Skip to main content

In onze flat word glasvezel geplaatst. Niet in mijn appartement! Dat wil ik graag zo houden! Nu plakt kpn een soort dreigement via een poster op de portiek ingang. Je moet thuis zijn ook als je geen glasvezel neemt. En anders moet je een andere afspraak maken als je niet kan. Maar ik wil niet en al ben ik thuis mijn deur blijft dicht Volgens mij ben ik tot niks verplicht!

We leven nog in een vrij land toch??? 

 

ja en er zal intern wel overleg zijn geweest met kpn-netwerk en je verhuurder

het is niet leuk dat je je zelf geen bericht van hebt gekregen dat klopt

maar je moet het aan laten sluiten maar je kunt gewoon nog je oude aansluiting gebruiken

ik snap volledig de verhuurder de volgende bewoner zal glas moeten/kunnen nemen omdat koper in de toekomst minder word of zelfs afgesloten word

de prijzen zijn gelijk glas en koper (zonder snelheid verhoging)

trouwens je moet niet hier zijn op dit forum

je moet aan gaan kloppen bij kpn-netwerk die gaan over het aanleggen van het netwerk

niet kpn

 

 

 


Ik ben het er mee eens dat de mededeling op de poster nogal dwingend is. “als u er niet bent zorg dan dat iemand anders er is” klinkt niet erg dat je netjes een afspraak binnen die datumperiode kan maken. Dat had anders gekund.

wjb schreef:
Je hoeft geen gebruik te maken van die glasvezel, je kunt ook gewoon je huidige "telefoon" aansluiting blijven gebruiken hoor.

Zonder het hele topic te lezen: KPN gaat overal waar ze via glasvezel te krijgen zijn uiterlijk 2023 het kopernet uitschakelen.

Hdkonin.
Je wilt geen glasvezelverbinding begrijp ik?? Het kost hetzelfde als je huidige abonnement hoor! En uiterlijk 2023 gaat bij jullie het kopernet dus uit.


En als jouw VDSL aansluiting geen 100Mbps haalt, dan kan je ook geen 4K abonnement afsluiten wat dan via die glasvezel dan wel zal gaan.

Tegenwoordig kun je met het tot 50-VDSL abonnement ook gewoon 4k bestellen via de site. Ik weet niet of dat een van de vele foutjes in het ordersysteem is, maar je kunt het wel selecteren.

(Net zoals dat ik nu een gratis opnemen pakket heb, naast een betaald opnemenpakket. Er wordt echter niets berekend, dus het is wel prima)


@jlthkoch schreef:

(Net zoals dat ik nu een gratis opnemen pakket heb, naast een betaald opnemenpakket. Er wordt echter niets berekend, dus het is wel prima)

Nou, je hebt gewoon één opnemenpakket. Het staat dan zo in je factuur:
Opnemenpakket 4,99
Opnemenpakket gratis -4,99

Let op het minnetje.


@jlthkochschreef:

(Net zoals dat ik nu een gratis opnemen pakket heb, naast een betaald opnemenpakket. Er wordt echter niets berekend, dus het is wel prima)

Nou, je hebt gewoon één opnemenpakket. Het staat dan zo in je factuur:
Opnemenpakket 4,99
Opnemenpakket gratis -4,99

Let op het minnetje.

Nee, er staan er 2 in “Mijn KPN” en 2 in de decoder!
 

 


 


Wonderlijk @jlthkoch .

Ik neem echter aan dat het maar één keer in het hoofdmenu staat. :expressionless:

Oeps… zo gaat dit topic ineens over iets anders dan de glasvezel-”overval” bij Hdkonin.


Als huurder ben je verplicht mee te werken aan de aanleg van de glasvezel.

Zie deze jurisprudentie.

Als eigenaar ben je mijns inziens gek als je geen glasvezel in je eigen appartement laat aanleggen en dus zou het dan vanzelfsprekend moeten zijn dat je jouw medewerking verleent.


ik huur in een portiek met boven buren en heb geweigerd kreeg keurig bevestigd dat ik uit de planning ben dus niks verplicht voor huurders. en waarom zou je gek zijn als je het niet laat doen ik heb ziggo en haal die snelheden al waar kpn glasvezel voor aanlegt


Omdat het gratis is en wellicht wil je in de toekomst een keer overstappen.


ik huur in een portiek met boven buren en heb geweigerd kreeg keurig bevestigd dat ik uit de planning ben dus niks verplicht voor huurders.

Als de eigenaar van het pand die glasvezel had willen laten aanleggen dan had jij daar wel degelijk jouw medewerking aan moeten verlenen. Ook als jouw bovenburen, mocht je die hebben, glasvezel hadden willen laten aanleggen had je daar gewoon medewerking aan moeten verlenen mocht daarbij toegang tot jouw woning vereist zijn.

 

...en waarom zou je gek zijn als je het niet laat doen ik heb ziggo en haal die snelheden al waar kpn glasvezel voor aanlegt

Omdat het gewoon een pré is bij de verkoop van de woning.


@Hdkonin Nou ik wil jou niet als mijn onder buurman hebben. !!! 
Als ik glasvezel wil kan ik het door jou het op mijn buik schrijven. 
omdat jij NEE zegt en de deur dicht houd !!!

JIJ HOEFT DE GLASVEZEL NIET DE GAAN GEBRUIKEN.

Je kunt wel zo sociaal zijn dat je boven buren het wel kunnen.
( Want de infrastructuur gaat door jou meterkast naar boven. )


fluisteren: pssst als het glasvezel er is, boor ik wel een lan kabel naar beneden.
mag je gratis mee liften op mijn internet. ( geen kopje suiker maar internet. )


Verbeter de wereld begint bij je zelf.


Communiceren is inderdaad niet één van de sterkste punten van KPN, sterker nog, dat laat vaak sterk te wensen over.

Toch zou ik je echt het advies willen geven om daar even doorheen te kijken.

Ben je huurder, dan ben je gewoon verplicht je medewerking te verlenen.

Ben je eigenaar, overweeg dan echt om ook in jouw appartement die glasvezel aan te laten leggen. Nu is het gratis en later kost je dat al snel meer dan duizend Euro. Misschien jij dan niet, maar dan zal de volgende eigenaar van het appartement wellicht tegen die kosten aanlopen.

 

Ook in geval van een eigenaar ben je verplicht e.e.a. te laten gebeuren, je bent tenslotte lid van de VvE, die een huishoudelijk reglement heeft opgesteld en waar alle eigenaren zich aan te houden heeft. Technische installaties en nuts voorzieningen dienen te allen tijde toegankelijk te zijn en je bent inderdaad verplicht dit toe te staan.


@Hdkonin Je snapt het niet. Ik ga het je uitleggen. Als er eenmaal glasvezel in jouw postcode is aangelegd, dan bestaat er geen ouderwetse DSL verbinding meer. Het gaat gewoon om een kastje dat geen stroom nodig heeft in jouw meterkast. Dus in dit geval wil je weigeren mee te werken voor de doorvoer van glasvezel vanaf jouw woning naar je bovenburen. Maar als je dan ooit wil overstappen naar een andere provider moet je glasvezel laten aansluiten om internet in huis te hebben, en dat gaat je een hoop geld kosten. Dus als je glasvezel hebt in je postcode (nog niet eens aangesloten in jouw woning) kan je nooit meer terug naar ouderwetse DSL. Dat bestaat dan niet meer in jouw postcode. Als je dan bijvoorbeeld ooit van KPN wil overstappen naar t-mobile dan is er geen andere optie dan glasvezel. Doe maar een optie check nu bij elke provider. Je kunt niet meer kiezen tussen DSL of Glasvezel het is nu alleen maar glasvezel.

Als je niet wil meewerken dan is dat jouw vrije keuze. Maar als een van je buren wil overstappen naar een andere provider. Dan kan dat niet meer door jou, puur omdat jij geen 60 minuten tijd wil maken om een simpele kastje te laten monteren in je meterkast.

 

Ik zit nu precies met hetzelfde probleem omdat ik van KPN DSL ben overgestapt naar t-mobile glasvezel. Alleen een onbeheerd bedrijfspand naast mijn onderbuurman wil niet meewerken. En heb tot 25 maart de tijd om dit te coördineren en te smeken bij dat bedrijf. En als het me tot 25 maart niet lukt om glasvezel in mijn meterkast te krijgen zit ik thuis zonder internet en tv. Met gebakken peren dus.


Zo, dat is een niet zo’n beetje  mosterd na de maaltijd @kuzeyfirtinasi , Dit is meer dan een jaar geleden aan de hand geweest.

En het ging om de glaavezel zelf, het ging meer om de dwingende communicatie om thuis te moeten zijn, dat had best wat tackvoller gekund dan zo’n lange periode van 9 maar tot 23 maart, spreek met de individuele bewoner een dag af, net of iedereen maar gewoon thuis kan zijn, want ja KPN kan langs komen de komende weken al het andere moet wijken.

 


Ah joh ben het toch zat, als het vandaag weer mislukt door dat bedrijfspand. Dan zit ik maar zonder internet. Jammer dan. 


Dus doordat iemand jou daar frustreerd moet je je hier even afreageren, mijn zegen heb je maar kan er niks aan veranderen voor je.

Daarbij, kan je beter je afreageren bij T-Moble of bij jezelf, je wist dat er geen glasvezel aansluiting aanwezig was en toch stap je over, had je beter eerst een KPN migratie kunnen laten uitvoeren, word je niet keihard afgesloten zolang je nog DSL hebt.