Skip to main content

Op 7 mei jongstlede heeft volkertwessels onze glasvezel van straat naar de woonkamer aangesloten en ook netjes afgewerkt.Na aansluiting hebben zij gezegt dat het maximaal 2 weken duurde voordat het wordt afgemeld en ik mijn glasvezel kon aansluiten.Rond eind mei gekeken naar mijn status of onze woning was afgemeld.Dat was niet het geval en toen kpn netwerk gebelt en het probleem voorgelegt.Zij vertelde mij dat ik volkertwessels moest bellen voor een update.Nou zij zeggen dat ze nog in de wijk bezig zijn en dat alles in 1x wordt afgemeld voor heel de wijk ipv per woning of postcode.Dat heb ik doorgegeven aan kpn netwerk.Maar het gekke van dit verhaal is dat ik rond 15 juni weer gebelt heb voor een stand van zaken en kreeg ik te horen van de afdeling netwerk dat er een storing is en dat de kabels vervangen moeten worden en dat het minimaal 1 jaar vertraging zou hebben.Want zij willen dat de aansluitingen goed worden gedaan en niet in storing vallen elke keer.Dus heb ik mijn bestelling stopgezet.En ben ik weer terug gegaan naar mijn huidige provider.Nadat mijn bestelling was gestart bij mijn oude provider kreeg ik van diverse bewoners te horen dat zijn op 1 juli gereed zijn gemeld en dat zij konden overstappen naar glasvezel.En nu komt het waar ik zeer boos om bent.Kpn netwerk heeft mijn woning niet gereed gemeld omdat ik geen klant meer bent van kpn.Diverse instantie die ik heb benadert zoals de acm zeggen dat kpn dit niet mag doen om het even netjes te vertellen.

Ik heb meerdere klachten uitgezet naar kpn en naar volkertwessels maar je krijg enkel maar een verhaal dat je moet afwachten en we zijn druk bezig ermee.Er zijn al minimaal 4 tickets aangemaakt door kpn netwerk voor volkertwessels maar als ik daar naar informeer dan zeggen ze ze hebben niks ontvangen om contact te zoeken met mij.En als ik daar een terugkoppeling geef naar kpn netwerk dan zeggen zij dat ze enkel maar kunnen mailen en dat ik binnen 5 dagen contact wordt opgenomen.

Deze afbeelding is vorige week maandag verstuurt naar volkertwessels maar zij hebben niks ontvangen.Op 16 juli heb ik weer gebelt voor een update en kreeg te horen dat ik zelf naar kpn verkoop moet bellen voor een ticket voor volkertwessels om het af te melden.Ik vindt het erg raar dat de afdeling kpnnetwerk gee ticket kan maken.Als de afdeling verkoop hem maakt dan duurt het 1 week dat zij verdere actie kunnen opmaken.Maar ik kan niet druk uitoefenen  om er vaart achter te zetten want wacht al vanaf 7 mei wat niet kan en dan vinden ze het gek dat ik boos wordt.

Welke stappen kan ik nu nog verder doen?

Want ze komen niet met een oplossing voor dit probleem.Terwijl zij actie moeten nemen en niet de klant.

 

Gr

Dus heb ik mijn bestelling stopgezet.En ben ik weer terug gegaan naar mijn huidige provider.Nadat mijn bestelling was gestart bij mijn oude provider...

U heeft dus weer een nieuw jaarcontract bij "de oude provider"? Dan heeft u toch voorlopig niets met KPN te maken? 


Je hebt als KPN-klant ook niets met een onderaannemer te maken @Henry Ellinkhuizen , alles loopt via https://netwerk.kpn.com/, daar kun je via je postcode/huisnummer de status van je aansluiting zien.

Als daar staat dat je glasvezel hebt en je een provider uit de lijst kunt kiezen, kun je verder.

Staat daar iets anders moet je geduld hebben.

 

 


Je hebt als KPN-klant ook niets met een onderaannemer te maken @Henry Ellinkhuizen , alles loopt via https://netwerk.kpn.com/, daar kun je via je postcode/huisnummer de status van je aansluiting zien.

Als daar staat dat je glasvezel hebt en je een provider uit de lijst kunt kiezen, kun je verder.

Staat daar iets anders moet je geduld hebben.

 

 

Ik snap je punt.Maar ik voel mij erg bedondert dat pietje wel is aangesloten en klaasje niet.

Want je gaat toch niet mensen verkeerde informatie geven.En dat je erachter komt na 10 dagen dat de andere bewoners van jou portiek zijn aangesloten?

We zijn allemaal op 7 mei naar binnen getrokken zie foto.En dan krijg je te horen aangezien jij geen klant meer bent van kpn hebben wij jou niet goedgekeurt voor de afmelding.Dat mag kpn niet doen want dan meten zij met 2 maten.Terwijl er geen verplichting was.


Wat zegt de KPN netwerksite @Henry Ellinkhuizen ???

En wat zie je voor aanbod als je een pseudo-bestelling doet bij www.kpn.com via de postcodecheck???

 

 

 


En dan krijg je te horen aangezien jij geen klant meer bent van kpn hebben wij jou niet goedgekeurt voor de afmelding.

Als u geen klant bent bij KPN, en de aansluiting niet gebruikt, wat maakt het dan uit? 


En dan krijg je te horen aangezien jij geen klant meer bent van kpn hebben wij jou niet goedgekeurt voor de afmelding.

Als u geen klant bent bij KPN, en de aansluiting niet gebruikt, wat maakt het dan uit? 

Nou als kpn mij niet verkeert had geinformeert of had gezegt wij melden jou af op 1 juli was ik klant bij kpn wat ook goedkoper was dan mijn huidge provider en ook sneller he.Dus door een grote fout betaal ik nu op jaar basis 250 euro meer dan als ik klant was bij kpn


Wat zegt de KPN netwerksite @Henry Ellinkhuizen ???

En wat zie je voor aanbod als je een pseudo-bestelling doet bij www.kpn.com via de postcodecheck???

 

 

 

Dit is de status van kpn.Maar die is niet up2date want zoals je las is alles al binnen getrokken zie foto in bericht


En wat zie je dus als je via een postcodecheck een bestelling wilt plaatsen  via www.kpn.com @Henry Ellinkhuizen 

Zie je dan staan dat er glasvezel beschikbaar is???

Ik heb even op de gok 2522LS 150 gedaan en KPN meldt dat daar binnenkort glasvezel komt, dus jouw plaatje klopt blijkbaar wel dat glasvezel nog niet opgeleverd is, daarom ben ik ook benieuwd wat KPN zegt bij de postcodecheck bij een bestelling

 

 


Nee maar zoals je las in mijn hoofdbericht is mijn woning van de straat naar binnen aangesloten.

Nu zou het 2 weken duren dat mijn kastje vrij was gegeven voor bestelling te plaatsen.

Graag goed lezen voordat je een reactie plaatst.Want kpn kan en mag geen onderscheid maken van wel klant of geen klant van kpn.Dus als kpn bericht ziet woning 149 is afgemeld dan moet kpn dat ook overnemen in hun administratie


En wat zie je dus als je via een postcodecheck een bestelling wilt plaatsen  via www.kpn.com @Henry Ellinkhuizen 

Zie je dan staan dat er glasvezel beschikbaar is???

Ik heb even op de gok 2522LS 150 gedaan en KPN meldt dat daar binnenkort glasvezel komt, dus jouw plaatje klopt blijkbaar wel dat glasvezel nog niet opgeleverd is, daarom ben ik ook benieuwd wat KPN zegt bij de postcodecheck bij een bestelling

 

 

Wij waren als 1e aangesloten van woning 141-151 op 7 mei.De rest van de postcode met die huisnummers die zijn pas deze week naar binnen getrokken.


En wat zie je dus als je via een postcodecheck een bestelling wilt plaatsen  via www.kpn.com @Henry Ellinkhuizen 

Zie je dan staan dat er glasvezel beschikbaar is???

Ik heb even op de gok 2522LS 150 gedaan en KPN meldt dat daar binnenkort glasvezel komt, dus jouw plaatje klopt blijkbaar wel dat glasvezel nog niet opgeleverd is, daarom ben ik ook benieuwd wat KPN zegt bij de postcodecheck bij een bestelling

 

 

Moet je wel de juiste postcode doen he en geen 2522ls.


Als u geen klant bent bij KPN, en de aansluiting niet gebruikt, wat maakt het dan uit? 

Nou als kpn mij niet verkeert had geinformeert of had gezegt wij melden jou af op 1 juli was ik klant bij kpn wat ook goedkoper was dan mijn huidge provider en ook sneller he.Dus door een grote fout betaal ik nu op jaar basis 250 euro meer dan als ik klant was bij kpn

Dat is geen antwoord op mijn vraag. 


Want kpn kan en mag geen onderscheid maken van wel klant of geen klant van kpn.

Waarom mag KPN dat niet? Het lijkt mij vrij logisch om tijdens de aanleg eerst de eigen klanten in de wijkcentrale aan te sluiten en als "werkend" af te melden en later de rest pas. Ik zie niet in wat daar verkeerd aan is. Het is een commercieel bedrijf. Geen publieke service betaald van belastinggeld ofzo.

En nogmaals: als u nu bij een andere provider zit die helemaal niet over glasvezel van KPN levert, dan snap ik niet waar u zich überhaupt druk over maakt.


Laat ik het zo zeggen.

De woningen die wel zijn aangesloten in onze portiek die zijn ook geen kpn klant.

Dus waarom die wel en ik niet.Dat is een normale vraag.

Hoe zou jij het vinden dat jij eerst kpn klant bent ivm sneller internet.En dat jij dus een actie krijg van 35 euro pm.En dat zij 10 dagen voor de aansluiting van goedkeuring mensen uitsluiten.En dat je hoort duurt minimaal 1 jaar dat het is opgelost.Maar is niet 1 jaar wachten maar 10 dagen dus dubbel frustatie.Want zo ga jij niet om als een miljoenen bedrijf.


De ene aannemer meldt per aansluiting af en de andere aannemer per wijk.

Hier kan KPN niets aan doen zo werkt de aannemer.

 

 


De ene aannemer meldt per aansluiting af en de andere aannemer per wijk.

Hier kan KPN niets aan doen zo werkt de aannemer.

 

 

Dat klopt.

Zoals je leest zijn de woningen 151/147/145 afgemeld netjes.

Maar de woning 149 niet.


Wat jij zegt klopt niet dat KPN netwerk jou woning niet gereed zou melden omdat je geen klant meer bent.

Ze melden ongeacht of je klant bent alles woningen gewoon netjes af als ze die afmeldingen binnen krijgen.

Dan hebben ze wellicht van de aannemer nog geen bericht gehad ik zou die gewoon nog een keer bellen dan kan niet zo zijn dat ze de buren wel gereed melden en jou niet en die zouden moeten vervangen.


Wat jij zegt klopt niet dat KPN netwerk jou woning niet gereed zou melden omdat je geen klant meer bent.

Ze melden ongeacht of je klant bent alles woningen gewoon netjes af als ze die afmeldingen binnen krijgen.

Dan hebben ze wellicht van de aannemer nog geen bericht gehad ik zou die gewoon nog een keer bellen dan kan niet zo zijn dat ze de buren wel gereed melden en jou niet en die zouden moeten vervangen.

Nou ik kreeg dat letterlijk te horen van kpn netwerk.

En jou anere vraag zijn we ook al 6 weken bezig om die taak vrij te geven.Maar kpn heeft diverse tickets aangemaakt en verstuurt.Maar als ik volkertwesselt belt dan weten ze nergens vanaf.Bewijs gestuurt maar daar wordt ook niet op gereageert door de aannemer


Laat ik het zo zeggen.

De woningen die wel zijn aangesloten in onze portiek die zijn ook geen kpn klant.

Dus waarom die wel en ik niet.Dat is een normale vraag.

Hoe zou jij het vinden dat jij eerst kpn klant bent ivm sneller internet.En dat jij dus een actie krijg van 35 euro pm.En dat zij 10 dagen voor de aansluiting van goedkeuring mensen uitsluiten.En dat je hoort duurt minimaal 1 jaar dat het is opgelost.Maar is niet 1 jaar wachten maar 10 dagen dus dubbel frustatie.Want zo ga jij niet om als een miljoenen bedrijf.

U had helemaal niet moeten bellen. En het gewoon rustig af moeten wachten. Dat hebben de andere bewoners waarschijnlijk ook gedaan. 

Dat verhaal van "1 jaar wachten" is waarschijnlijk gewoon een zwetsverhaal van een medewerker die al die dat zenuwachtige gebel over "wanneer werkt het nou?" spugzat was. 


Laat ik het zo zeggen.

De woningen die wel zijn aangesloten in onze portiek die zijn ook geen kpn klant.

Dus waarom die wel en ik niet.Dat is een normale vraag.

Hoe zou jij het vinden dat jij eerst kpn klant bent ivm sneller internet.En dat jij dus een actie krijg van 35 euro pm.En dat zij 10 dagen voor de aansluiting van goedkeuring mensen uitsluiten.En dat je hoort duurt minimaal 1 jaar dat het is opgelost.Maar is niet 1 jaar wachten maar 10 dagen dus dubbel frustatie.Want zo ga jij niet om als een miljoenen bedrijf.

U had helemaal niet moeten bellen. En het gewoon rustig af moeten wachten. Dat hebben de andere bewoners waarschijnlijk ook gedaan. 

Dat verhaal van "1 jaar wachten" is waarschijnlijk gewoon een zwetsverhaal van een medewerker die al die dat zenuwachtige gebel over "wanneer werkt het nou?" spugzat was. 

Nou wat u nu schrijft kan echt niet door de beugel.

Want de acm zegt presies het zelfde hoe ik hier over denk.


Wat de ACM hierover zegt doet er niet zoveel toe. Want daar gaat de ACM helemaal niet over.

Niemand in Nederland heeft "recht" op een glasvezelaansluiting ofzo. Glasvezel word aangesloten door commerciële bedrijven. Deze commerciële bedrijven mogen zelf bepalen waar ze glasvezel aanleggen. En wie ze aansluiten, wie niet, wanneer ze bepaalde adressen aansluiten en welke adressen eerst aan de beurt zijn en welke adressen pas later aangesloten worden. 

Zo simpel is dat. KPN kan niet alles op 1 dag doen ofzo. Het werk gebeurt door mensen die aan het einde van de middag gewoon naar huis gaan, ook als ze niet klaar zijn. En de volgende dag zijn ze ziek, gaan met vakantie of worden ergens anders ingeroosterd. En dan blijft de rest van het werk liggen tot veel later. Dat is normaal. 


Wat de ACM hierover zegt doet er niet zoveel toe. Want daar gaat de ACM helemaal niet over.

Niemand in Nederland heeft "recht" op een glasvezelaansluiting ofzo. Glasvezel word aangesloten door commerciële bedrijven. Deze commerciële bedrijven mogen zelf bepalen waar ze glasvezel aanleggen. En wie ze aansluiten, wie niet, wanneer ze bepaalde adressen aansluiten en welke adressen eerst aan de beurt zijn en welke adressen pas later aangesloten worden. 

Zo simpel is dat. KPN kan niet alles op 1 dag doen ofzo. Het werk gebeurt door mensen die aan het einde van de middag gewoon naar huis gaan, ook als ze niet klaar zijn. En de volgende dag zijn ze ziek, gaan met vakantie of worden ergens anders ingeroosterd. En dan blijft de rest van het werk liggen tot veel later. Dat is normaal. 

Lees je het verhaal wel goed!!!!

Want zoals je zag op 1 van de afbeeldingen heb ik de kastje waar de aansluiting achter zit al op 7 mei in mijn woning afgemonteert staan.Enkel duurd de afmelding maximaal 14 dagen om de glasvezel te kunnen gebruiken.


Want zoals je zag op 1 van de afbeeldingen heb ik de kastje waar de aansluiting achter zit al op 7 mei in mijn woning afgemonteert staan.Enkel duurd de afmelding maximaal 14 dagen om de glasvezel te kunnen gebruiken.

Dat maakt geen bal uit. Zo'n afmelding is ook gewoon werk wat door mensen moet gebeuren. 


Zullen we het allemaal wel even netjes houden? Dank je wel!

Ik snap heel goed dat je ervan baalt dat je nu langer op glasvezel moet wachten, @Henry Ellinkhuizen. Ik snap ook dat het enorm balen is dat je te horen hebt gekregen dat glasvezel nog wel een jaar kon duren, terwijl het vervolgens 10 dagen later klaar is. Nu ben ik het alleen niet helemaal eens met wat Nick83 zegt. Ik denk niet dat dit een collega is geweest die het spuugzat was, maar dat dit waarschijnlijk de informatie was die op dat moment beschikbaar was. Het is namelijk soms moeilijk van tevoren te zeggen hoe lang het duurt voor glasvezel helemaal gereed is. Ja, normaal gesproken is het binnen 2 weken na plaatsing wel gereed gemeld, maar dit is geen garantie en kan soms gewoon langer duren. Het beste wat je in zo'n situatie kunt doen, is afwachten.

Goed, nu zit je weer bij jouw oude provider met een nieuw contract en is glasvezel bij KPN wel beschikbaar. Maar zou de installatie volgens jou niet afgemeld zijn. Heel eerlijk: hier kan ik verder geen uitspraken over doen. Ik heb namelijk geen gegevens van jou, dus kan dit niet controleren. Maar zoals @MennoG78 ook al aangaf, meldt de ene onderaannemer per wijk af, de ander per adres. Volkerwessels meldt af per wijk. Als de installatie bij 1 persoon in de wijk dan langer duurt dan 2 weken, tja, dan duurt afmelding ook langer. Maar ook jouw adres zou afgemeld moeten zijn. Als dit niet het geval is, dan is er mogelijk ergens nog een obstructie.

Je kunt nu 2 dingen doen:

  1. Je kunt een pre-order bij KPN plaatsen voor een glasvezel abonnement. Zodra jij dan kunt overstappen, word je ook aangesloten op glasvezel.
  2. Of je kan een haalbaarheidsonderzoek starten. Ja, je hebt al glasvezel in huis liggen. Maar bij een andere klant heeft dit geholpen om de afmelding rond te krijgen.

Reageer