Skip to main content

Hoi,

 

 

Ik heb vanaf het begin een glasvezelaansluiting in huis (app) en deze komt in een flexmantel vanuit de vloer mijn meterkast binnen en wordt via het zwarte doosje afgetakt naar de glasvezel-ethernet converter.

De flex loopt vervolgens door naar boven en eindigt loos in een cirkelvormige lus, wellicht loos omdat ik het bovenste appartement van mijn type bewoon en de aansluiting van de glasvezel in het appartement boven mij dat een andere layout heeft via een andere serviceschacht bediend wordt.

 

 

 

Nu hangt die overbodige lus die nergens meer naar toe gaat behoorlijk in de weg in mijn meterkast want ik wil nog extra apparatuur ophangen. Kan ik de flex met glasvezel en al gewoon doorknippen boven het zwarte doosje waar de glasvezel reeds is afgetakt of roep ik dan een hoop demonen op die ik beter met rust had kunnen laten? :-)
 

 

 

Ik zou hem zeker niet afknippen, dat kan een duur grapje worden als die straks toch nodig blijkt te zijn.

Maar je kan hem wel loshalen uitrollen en uit het zicht langs het plafond wegwerken, alleen niet te kort door de bocht.

Vind dit wel een rare afwerking, had men gewoon goed moeten doen en gelijk door naar boven, nu moeten ze als die door moet alsnog bij jou binnen zijn.


Ik zou hem zeker niet afknippen, dat kan een duur grapje worden als die straks toch nodig blijkt te zijn.

Maar je kan hem wel loshalen uitrollen en uit het zicht langs het plafond wegwerken, alleen niet te kort door de bocht.

Vind dit wel een rare afwerking, had men gewoon goed moeten doen en gelijk door naar boven, nu moeten ze als die door moet alsnog bij jou binnen zijn.

 

 

Dank je wel voor je snelle reactie! Nu is het zo dat ik 100% zeker ben dat deze kabel nooit meer doorgetrokken moet worden naar boven omdat ik via de grondplannen weet dat er boven mij geen meterkast is en bovendien is dit complex 7 jaar geleden opgeleverd. Uit de flex halen en oprollen is ook lastig want hoe snij je de flex door zonder de kabel te beschadigen? Puur hypothetisch: kan ik gewoon met een kniptang de kabel doorknippen zonder verdere schade (zoals gezegd: er bevindt zich niets meer boven het aftakpunt; het eindigt gewoon in die lus en neemt veel te veel ruimte in beslag).

 


Dan zou je een verzoek moeten doen bij KPN netwerk om dit te verwijderen uit je meterkast.

Je kan het afknippen maar het kan effect hebben op jou aansluiting, weet dat niet zeker maar dat kun je beter voor zijn.


Kun je dat zwarte doosje open maken?


Kun je dat zwarte doosje open maken?

 

Ik dacht eerst van wel (zijn van die clips afsluitingen) maar ik moest teveel wrikken dus ben voor de zekerheid gestopt. 


@Ward_ : Wat vind jij hiervan? Enig idee waarom ze dit zo gedaan hebben?