Skip to main content

De glasvezel aansluiting zit in mijn ogen op de verkeerde plek. ( lees ver uit de buurt van mijn tv en modem)

ik gaf dit aan bij de installateur die het glasvezelkastje aan de muur installeerde. 
deze gaf echter aan dat dit geen probleem was en het ook draadloos mogelijk is. 
mijn gevoel blijft dat dit niet klopt en dat m’n aansluiting op de verkeerde plek zit. In dat geval erg balen dat ik niet serieus ben genomen door de monteur en ook nog ben voorgelogen . 
online kan ik niks vinden over een draadloze verbinding. 
kunnen jullie me duidelijkheid geven?

Hallo @Joyce1210 , het glasvezelaansluitpunt zit in de regel in de meterkast of in de huiskamer, net zoals het vroegere IS/RA-punt.

Het voordeel van glasvezel, in tegenstelling tot IS/RA, is dat de modem/router er niet meer vlakbij hoeft te zitten omdat je nu een netwerkkabel kunt gebruiken tot maximaal 100 meter lang. Dus je kunt de router op een gunstige plek plaatsen voor een goede wifi en 4 aansluitingen voor een netwerkkabel naar een tv decoder e.d.

 


Welkom op het forum @Joyce1210!

Om @JanD's bericht aan te vullen; de verbinding vanaf het modem (of deze nu bij het glasvezelkastje zit of niet) naar alle andere apparaten in huis kán draadloos. Via een DVS kan het “draadloos” via het stroomnetwerk en met WiFi kan het op de traditionele manier draadloos. 😊

Hieronder kan je meer informatie vinden over de manieren waarop je dit aan kan pakken.

 


Dag frenk , 

de monteur is geweest en gaf ook aan dat het op een onlogische plek is geplaatst. Ik had het draadloze verbinding set aangeschaft en deze werd ook afgeraden door de monteur. Ik blijf dus met een glasvezel punt zitten waar ik niks aan heb. 
op eigen kosten moet ik hem verplaatsen en die kosten zijn niet mals.

kortom waardeloos geregeld


Hallo @Joyce1210 het is zoals het is, je kunt dus een netwerkkabel gebruiken tussen de glaskast en je modem, zoals ik al in een eerdere reactie schreef.

 


In mijn ogen is het niet zoals het is en verwacht ik vanuit kpn een oplossing. Een kabel door het hele huis is geen gezicht. Kortom niet tevreden


In mijn ogen is het niet zoals het is en verwacht ik vanuit kpn een oplossing. Een kabel door het hele huis is geen gezicht. Kortom niet tevreden

Hallo @Joyce1210 mogelijk kun je de kabel via de kruipruimte laten lopen, bij de glaskast dekruipruimte in en op een geschikte plek weer naar boven.

Heb ik ook zo gedaan.