Skip to main content

Drie maanden geleden is de glasvezelkabel in onze meterkast gemonteerd. Tot 2x toe is de afspraak met de glasvezelinstallatiemonteur afgezegd door KPN ivm met corona, omdat wij een "werkende" koperverbinding hebben, die traag (we krijgen korting op de abonnementsprijs vanwege de snelheid) en onbetrouwbaar is (valt meermalen per dag uit, zowel WiFi als bekabeld) . Zelfs het feit dat mijn man een essentieel beroep heeft (docent middelbare school) en digitaal op afstand les moet geven en dus de best mogelijke internetverbinding nodig heeft, was voor KPN geen reden een monteur te sturen om het glasvezelaansluitkastje te monteren, 10 min werk en 1 meter van de voordeur.  Het modem etc. aansluiten kunnen we zelf.

Voor ons dorpshuis, dat vanwege corona tot september gesloten is en waarvan ik bestuurslid ben, is ook glasvezelinternet van KPN aangevraagd. Tot mijn stomme verbazing was er binnen twee weken een afspraak met een monteur…

We wonen overigens in een klein lintdorp op het platteland van Drenthe, waar corona geen vat op heeft gekregen. Overal om ons heen zijn installatiebedrijven, aannemers enz bij de mensen thuis aan het werk, met inachtneming van de veiligheidsmaatregelen.

Waarom wordt er door KPN geen maatwerk geleverd?

Waarom worden vaste klanten (>25 jr) achtergesteld op nieuwe?

 

 

 

 

Dit hoort niet te kunnen. Sinds vorige week zijn de werkzaamheden voor monteurs verruimd en precies wat u hier omschrijft moet weer mogen en kunnen. Heeft u  sinds 18 mei ook al eens geprobeerd weer een afspraak te krijgen?


Heb op 15 mei contact gehad met klantenservice betreffende een door mij ingediende klacht hierover. Wij moesten gewoon geduldig afwachten tot een nieuwe afspraak mogelijk was. Actie zou genomen worden door KPN, niet door ons. Geen bericht gehad dat er een nieuwe afspraak gemaakt kan worden. In de tussentijd blijft "mijn bestelling in behandeling" en kunnen we niets wijzigen in ons pakket. 


Ik werk niet bij de provider maar ik zou zelf het initiatief nemen en gewoon nogmaals bellen. Zoals ik zei: sinds 18 mei kan er weer meer waaronder het activeren van een glasvezel aansluiting bij iemand die al koper heeft.


Bedankt voor de reactie...ga het morgen maar weer eens proberen.


Nou, weer een kwartier met de klantenservice aan de lijn gehangen....wederom zonder succes. Moeten nog steeds wachten op bericht van het backoffice, maar een termijn wordt niet gegeven. 


Beste @Zeege089, welkom en excuses voor de vreselijk late reactie! Ben je inmiddels geholpen? Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s) als dit nog nodig is? Ik help je graag!


Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, dus ik hoop dat het inmiddels verholpen is. Als we nog iets voor je kunnen doen, laat het dan gerust weten!