel een stopcontact voor de modem (ik had begrepen tot 15 meter gratis is?)de modem kan ik zelf wel aansluiten dat zal het punt niet zijn.

Dit klopt inderdaad. Zie daarvoor ook onze internetpagina over de monteur

Ik hoor graag hoe het de 31e verloopt. Voor nu een fijn weekend gewenst. 

• Auteur
  • Topper
  • 18 reacties
  • 14 januari 2023
Bart_Z schreef:
A.Lee schreef:

Dit klopt inderdaad. Zie daarvoor ook onze internetpagina over de monteur

Ik hoor graag hoe het de 31e verloopt. Voor nu een fijn weekend gewenst. 

Bedankt ik laat het weten hoe het de 31e afloopt.

Goed weekend

gjtm
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • 414 reacties
  • 14 januari 2023

Het trekken van een kabel door een pvc buis kun je interpreteren als ‘wegwerken’ van de kabel en dus in overleg met de monteur als betaalde extra werkzaamheden. Lijkt me niet handig om hier vanuit het forum alvast in te gaan vullen wat de monteur straks in zijn werkbon moet gaan zetten.

• Auteur
  • Topper
  • 18 reacties
  • 26 januari 2023

Ik heb gisteren de modem ontvangen.

Heb echter wel een vraagje, ik heb in de Kpn doos een Xgs-Pon ont.

Kan ik de Fritzbox 4060 rechtstreeks aansluiten op de Xgs-pon (neem aan dat deze als modem dient?)aansluiten(want ik zie dat deze ook een Utp aansluiting heeft)of moet ik de Friztbox 5590 er op aansluiten?

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28432 reacties
  • 27 januari 2023

@A.Lee  Ik begrijp dat jij de luxe hebt om uit verschillende Fritzboxen te kiezen?  

Bij mijn weten moeten beide Fritz boxen via de WAN poort aangesloten worden op de ONT.    Er zijn ook Fritzboxen die niet perse de ONT nodig hebben. Maar die hebben dan een losse module aan boord die deze functie vervult. 

• Auteur
  • Topper
  • 18 reacties
  • 27 januari 2023

Bedankt voor het antwoord,dan ga ik voor de  4060 router,en sluit ik rechtstreeks op de Ont aan.

• Auteur
  • Topper
  • 18 reacties
  • 27 januari 2023
Erwin_ schreef:

@A.Lee  Ik begrijp dat jij de luxe hebt om uit verschillende Fritzboxen te kiezen?  

Bij mijn weten moeten beide Fritz boxen via de WAN poort aangesloten worden op de ONT.    Er zijn ook Fritzboxen die niet perse de ONT nodig hebben. Maar die hebben dan een losse module aan boord die deze functie vervult. 

Klopt er zijn inderdaad Fritzboxen(5590) die hebben de Xgs-pon moduler er in zitten,maar dan moet ik de 5590 in de meterkast hebben,en al mijn kabels door laten trekken naar de meterkast(en dat wil ik helaas niet)of ik gebruik de Xgs-pon ont daar doe ik de Utp kabel er in en doortrekken naar de woonkamer waar mijn modem staat.

Ik zie ook dat mijn huidige modem(DrayTek 2762 AC)ook een Wan poort heeft die zou ik ook kunnen gebruiken om op de Ont aan te sluiten.

• Auteur
  • Topper
  • 18 reacties
  • Antwoord
  • 31 januari 2023

Monteur is vanmorgen langs geweest en alles netjes aangesloten en werkend afgeleverd

Aardige monteur leuke gesprek mee gehad en een lekkere bakje verse bonen koffie aangeboden

Monteur heeft een stekkerdoos geplaatst en een UTP kabel via de meterkast naar binnen getrokken(oude telefoonlijn als trekveer gebruikt) 

Ik heb na een kleine 1,5 uur mijn nieuwe Fritzbox 4060 aangesloten(plug&play) aangesloten

Dit krijg ik op wifi: 1,1 Gbit/s op  5GHZ  

Mijn laptop(Dell XPS 15 I9) heeft helaas geen LAN aansluiting deze snelheid is dus op wifi gemeten, bekabeld zal de snelheid ook wel OK zijn.

Ben op het moment zeer tevreden er mee.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28432 reacties
  • 3 februari 2023
A.Lee schreef:

Monteur is vanmorgen langs geweest en alles netjes aangesloten en werkend afgeleverd

Aardige monteur leuke gesprek mee gehad en een lekkere bakje verse bonen koffie aangeboden

Monteur heeft een stekkerdoos geplaatst en een UTP kabel via de meterkast naar binnen getrokken(oude telefoonlijn als trekveer gebruikt) 

Ik heb na een kleine 1,5 uur mijn nieuwe Fritzbox 4060 aangesloten(plug&play) aangesloten

Dit krijg ik op wifi: 1,1 Gbit/s op  5GHZ  

Mijn laptop(Dell XPS 15 I9) heeft helaas geen LAN aansluiting deze snelheid is dus op wifi gemeten, bekabeld zal de snelheid ook wel OK zijn.

Ben op het moment zeer tevreden er mee.

Heel mooi om te lezen. Dank voor de update.

KPN Community
15 jaar!

En dat vieren we graag samen met jou.
Vier je het met ons mee?

Jubileum topic