Skip to main content

Sinds 2020 woon ik met mijn vrouw in een appartementencomplex aan de *** op nummer 23 in **. Als gepensioneerd KPN’er heb ik natuurlijk mijn aansluiting meeverhuisd. In het complex zitten veel KPN-klanten maar ook Ziggo aansluitingen. 

Kennissen van ons in het complex op nummer 35 hebben Ziggo en willen dolgraag over naar KPN. Ik was er van overtuigd dat dat probleemloos zou kunnen maar wat blijkt nu: bij 5 appartementen boven elkaar (met kabeldoorvoer in de meterkasten boven elkaar) zit nr 35 er een tussen die zoals de ‘glasvezelcheck‘ aangeeft, niet op glasvezel kan worden aangesloten. Vreemd!! En dat terwijl de appartementen met van onder naar boven de nummers 15, 27, 35, 43 en 51 met uitzondering van nr 35 dus, allemaal wel de mogelijkheid van glasvezel van KPN hebben. Je zou toch veronderstellen dat de glasvezelkabel in de kabelgoot van onder naar boven is voorbereid bij de bouw in 2010.

Hoe kom ik er achter of dit voor onze kennissen zonder al te veel problemen (en kosten!) alsnog kan worden opgelost?

Met vriendelijke groet,

Hans Klanderman 

 

Admin: adresgegevens verborgen i.v.m. privacy

@hans klanderman Welkom op het forum. 

Op het moment dat bijna alle appartementen glasvezel kunnen behalve 1 is dat een beetje vreemd. 

Wat zou kunnen is dat er destijds door de bewoners geen toestemming is gegeven voor het aanleggen van glasvezel. 

Of dat er voor deze specifieke woning een andere blokkade is geweest. 

Wellicht dat @Ward_ nog een ander idee heeft waarom deze situatie zich voordoet? 


Wat er in het verleden tijdens de bouw of kort daarna is misgegaan blijft onduidelijk. De vraag voor nu is: kan KPN een onderzoek starten naar de mogelijkheden om voor deze potentiële klant met coulance een KPN glasvezelaansluiting realiseren?


@Rutger_ ideeën genoeg maar mail of PB me even het betreffende adres. Dat is nu niet meer zichtbaar. Dan kan ik het beste advies geven en daarmee de vraag van @hans klanderman ook beantwoorden.


Beste Rutger,

In mijn onschuld had ik de adresgegevens in mijn eerste opzet vermeld maar dat werd ihkv privacy weggelaten. Als ik ze nu opnieuw vermeld gaat dat mogelijk weer gebeuren. Kan ik de informatie met je delen via mail? 


@hans klanderman  Haal zo snel mogelijk dat mailadres ook maar weg. Genoeg robotjes op internet die mailadressen verzamelen op dit soort openbare forums en dan wordt je spambox nog voller...

Je kunt nu nog op die drie puntjes rechtsonder het bericht drukken en kiezen voor bewerken.

Weghalen en opnieuw opslaan.


@hans klanderman En om ook te reageren op je vraag. Als je naar je profiel op dit forum gaat (rechtsbovenin op je foto of de letter van je naam klikken), kan je daar je adres invullen. Dat is alleen zichtbaar voor KPN Webcare medewerkers. Dus ook niet voor mij.

Rutger kan dat dus wel zien en dan het adres naar mij sturen.

Mocht je genoeg vertrouwen hebben in mij, dan mag je het ook direct in een persoonlijk bericht naar mij sturen. Dan slaan we Rutger even over :-)


@Rutger_ Er is geen blokkade. Huisnummer 35 is al bij de aanleg niet voorbereid met als reden “geen woning”. Of dat in 2011 klopte kan je betwijfelen maar dat is wat er staat.

 

De enige optie is nog om vanuit de provider of de bewoner een Haalbaarheidsonderzoek aan te vragen op www.kpnnetwerk.nl/haalbaarheidsonderzoek

Daar zal ongetwijfeld een fikse offerte uitkomen maar die is dan eventueel te bespreken als duidelijk kan worden aangetoond dat huisnummer 35 destijds gewoon een woning was, net als andere en dat de fout dus bij de aanleggende aannemer ligt. Dat zou wellicht kunnen zorgen voor een opening en derhalve een aanleg.


Mijn hartelijke dank voor jullie reacties, meedenken en aangeven van een oplossingsrichting. Ik laat mijn kennissen een haalbaarheidsonderzoek aanvragen. Groet, Hans. 


Beste Rutger,

Ongeveer een maand geleden hebben we contact gehad over een glasvezelaansluiting bij mijn buren in het appartementencomplex. Na de constatering dat hun adres tijdens de bouw per abuis niet als woonadres was aangemerkt en dat daardoor de glasvezelaansluiting ontbrak, werd geadviseerd om een haalbaarheidsonderzoek te laten uitvoeren.
Dat is ondertussen gebeurd en van de uitkomst zijn ze geschrokken. In de HBO-offerte van 28 februari onder nummer 00152818 is sprake van een eigen bijdrage (incl. btw) van € 5600,79. Dat is toch niet te verkopen t.o.v. de kosteloze vooraanleg voor alle overige bewoners van ons appartementencomplex.
Zoals reeds gezegd is er door de aannemer tijdens de bouw een verkeerde conclusie getrokken door dit appartement over te slaan omdat dit appartement tijdens de bouw werd gebruikt als kantoortje van daaruit de bouw min of meer werd aangestuurd.
De vraag is nu hoe mijn kennissen alsnog onder coulance voor een KPN-glasvezel aansluiting in aanmerking kunnen komen.
Graag advies/ondersteuning om tot de gewenste oplossing te komen.

Groet,
Hans.


Ik denk dat @Ward_ hier wederom het beste advies kan geven aangezien hij eerder ook al van uitstekend advies voorzien heeft :)


Dat had ik al gedaan en daar heeft de vraagsteller zich ook aan gehouden zo te zien.

@hans klanderman Het heeft geen zin om dit aan @Rutger_ te vragen. Dit is een offerte van KPN Netwerk. Het verhaal moet dan ook naar het mailadres dat jou de offerte heeft gestuurd. 

Maar dan nog is er helaas geen garantie. Kosteloze aanleg is niet verplicht en als KPN Netwerk dit alleen voor dat bedrag wil doen, kan je daar niet zo veel aan veranderen ben ik bang. 


Dat had ik al gedaan en daar heeft de vraagsteller zich ook aan gehouden zo te zien.

Het ging vooral om dit vervolg, kreeg de indruk dat dit bij TS nog niet helemaal helder was 🙂


Zoals geconcludeerd betreft het een fout van de aannemer die tijdens de bouw van het complex dit ene appartement o.b.v. een verkeerde aanname, niet van KPN glasvezelaansluiting heeft voorzien.

En dat terwijl de overige appartementen daar wel gebruik van kunnen maken.

Dat de bewuste bewoners daar nu een aanlegbedrag van duizenden euro's voor in rekening wordt gebracht is niet te verkopen.

Ik heb mijn buren geadviseerd om op de offerte te reageren met een verzoek om (maximale) coulance.

Ben benieuwd naar het vervolg.