Skip to main content

Na jaren geleden geen klant meer te zijn bij KPN vanwege ontevredenheid over de dienstverlening ben ik toch gezwicht toen ik een mooie 1Gb aanbieding zag op het nieuw aangelegde glasvezelnetwerk. 15 mei zou alles opgeleverd worden en dat kwam mooi uit want de aansluiting binnen werd 9 mei gerealiseerd door een monteur van KPN Netwerk.

Toch maar even gevraagd wanneer het modem mijn kant op zou komen want 15 mei is natuurlijk al snel. Verbaasd was ik alleen toen ik hoorde dat mijn aansluiting pas 31-5 volgens de systemen wordt opgeleverd en dan pas het modem mijn kant op komt!

Ondanks meerdere pogingen van mijn kant om uit te leggen dat alles al aangesloten is en het alleen wachten is op een modem, bleek de KPN medewerker niet in staat om het modem al eerder op te sturen dan 31-5 omdat 'dat in de systemen staat'.... En nogmaals ... Ondanks een brief van KPN zelf waarin staat dat mijn abonnement 15-5 in gaat!

Ben ik nou de enige die tegen dit soort bureaucratie aanloopt elke keer bij KPN?

De aansluiting bij jou binnen zal dan opgeleverd zijn maar de andere kant waarschijnlijk niet. Lijkt erop dat die oplevering is uitgesteld. Wat zegt de site van kpnnetwerk als je postcode en huisnummer invult?


Glasvezel beschikbaar

Goed nieuws! Op jouw adres is glasvezel beschikbaar. Om gebruik te maken van glasvezel kun je een abonnement afsluiten bij één van de providers die leveren over ons netwerk.

Het 'grappige' is dat ook bij kpn.com zelf ik nu een abonnement kan afsluiten met een snelle oplevertijd van 27mei…

 

Oftewel... Alles werkt gewoon aan KPN kant behalve een modem dat ontbreekt maar niemand even op kan sturen. Na een jaar stap ik dus weer over door dit soort acties aan KPN kant


Heb je nu helemaal geen diensten? Ook niet van de vorige provider?


Ja nu (nog) wel. De vraag is natuurlijk of ik na de 15e nog diensten van Youfone heb. Kpn heeft namelijk wel die datum doorgegeven aan Youfone!!!

Maar mijn vraag blijft: waarom kan kpn niet een installatie datum aanpassen en een modem opsturen?!?


Ok. Als je de overstapservice gebruikt dan blijft je gewoon huidige verbinding aktief tot de nieuwe verbinding werkt.  Een moderater gaat hier reageren en antwoorden geven op jouw vragen.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze voor je aan de slag.  De wachttijd is een dag of twee. 


Wanneer had je het aangevraagd?

En sinds wanneer is de aansluiting binnen compleet?


En moet er geen monteur komen om de modem op het glas aan te sluiten?

 

 


Ik heb het 15 april aangevraagd. 15 mei zou alles omgezet worden van mijn huidige provider naar KPN. 9 mei is een monteur geweest om de glasvezel binnen te monteren. Alles is dus werkend opgeleverd... BEHALVE een modem dat door KPN niet eerder wordt verzonden dan 31-5 omdat in hun systeem staat dat de monteur pas langs komt. (Maar dat is dus 9-5 al gebeurd!)

 

Maar blijkbaar kan niemand bij KPN een modem naar me opsturen zodat ik er echt gebruik van kan maken. Dit zegt echt zoveel over een organisatie....


Hallo @Superray als je van de overstapservice gebruik maakt, word je pas bij YouFone afgesloten als ze van KPN een seintje krijgen dat zij de lijn geactiveerd hebben. Zo hebben de providers dat ooit eens met elkaar afgesproken en zo zal het nu ook gaan. Dus je zou niet zonder diensten moeten komen te zitten.

Een paar dagen voor de activatie van je lijn krijg je van KPN de benodigde spullen thuisgestuurd en kun je de oude spullen weer naar YouFone terugsturen als zij daar om vragen.

Succes.

 


Ik heb het 15 april aangevraagd. 15 mei zou alles omgezet worden van mijn huidige provider naar KPN. 9 mei is een monteur geweest om de glasvezel binnen te monteren. Alles is dus werkend opgeleverd... BEHALVE een modem dat door KPN niet eerder wordt verzonden dan 31-5 omdat in hun systeem staat dat de monteur pas langs komt. (Maar dat is dus 9-5 al gebeurd!)

 

Maar blijkbaar kan niemand bij KPN een modem naar me opsturen zodat ik er echt gebruik van kan maken. Dit zegt echt zoveel over een organisatie....

Het is de vraag of u er op 31 mei gebruik van kan maken. Ik zou er niet vreemd van opkijken als het nog een maand langer duurt.

Tussen "glasvezel binnen monteren" en daadwerkelijk een werkende internetverbinding zit soms maanden tussen.


Snap ik Jan. Waar het mij om gaat, is dat ik een brief heb gekregen dat 15 mei alles wordt omgezet! Vervolgens staat in de systemen dat 31-5 pas de lijn wordt afgemonteerd (maar dat is al een week geleden gebeurd!!). Oftewel alles wordt 3 weken verschoven zonder reden en niemand bij KPN is in staat om dat te corrigeren.

 

We hebben het over het aanpassen van een datum in een systeem en het opsturen van een modem he?!? Het is geen rocket science!


Het zou me ook niet verbazen Nick. Het aansluiten op een prachtige oplossing als glasvezel zou een feestje moeten zijn. De manier waarop KPN dit bij mij (en waarschijnlijk dus ook anderen) regelt, is echt te triest voor woorden. Geen excuses, geen uitleg, niemand die even communiceert met me en uitleg geeft. Waarschijnlijk omdat ze er zelf ook niks van meer van begrijpen...


Het belangrijhkste is mijns inziens dat je tot de overstap en meteen na de overstap je verbinding behoudt, of dat nu via glasvezel of koper is is even van ondergeschikt belang, maar als je eenmaal glasvezel hebt met synchrone up- en downloads wil je niet meer terug.

 


Het zou me ook niet verbazen Nick. Het aansluiten op een prachtige oplossing als glasvezel zou een feestje moeten zijn. De manier waarop KPN dit bij mij (en waarschijnlijk dus ook anderen) regelt, is echt te triest voor woorden. Geen excuses, geen uitleg, niemand die even communiceert met me en uitleg geeft. Waarschijnlijk omdat ze er zelf ook niks van meer van begrijpen...

Glasvezel aanleggen is een proces waarbij vele partijen allemaal wat moeten doen. Het loopt daardoor heel makkelijk uit. Vooral tegenwoordig met grote personeelstekorten en onderdelen die niet op tijd geleverd worden. Het is nu eenmaal zo. Daar is niets aan te doen.


Ja Nick alleen in mijn geval IS alles al opgeleverd. Ik zou voor 15 mei alleen nog een modem opgestuurd krijgen.

 

Alleen IEMAND bij KPN heeft de datum nu veranderd naar 31-5 in de systemen. (Zonder enige reden)

 

Als ik nu kies voor snelle oplevering bij een nieuwe aanvraag, kan ik over 2 weken aangesloten zijn op glasvezel.

 

Hoe moeilijk kan het zijn?!? Kom je verwachtingen naar je klant eens na en wees anders niet verbaasd dat de klanten weglopen!