Skip to main content

Fiber Netwerk Delta legt in ons dorp glasvezelkabels aan voor snellere verbinding. Terwijl wij abonnee zijn van KPN wordt ook bij ons alles gratis aangebracht (kabel en binnenkastje). Als dat gebeurt hoe zit het dan met het abonnement op KPN? Kunnen wij dit toelaten (is wel gratis) maar hoe is dan de connectie met KPN???

Kpn levert niet over het netwerk van Delta. Voor u veranderd er dus niets wat kpn betreft en uw verbinding blijft zoals het nu is. Is dit het antwoord op uw vraag?


Ja, u kunt dit toelaten. Later kunt u dan eens een jaartje internet van Delta proberen, over glasvezel dus. Bevalt het u niet? Dan kunt u altijd weer terug naar KPN op de telefoonlijn.


Ja, ook bij ons gaat Delta glasvezel aanleggen. Er is eerst een hele campagne geweest om via Delta over te stappen naar een van hun providers. KPN was daar niet bij, je kon alleen kiezen tussen hun providers, als je dat niet deed kreeg je geen glasvezel. Als je later toch glasvezel zou willen hebben zou dat een dure investering zijn. Ik ben al jaren tevreden klant van KPN dus heb ik aangegeven dat ik geen glasvezel met een provider van Delta wil. Nu, na drie maanden valt er een brief van Delta in de bus. Ze gaan in onze straat glasvezel aanleggen en het is handiger om dat bij iedere woning naar binnen te brengen. Ook als je geen abonnement bij een provider van Delta hebt maken ze een aansluiting, helemaal Gratis. Ze vragen toestemming om dat te doen. Dat laat ik natuurlijk doen. Conclusie: doe niet wat je niet wil en wacht gewoon af.:relaxed:


Prima reactie van bertoirsbeek.

Ook hier, in Herten (bij Roermond) wordt momenteel heftig gelobbyd door o.a Delta met als dreigend vingertje dat je, als je later besluit het toch te nemen, er € 350 aansluitkosten zijn. Natuurlijk wil ik glasvezel hebben maar ik wil ook mijn vertrouwde aanbieder KPN blijven gebruiken. Ik heb er al wat telefoontjes (met lange wachttijden) naar diverse KPN instanties aan gewijd maar niemand kon zeggen of KPN in afzienbare tijd ook op de glasvezelkabel gaat zitten die nu dus door Delta, Sol, Caiway of weet ik veel, aangelegd gaat worden. Of KPN mijn "dorpje” Herten niet belangrijk genoeg vindt?         Ik ben van mening dat KPN hier een kans laat liggen en tevens zijn goede vaste klanten niet serieus neemt. Tot nu toe doe ik het met max. 17 Mbps down en 1,2 Mbps (over wifi van kpn!) Kpn kan op mijn adres niet méér leveren!  Mocht ik in de nabije toekomst toch meer nodig hebben en KPN laat het hier dan nog steeds afweten dan denk ik dat ik dan toch moet switchen, hoe erg ik het voor Mijn KPN dan ook vindt. Maar misschien wordt men in Rotterdam nog wakker op het nieuwe hoofdkantoor.                    Ik neem aan dat dat zeker ook van glasvezel voorzien is.

En ondertussen wachten we gewoon af.

 


Waarom laat kpn het afweten volgens u? Delta speelt hier de grootste rol.


@mschoemans u doet net alsof u getrouwd bent met KPN en nu overweegt om te gaan scheiden ofzo... 🤔


Joep: KPN laat het afweten om aan te haken bij de glasvezelaanleg hier in Herten.

Heb verder geen idee welke (grote) rol Delta speelt.

Wil gewoon mijn provider; mijn vertrouwde en prima ervaren KPN service houden.

Maar dan een met wat meer snelheid, over glas dus!

En zeker ben ik niet getrouwd met KPN Nick83, maar wel loyaal aan een goede leverancier zolang dat tenminste tussen acceptabele service en kosten blijft. Ben daarin ouderwets en moet er ook niet aan denken al mijn accounts bij de diverse instanties van nieuwe mailadressen en weet ik wat nog meer, te gaan voorzien. Loyaal maar ook een beetje lui! 


Joep: KPN laat het afweten om aan te haken bij de glasvezelaanleg hier in Herten.

Hoe stelt u zich dat dan voor dan? Wat zou KPN moeten doen?

Delta legt glasvezel aan. En KPN kan daar helemaal niet bij aanhaken. KPN en Delta zijn gewoon elkaars concurrenten. Delta betaald de aanleg. En die accepteert het helemaal niet dat KPN daar op enigerlei wijze ook aan meewerkt ofzo.


wel loyaal aan een goede leverancier zolang dat tenminste tussen acceptabele service en kosten blijft. Ben daarin ouderwets en moet er ook niet aan denken al mijn accounts bij de diverse instanties van nieuwe mailadressen en weet ik wat nog meer, te gaan voorzien. Loyaal maar ook een beetje lui! 

Loyaal heeft een grens, en als de leverancier niet wil of kan leveren is het toch snel over, en ja, in het verleden al een beetje lui geweest, ik gebruik alleen mail die niet afhankelijk is van de provider waar ik van afneem, hoef ik me daar nooit druk om te maken.


Daar moet ik het dan maar mee doen. 

Dan maar even naar Delta kijken. 

Beter dan naar Dela (uitvaart...) 


Tja, als jou KPN geen glas aanlegt heb je dus twee keuzes waar je het mee moet doen, nou ja eigenlijk 3.

  1. Bij KPN blijven en genoegen nemen met wat je hebt.
  2. Overstappen op de glasvezel, genieten van de snellere verbinding.
  3. Hopen dat Pasen en Pinksteren ooit eens op 1 dag vallen en KPN besluit om via het netwerk van Delta te gaan leveren.

En een tip, kijk naar een alternatief e-mail, het probleem met provider mail is dat je er een beetje aan vast zit en overstappen een heel gedoe word.


Misschien dat KPN toch nog ooit het licht ziet en aanhaakt bij Delta.

Zal in ieder geval als ze (Delta en c.s.) komen om de kabel naar binnen te leggen, gratis natuurlijk nog, dit toestaan.

Dan zijn we in ieder geval klaar voor de toekomst, misschien komt KPN dan toch nog.

Ook daar wil men toch niet stilstaan neem ik aan.