Skip to main content

 

Vandaag zou de oplevering moeten zijn van mijn glas abbo.

 

Zoals je ziet is het in mijn kpn nog erg dood.

 

Heb voor de zekerheid ook geprobeerd het abbo te koppelen aan Mijn KPN, alleen dit heeft niks geholpen.

 

Ook zie ik nog steeds geen belichting op de glasvezel kabel.. Neem aan dat ik een rood puntje moet zien net als bij de creative live drive en optisch kabel?

Hallo @Robobin vandaag is nog maar net begonnen.

KPN stuurt een mail en/of SMS als de verbinding geactiveerd is.

In de glasvezelkabel kun je beter niet kijken, dan word jhe blind. In de glasvezelkabel kun je ook niet kijken, want die is afgemonteerd in de glasvezelkast.

Je zult waarschijnlijk een XGS-PON-kast hebben, zoals onderstaand en branden er bij een geactiveerde verbinding 2 groene lampjes, als het onderste lampje alarm rood brandt is de lijn nog niet actief.

Werkende glasvezelverbinding

 


SMS had me vrouw al ontvangen, maar zie kwa internet verbinding nog niks gebeuren..

 

(administratief ook niet)

 

 

Gebruik zelf een patch cover naar AVM Fritzbox 5530 Fiber.

 

https://fritzshop.nl/glasvezel/1372-glasvezel-patch-cover-tk01-incl-sc-apcsc-pc-glasvezelkabel.html

 

https://


Hallo @Robobin bij mijn weten moet eerst de standaard glasvezelkast gemonteerd zijn en actief.

Nadat deze actief is kun je eigen apparatuur aansluiten nadat eerst gemeld te hebben bij KPN, zie onderstaande link:

Eigen apparatuur instellen en gebruiken (kpn.com)

Succes


Ga ik straks even proberen als ik weer thuis ben. Dank je voor de laatste tip

 


Hallo @Robobin de reden is, dat als je in een XGS-PON gebied woont je een algemeen signaal op jouw adres binnen krijgt. De XGS-PON-module werkt met een serienummer dat aan jouw abonnement gekoppeld moet worden en na die activatie wordt er alleen een lichtsignaal dat voor jouw bestemd is naar jouw adres gezonden en de gegevens voor de buren worden er uitgefilterd.

Nadat je aan KPN hebt laten weten eigen apparatuur te willen gebruiken, maken zij jouw lijn klaar voor eigen gebruik. 

Je kunt wel altiujd weer terug naar de originele module van KPN.

Succes.

 


Het goede nieuws is dat er nou connection is..

 

Ik vraag me af hoe ik het modem / router moet voor instellen. (bedoel activeren)

 

Moet ik daarvoor naar een speciaal IP adres toe?

Heb door de ontvangen boekjes gekeken.. Maar dat gene wat erin staat was ik al op van de hoogte.


Nou alles doet het..

 

Zover ik gezien hebt is administatie ook actief.

Opzicht wel tevreden met het lijntje.

 

Moet alleen de de afwerking doen en me eigen AVM fritzbox er tussen doen.