Skip to main content
Vraag

Glasvezelaanleg in flatgebouw lukt maar niet

  • June 25, 2026
  • 3 reacties
  • 26 keer bekeken

Ik zit al bijna twee jaar te wachten totdat mijn appartement wordt aangesloten op glasvezel. Het ligt al voor de deur, maar het moet nog naar binnen gebracht worden. Probleem schijnt te zijn dat alle bewoners in de flat toegang moeten geven tot de meterkast teneinde de kabel omhoog te kunnen brengen; met iedereen hierover individueel afspraken maken is natuurlijk vrijwel onmogelijk. Gelukkig heeft de vastgoedbeheerder aangegeven een coördinerende rol te willen spelen, zodat er ook toegang kan worden geregeld tot appartementen waarvan de bewoners eventueel niet thuis zijn. De contactpersoon van de beheerder heb ik doorgegeven aan KPN, maar er zit totaal geen schot in de zaak. Helaas wordt er ook niet gereageerd op verzoeken tot statusupdates - noch door KPN, noch door de onderaannemer(s). Heeft iemand dezelfde ervaring en, zo ja, heb je misschien een tip hoe het proces vlot te krijgen is? Bij voorbaat dank!

3 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 25, 2026

Heb je hiervoor contact met kpnnetwerk? Hier nog wat meer informatie. 


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 25, 2026

Hi Joep, bedoel je met ‘kpnnetwerk’ de aannemer die de aanleg zou moeten uitvoeren? Daar heb ik meerdere malen contact mee gezocht, maar zonder succes. Men hoort het verhaal aan maar komt niet in actie. Of men verwijst naar KPN klantenservice, die vervolgens weer naar de aannemer verwijst. Ook heb ik al enkele malen de ‘tip’ gekregen om maar opnieuw een haalbaarheidsonderzoek te laten uitvoeren; ook dit leidt nergens toe helaas…


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 25, 2026

Kpnnetwerk is de netwerkbeheerder en verzorgd de aanleg. Zij zouden ook het aanspreekpunt moeten zijn. Het telefoonnummer is 0880 06 37 44