Skip to main content

Ik had even een vraag. We hebben nu een KPN glasvezelaansluiting en we gaan binnenkort verhuizen.
Op het nieuwe adres is ook een glasvezelaansluiting aanwezig maar dan van Glasdraad.
Op onderstaande pagina op jullie website las ik dat ik mijn KPN glasvezelaansluiting kan laten verhuizen naar een adres waar nu een Glasdraad glasvezelaansluitingen zit :

https://www.kpn.com/internet/glasvezel/lokale-glasvezelaanbieder/glasdraad.htm

Echter als ik de Glasvezel adres check doe op jullie website geeft hij NIET aan dat het mogelijk is.

Het gaat om het volgende adres:
xxxx

Kunt u mij vertellen vanaf wanneer ik op dit adres een KPN Glasvezelaansluiting kan realiseren?

Alvast bedankt

Groeten Fred

admin: adres verstopt ivm privacy

Als ik een beetje rond Google, dan ligt er alleen een telefoonkabel met 13 mbit en Ziggo. 

Op de site van glasdraad zelf zegt de postcode check dat er op uw adres wel glasvezel ligt, maar op het lijstje van beschikbare providers staat KPN niet bij.


Goedemiddag Nick83 

Hetgeen je gevonden hebt, had ik ook al reeds gevonden en gemeld in mijn eerste post. En gezien de eigen website van KPN daarom mijn vraag of ik dus op een Glasdraad glasvezel aansluiting toch een KPN Glasvezelaansluiting kan realiseren.

Hopelijk kan een KPN werknemer hier zijn of haar licht over laten schijnen?

Groeten Fred


Misschien kan @Ward_ hier wat meer over vertellen. 


Dat kan ik.

Glasdraad Nieuwkoop is nog heel vers voor KPN. Het project staat nog maar kort in de database en de adressen moeten allemaal nog worden toegevoegd door Glasdraad in de database van KPN Netwerk NL (ja, die wordt daarvoor gebruikt) zodat er daarna ook besteld kan worden.

KPN apparatuur in de Pops moet ook nog worden geplaatst en geactiveerd dus ik kan voor dit moment geen tijdlijn geven. Het komt er zeker aan maar nog niet bekend per wanneer.


Hartelijk dank @Ward_  . Ik wacht het dan nog even een maandje af.
Kijken hoe de vlag er dan bij hangt. :smile:
Ik moet begin maart 2021 wel gaan aankondigen dat ik ga verhuizen dus dan moet ik weten of het wel of niet lukt. Anders wordt het een abbo bij SolCon. 

Groeten Fred


Hartelijk dank @Ward_  . Ik wacht het dan nog even een maandje af.
Kijken hoe de vlag er dan bij hangt. :smile:
Ik moet begin maart 2021 wel gaan aankondigen dat ik ga verhuizen dus dan moet ik weten of het wel of niet lukt. Anders wordt het een abbo bij SolCon. 

Groeten Fred

 

Of een abonnement bij KPN met lage(re) snelheid via koper. Zodra glas dan wel beschikbaar is kan je direct over zonder wijziging van je KPN abonnement. 

Alhoewel 13 Mbit wel erg weinig is..


Hier nog een geïnteresseerde. De berichten hierover zijn nu ca 4 maanden oud. Ik heb een glasvezelaansluiting van Glasdraad. Is er al zicht op wanneer KPN in de gemeente Nieuwkoop internet via glasvezel kan aanbieden (dus de KPN apparatuur in de Pops geplaatst en geactiveerd is)?


KPN heeft nog steeds niet hun apparatuur in de PoP gezet van Glasdraad. Je krijgt nog steeds als je kijkt bij KPN of het mogelijk is om op je adres Glasvezel Internet te krijgen een melding dat je alleen met het trage ADSL netwerk (20/3 max)  verbinding kan krijgen. Blijkbaar erg moeilijk. 

Ik zit nu bij Solcon.  Hopelijk lukt het ze voor 2022 ;-)


Beste @Ward_ , sinds een paar weken zie ik bij de postcode check op KPN.com het volgende: Goed nieuws! Glasdraad kan glasvezel aanleggen op jouw adres. We werken samen met Glasdraad. 

Die glasvezelverbinding ligt er nu dus ruim een jaar, maar bij de klantenservice (en bij KPN Netwerk) kan niemand mijn aansluiting op de glasvezelverbinding via Glasdraad regelen. KPN Netwerk zegt dat op termijn KPN zelf glasvezel gaat aanleggen, maar wanneer is nog onbekend.

Ik kan online wel glasvezel bestellen voor wanneer het beschikbaar is, maar als ik inlog in mijnKPN is die mogelijkheid verdwenen. 

Heb jij wellicht nog een suggestie hoe ik verder kan komen met KPN?


Ja ik heb ook geen idee wat er nu allemaal mogelijk is. Zou graag overstappen naar KPN en per 18 april zou dat kunnen, maar een postcode check geeft inderdaad alleen maar op dat er op mijn adres glasvezel aangelegd zou KUNNEN worden…..maar dat IS er dus al. KPN moet alleen hun diensten via glasvezel gaan leveren. Wanneer KPN dit nu ein-de-lijk eens kan doen zeggen ze nergens…..

Hopelijk kunnen er data gegeven worden waarop het mogelijk is?


@Lennart v K  Geduld is het enige dat helpt ben ik bang. Vergeleken met mijn bericht van een jaar geleden staan nu inderdaad alle adressen in dit project van Glasdraad in de KPN Netwerk administratie. Dus dat deel is nu wel goed (vandaar dat je nu wel iets anders ziet op de website van KPN).

Ik heb met een willekeurig adres ook even de postcodecheck gedaan en ik snap wel een beetje wat er gebeurt. De check van kpn.com kijkt niet in de database van KPN Netwerk maar in die van KPN Wholesale. Dat is het onderdeel dat moet zorgen voor die apparatuur en mogelijkheid tot diensten. Die hebben ook per adres een plandatum en op basis daarvan zegt de checker van kpn.com: glasvezel wordt binnenkort aangelegd. Nogal verwarrend als je de aansluiting al lang in huis hebt.

Ik weet niet of ik mensen ken die dat zouden kunnen veranderen maar ik kan het proberen :-)

Hoe de klantenservice van KPN Netwerk nou weer kan zeggen dat KPN zelf glasvezel gaat aanleggen snap ik niet. Zij kunnen in hetzelfde systeem als ik waarin ze gewoon zien dat het een netwerk van een ander is waar we wel op leveren.

 

Maar goed… lang verhaal kort: apparatuur in de Pops en de aansluitingen daarvan op het backbone netwerk van KPN naderen hun einde. Over circa 2,5 maand staat dit gepland (geen garantie….).

Daarna zou je gewoon moeten kunnen bestellen, net als iedere andere glasvezelklant.


@Ward_ Dank voor je uitgebreide en open toelichting. Het geeft in elk geval een beetje inzicht in wat er op de achtergrond gebeurt. De mensen die ik spreek bij de klantenservice hebben dit inzicht in elk geval niet. Waarom de klantenservice aangeeft dat KPN zelf glasvezel gaat aanleggen heb ik ze gevraagd, en dat komt van de site van KPN Netwerk. Als ik daar mijn postcode invoer krijg ik de volgende melding: 

Goed nieuws! Op jouw adres staat glasvezel gepland. Hoelang het nog precies duurt, weten we op dit moment nog niet. Als je toestemming hebt gegeven, dan is het zeker dat ook jouw woning aangesloten wordt op glasvezel. 

Als je niet beter weet kun je hierin lezen dat KPN zelf glasvezel gaat aanleggen…

Fijn om te horen dat het kennelijk nog steeds ligt aan de apparatuur in de Pops en aansluitingen daar, en dat dat over ca 2,5 maanden gepland is. Is er een mogelijkheid voor mij om die voortgang zelf ergens te volgen? Ik blijf af en toe de postcode check doen, en mocht het eind april nog niet lukken dan meld ik me hier nog een keer in de hoop dat je een nadere update hebt.

Ik was al voorzichtig aan het orienteren op Solcon, maar laten we hopen dat dat niet nodig is.Â