Skip to main content

Op 29-06-21 een e-mail van KPN-netwerk ontvangen met de mededeling dat ik aangesloten ben op glasvezel. Op 28-06-21 doorgegeven aan KPN dat ik mijn huidige aansluiting wil overzetten naar glasvezel. Van KPN een e-mail ontvangen waarin wordt vermeld dat de aanpassing van de verbinding op 12-07-21 wordt opgeleverd. Een paar dagen later een rode ethernetkabel ontvangen. In de e-mail wordt vermeld dat ik mijn modem zelf kan aansluiten. Ik heb direct het informatienummer van KPN gebeld met de vraag hoe ik dat moet doen, daar wist zij op dat moment geen antwoord op en belde me later terug met de mededeling dat KPN nog geen gereedmelding van KPN-netwerk had ontvangen. Ik zou dinsdag weer teruggebeld worden maar heb niets meer gehoord. 

@Eldu Ziet uw glasvezelaansluitpunt er uit zoals op deze foto ?

En kunt u uw postcode en huisnummer eens ingeven op deze website https://tele2-fpi-info.fourstack.nl en doorgeven wat daar aan maximaal haalbare snelheden staat bij zowel de koper als de FttH (Fiber to the Home) verbindingen ? Staan er ook updates gepland bij ?


Ja zonder rode kabel, actuele beschikbaarheid koper en FttH. Geen geplande updates gevonden in de komende 2 maanden.


@Eldu Die oranje kabel onderaan is de kabel zoals die uw woning is binnen gebracht, die zorgt voor verbinding met de wijkaansluiting.

De rode kabel van 1 meter die u van KPN heeft ontvangen is om uw Experiabox ( of Box 12) te verbinden met het glasvezelkastje ( de NT ). Hiervoor dient eerst die NT gekoppeld te worden met het glasvezelaansluitpunt ( de FTU), hetgeen door een installatiemonteur van KPN wordt verricht i.v.m. de kwetsbaarheid van de glasvezelkabels . Die heeft dat NT kastje bij zich zodra uw aansluiting wordt geactiveerd. Zie onderstaande foto na activering van uw abonnement :

Uw rode kabel van 1 meter is op deze foto die met de gele connector.


De medewerkster van KPN zei dat ze verder niets kon doen omdat  er nog geen gereedmelding van KPN-netwerk was ontvangen. KPN netwerk zegt dat deze is verstuurd op 28-06-21 om 21.39 uur.  Wat kan ik nu verder doen?


KPN hoeft alleen maar een monteur te sturen dan heb ik eindelijk glasvezel.


Geduld hebben. Dat KPN netwerk klaar is wil nog niet zoveel zeggen. KPN provider moet zelf ook nog allerlei apparatuur gereed maken.


Oke ik wacht het af, dank voor de antwoorden.