Skip to main content
Afgelopen vrijdag heeft Spie, in opdracht van KPN Netwerk, de glasvezelkabel in huis gebracht en aangesloten. Alleen lijkt het erop dat ze dit nog niet hebben gereed gemeld bij KPN. Het lampje "glas" brandt nog niet op het glasvezelkastje.



Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er een mogelijkheid is om e.e.a. snel verder in gang te zetten, zodat ik binnenkort van mijn nieuwe abonnement gebruik kan gaan maken? Inmiddels zijn er al aardig wat maanden verstreken sinds ik mijn aanvraag voor alles-in-een heb ingediend.
Hoi @Patrick_N, welkom op het forum. Los van het aansluiten van de apparatuur, moet er ook een abonnement actief zijn om het glas lampje te laten branden op het glasvezelkastje. Als er geen abonnement actief is leveren we ook nog geen signaal. Wel kan het aansluiten van de kabel de aanleiding zijn bij een lopende bestelling om verder te lopen. Of dat het geval is, of dat de situatie anders is bekijk ik graag voor je. Op je forumprofiel zie ik nog geen gegevens staan, zou je daar jouw postcode en huisnummer aan kunnen toevoegen? Dan kan ik voor je kijken wat er speelt 🙂 Ik hoor het graag van je.
Dag @Jasper,



Dank voor je reactie. Ik heb mijn profiel inmiddels aangepast.



De aanvraag voor een alles-in-een-abonnement heb ik overigens begin juni al gedaan. De apparatuur heb ik ook al weer een paar maanden in huis. Als ik de experiabox aan zet, blijft het lampje rood, dus geen internetverbinding. Logisch, want ook het lampje "glas" op het glasvezelkastje blijft uit.
Hallo @Patrick_N , dan moet je huidige xDSL-verbinding nog omgezet worden naar een glasvezelverbinding.
Dag @Jan-D,



Bedankt voor je reactie. Had gekund als ik een xDSL-verbinding had. Maar mijn huidige provider is een kabelaar. Dat abonnement laat ik voorlopig ook nog maar even doorlopen totdat het glasvezelabonnement werkt...
Hallo @Patrick_N , wanner gaat je KPN-abo dan in c.q. wanneer is je KPN-abo dan ingegaan?

Je krijgt meestal maar ongeveer een week voor activatie abo de spullen in huis.

Dan betaal je dus ook nog geen abo-kosten, c.q. je bent nog geen actieve klant van KPN?

Sluit je modem eens aan op de xDSL-aansluiting, dan weet je meteen of de lijn al wèl actief is.
Als Spie de aansluiting maakt zouden ze ook meteen de patch in de PoP moeten zetten en het glasvezelkastje (de NT) van KPN moeten plaatsen op de aansluiting. Dat laatste is gebeurd en de monteur hoort te wachten tot het Glas lampje gaat branden.

Hier gaat het dus fout.



De klant kan nu niks meer doen. KPN monteur zou eigenlijk moeten komen en alles aansluiten. De goede KPN monteur kan dan ook de PoP in om de patch te controleren en herstellen.
Bedankt voor het aanvullen van je gegevens! Ik zie op dit moment dat wij nog wachten op KPN NetwerkNL. Het lijkt dus allemaal nog niet in orde. We houden het vanuit hier wel in de gaten, dus zodra wij nog iets moeten doen, zullen we daar actie op ondernemen.