Skip to main content

Ik ben een abbonement op glasvezel genomen (12 maanden actie voor 25 euro) en zonder activeringskosten van 25 euro

Ik ben dus een nieuwe klant,ik kom van T-Mobile,en het abbonement wordt op 31 Januari geactiveerd.

 

Het begint al gelijk fout,ik zou geen activeringskosten van 25 euro betalen volgens de actie,ik gebeld en eerst wordt er gezegt de brief die gekregen heeft is een standaard brief en daar staat de activeringskosten er inderdaad er in(deze is toch echt persoonlijk aan mij gericht), u krijg een persoonlijke brief en daar staat dat u het niet hoeft te betalen.

 

gisteren gebeld met een mederwerker en zei geeft aan ik die de actie vanaf vandaag staan,ik zeg nou deze actie is van verleden jaar Dezember 2022 , betaald u maar dan krijgt u het wel weer terug,maar dat is toch niet de bedoelin?dit is toch misleiding!!.

 

Maar nu het echte serieuze probleem,ze hebben de aansluitpunt in de meterkast geplaats(wat meestal het geval is) ik woon in 55+ woning(seniorenwoning elke verdieping(6 verdiepingen) met 4 woningen) en onze meterkasten staan in de hal naast de voordeur dus buiten de woning.

Ze monteren op een plaats waar geen stroomvoorziening is. 

 

 er zit zelfs geen stopcontact in de meterkast,ja wel stroomkabels die naar de woning gaan,maardaar ga ik en mag ik niet aanzitten.

Ik gebeld de eerst keer en de situatie uitgeled en er werd mij mede gedeeld er komt een monteur langs ,maar u moet deze zelf betalen(ben ik dus niet mee eens,ik zeg ik kan toch de glasvezel kabels niet zelf monteren?en hoe moet ik de kabel dan naar binnen naar mij woning toe brengen?.

 

 Ik weer gebeld (want ik heb er geen goed gevoel er bij)en de situatie uitgelegd,nu wordt er gezegd,tegenwoordig kan de klant het zelf aansluiten,u sluit de kabels aan en dan werkt het(nou dat gaat moeilijk als er alleen maar een aansluitpunt is en geen stroom is?) als u er niet uitkomt sturen we alsnog een monteur ,die u zelf moet betalen kost 17,50 per 15 min)

 

Ik vroeg of ze de kabel van uit de meterkast naar binnen kunnen trekken,(is voor de monteur een kleine klusje en ze hebben zeker wel een trekveer ,en hebben dit vaker gedaand),dieze werkzaamheden u moet dit zelf bekostigen.

 

Ik ben nog niet(officieel) aangesloten en nu is het al een ??? mogen jullie zelf invullen

 

Graag zou ik voor de eerste en tweede problemen een oplossing willen

 

P.S. zo hebben ze de aanluitpunt achter gelaten

  

 

Precies. Laten aanleggen dus. 

Reclamatie neerleggen bij verhuurder. 

Niet de monteur hiermee vermoeien. Die kan er niks aan doen. 


Ik ben blij als er een stopcontact in de meterkast zit en de glasvezel kastje aangesloten is,wat ik wil is dat de utp kabel vanuit de meterkast naar binnen doorgetrokken wordt naar de woonkamer(daar heb ik wel een stopcontact voor de modem (ik had begrepen tot 15 meter gratis is?)de modem kan ik zelf wel aansluiten dat zal het punt niet zijn.


ik had begrepen tot 15 meter gratis is?

De kabel zelf volgens mij niet. Aanleg wel als het door een buis getrokken kan worden.


Ik ben blij als er een stopcontact in de meterkast zit en de glasvezel kastje aangesloten is,wat ik wil is dat de utp kabel vanuit de meterkast naar binnen doorgetrokken wordt naar de woonkamer(daar heb ik wel een stopcontact voor de modem (ik had begrepen tot 15 meter gratis is?)de modem kan ik zelf wel aansluiten dat zal het punt niet zijn.

Dit klopt inderdaad. Zie daarvoor ook onze internetpagina over de monteur

 

Ik hoor graag hoe het de 31e verloopt. Voor nu een fijn weekend gewenst. 


Ik ben blij als er een stopcontact in de meterkast zit en de glasvezel kastje aangesloten is,wat ik wil is dat de utp kabel vanuit de meterkast naar binnen doorgetrokken wordt naar de woonkamer(daar heb ik wel een stopcontact voor de modem (ik had begrepen tot 15 meter gratis is?)de modem kan ik zelf wel aansluiten dat zal het punt niet zijn.

Dit klopt inderdaad. Zie daarvoor ook onze internetpagina over de monteur

 

Ik hoor graag hoe het de 31e verloopt. Voor nu een fijn weekend gewenst. 

Bedankt ik laat het weten hoe het de 31e afloopt.

 

Goed weekend


Het trekken van een kabel door een pvc buis kun je interpreteren als ‘wegwerken’ van de kabel en dus in overleg met de monteur als betaalde extra werkzaamheden. Lijkt me niet handig om hier vanuit het forum alvast in te gaan vullen wat de monteur straks in zijn werkbon moet gaan zetten.


Ik heb gisteren de modem ontvangen.

 

Heb echter wel een vraagje, ik heb in de Kpn doos een Xgs-Pon ont.

 

Kan ik de Fritzbox 4060 rechtstreeks aansluiten op de Xgs-pon (neem aan dat deze als modem dient?)aansluiten(want ik zie dat deze ook een Utp aansluiting heeft)of moet ik de Friztbox 5590 er op aansluiten?

 

 

 


@A.Lee  Ik begrijp dat jij de luxe hebt om uit verschillende Fritzboxen te kiezen?  

Bij mijn weten moeten beide Fritz boxen via de WAN poort aangesloten worden op de ONT.    Er zijn ook Fritzboxen die niet perse de ONT nodig hebben. Maar die hebben dan een losse module aan boord die deze functie vervult. 


Bedankt voor het antwoord,dan ga ik voor de  4060 router,en sluit ik rechtstreeks op de Ont aan.

 

 


@A.Lee  Ik begrijp dat jij de luxe hebt om uit verschillende Fritzboxen te kiezen?  

Bij mijn weten moeten beide Fritz boxen via de WAN poort aangesloten worden op de ONT.    Er zijn ook Fritzboxen die niet perse de ONT nodig hebben. Maar die hebben dan een losse module aan boord die deze functie vervult. 

Klopt er zijn inderdaad Fritzboxen(5590) die hebben de Xgs-pon moduler er in zitten,maar dan moet ik de 5590 in de meterkast hebben,en al mijn kabels door laten trekken naar de meterkast(en dat wil ik helaas niet)of ik gebruik de Xgs-pon ont daar doe ik de Utp kabel er in en doortrekken naar de woonkamer waar mijn modem staat.

 

Ik zie ook dat mijn huidige modem(DrayTek 2762 AC)ook een Wan poort heeft die zou ik ook kunnen gebruiken om op de Ont aan te sluiten.

 

 


Monteur is vanmorgen langs geweest en alles netjes aangesloten en werkend afgeleverd

Aardige monteur leuke gesprek mee gehad en een lekkere bakje verse bonen koffie aangeboden

 

Monteur heeft een stekkerdoos geplaatst en een UTP kabel via de meterkast naar binnen getrokken(oude telefoonlijn als trekveer gebruikt) 

Ik heb na een kleine 1,5 uur mijn nieuwe Fritzbox 4060 aangesloten(plug&play) aangesloten

Dit krijg ik op wifi: 1,1 Gbit/s op  5GHZ  

Mijn laptop(Dell XPS 15 I9) heeft helaas geen LAN aansluiting deze snelheid is dus op wifi gemeten, bekabeld zal de snelheid ook wel OK zijn.

 

Ben op het moment zeer tevreden er mee.

 

 

 

 

 


Monteur is vanmorgen langs geweest en alles netjes aangesloten en werkend afgeleverd

Aardige monteur leuke gesprek mee gehad en een lekkere bakje verse bonen koffie aangeboden

 

Monteur heeft een stekkerdoos geplaatst en een UTP kabel via de meterkast naar binnen getrokken(oude telefoonlijn als trekveer gebruikt) 

Ik heb na een kleine 1,5 uur mijn nieuwe Fritzbox 4060 aangesloten(plug&play) aangesloten

Dit krijg ik op wifi: 1,1 Gbit/s op  5GHZ  

Mijn laptop(Dell XPS 15 I9) heeft helaas geen LAN aansluiting deze snelheid is dus op wifi gemeten, bekabeld zal de snelheid ook wel OK zijn.

 

Ben op het moment zeer tevreden er mee.

 

 

 

 

Heel mooi om te lezen. Dank voor de update.