Skip to main content

Het aanvragen van internet is geen probleem, het aansluiten daarvan duurt ff.

Al jaren zonder gesodemieter klant (mobiel, eerder ook TV+internet zonder problemen), dit ben ik niet van KPN gewend.

Na een maand is nu de glasvezel werkend, maar wel met haspel in de meterkast want zowel de glasvezel-aannemer als KPN was vergeten te melden dat er een stopcontact in de meterkast moet zitten. 

Vervolgens komen de geleverde kabels lang niet van de glasvezelingang bij het modem (rode kabel) en van het modem naar het TV-kastje (gele kabel.

Vraag 1: Kan KPN dat stopcontact voor mij in de meterkast installeren? Of het glasvezelkastje verplaatsen naar de woonkamer zodat ik geen kabels onder de vloer hoef door te trekken? Dat maakt vraag 2 zo goed als overbodig namelijk.

Vraag 2: kan KPN langere kabels leveren?

Hoor graag wat er mogelijk is.

 

Groet,

 

Johan Zethof

 

Ja, KPN kan langere kabels leveren. Tot 10 meter dacht ik.

Een KPN monteur kan in principe een stopcontact plaatsen in de meterkast. Maar dit moet wel een beetje "te doen" zijn. Een KPN monteur is geen elektricien. Hij of zij gaat niet uw meterkast helemaal verbouwen ofzo. Om dat stopcontact te plaatsen.

Normaal gesproken hoort een KPN monteur er  gewoon voor te zorgen dat bij de overstap naar glasvezel alle apparatuur weer aangesloten word zoals voorheen. Dat is bij u niet gebeurd? 


Bedankt voor je snelle antwoord Nick!

Begin mei kreeg ik de sleutel van mijn nieuwe huurwoning, het betreft dus geen overstap maar een nieuwe aansluiting.
De onderaannemer is begin mei langs geweest, moest een ander moment terugkomen en dat was pas afgelopen dinsdag. Toen constateerden zij een storing, kwamen vandaag weer, storing opgelost maar kwamen nu tot de conclusie dat er een stopcontact in de meterkast hoort. 

Ik krijg de glasvezel voorgeschoteld ondanks dat ‘oude’ aansluitingen wel in de woning aanwezig zijn. Zelfs nog zo’n oude telefoon-lijn.

Mag hopen dat het van A tot Z nieuwe glasvezel aansluiten dan bij de service hoort die KPN normaal gesproken aanbiedt?


Als glasvezel beschikbaar is, dan is het bij een nieuw abonnement niet meer mogelijk om de telefoonaansluiting te gebruiken. Dat weigert KPN. Glasvezel is echt ter vervanging van de telefoonlijn. Niet als extra erbij waar naar keuze wel of geen gebruik van gemaakt kan worden. Een aantal jaar na de aanleg van glasvezel word de telefoonlijn zelfs helemaal buiten gebruik gesteld. Niemand kan er dan nog gebruik van maken.

Mag hopen dat het van A tot Z nieuwe glasvezel aansluiten dan bij de service hoort die KPN normaal gesproken aanbiedt?

Normaal gesproken wel. Maar als ik u zo begrijp vermoed ik dat er bij u geen monteur van KPN zelf langs geweest is.

Er is een onderaannemer langs geweest. Die heeft gezorgd dat glasvezel werkt. En dat is ook zijn taak. En u heeft zelf het modem geïnstalleerd. Of misschien samen met deze onderaannemer? 

Deze onderaannemer plaatst geen stopcontact in de meterkast. Dat hoort niet tot zijn taak, daar krijgt die niet voor betaald. Daarvoor moet u echt een monteur van KPN zelf hebben. Die is niet bij u geweest? Daar heeft u niet voor gebeld?Â