Skip to main content

 

Verleden week glasvezel kastje gekregen in de meterkast , maar dat wil ik niet het kastje moest in de woonkamer geplaatst worden , zodat ik een glasvezel abonnement kan nemen.

2x contact opgenomen met KPN maar zonder succes de dame die ik heeft gesproken, snap het niet.

Ik heb toch een duidelijke mail ontvangen dat een glasvezelmonteur het kastje laat plaatsen op de plek die wij met de glasvezelvoorbereider hebt bepaald.

Maar dit klopt niet er is niets met ons bepaald de glasvezel voorbereider heeft alles zelf bepaald ontdek ik nu, hij is niet eens in de woonkamer komen kijken ,  sterker nog deze persoon heeft zelf een handtekening gezet voor goedkeuring, zonder ons iets te vertellen.

Volgens de dame aan de telefoon, is de handtekening door ons zelf gezet, echt niet, ik vroeg daarom een kopie, maar daar werd op gereageerd door de dame het is een paraaf, ik zei nog dit klopt al niet, want ik zet mijn handtekening altijd volledig voorletter en achternaam.

Is dit wel wettelijke toegestaan dat iemand anders mijn handtekening zomaar ergens opzet.

Daarna moest ik vertellen of ik lid was van KPN,

Heel wazig dit allemaal.

Ik zei nog bij de buren is de kabel vandaag wel verplaats van meterkast naar woonkamer, zijn uw buren wel lid van KPN, ja dus, maar dat mag toch niets uitmaken, de kabel is verplaats door de mensen die de kabel ook hebben aangelegd in de straat.

 

Hoe gaan we dit oplossen

 

Heb je een Abonnement nodig, als je de Glasvezel in je woonkamer wil hebben, zodat er geen kabels doorgetrokken hoeft te worden?

 

Admin: topics samengevoegd


Kunt u niet beter een utp kabel van meterkast naar woonkamer (laten) leggen? Dan kan het modem gewoon in de woonkamer. 


Hoi Nick83,

 

Ja dat zal kunnen, maar dat kost ook weer geld, maar moet ik gaan boren, weet niet of dit mag ivm huurhuis


Hallo @Albert12345,

KPN Netwerk aannemers doen meestal een schouw, tenzij de appartementen vergelijkbaar zijn aan elkaar. Dan wordt gekeken op welke plek de aansluiting het beste kan komen. In dit geval is het dus de meterkast geworden. 

Het kan zijn dat de aannemer heeft getekend na het vragen van toestemming aan jou. Dan is het ook prima. 
Je kan trouwens voor je aansluiting beter contact opnemen met KPN Netwerk in deze, KPN als provider kan hier sowieso niet heel veel aan veranderen. 


Denk dat ik ga voor het antwoord van Nick83.

Beste Chrizziey,

KPN Netwerk aannemers doen meestal een schouw, tenzij de appartementen vergelijkbaar zijn aan elkaar. Dan wordt gekeken op welke plek de aansluiting het beste kan komen. In dit geval is het dus de meterkast geworden. 

mijn antwoord: dat klopt maar een schouw doe je toch met zijn 2 , dan beslis je dus samen, dat is hier niet gebeurt.

De ene bewoner in de meterkast de ander in de woonkamer, zijn gelijke woningen.

Vandaag bij mijn buurtjes, is de kabel opnieuw van meterkast naar woonkamer geplaatst , zelfde woning.

 

Het kan zijn dat de aannemer heeft getekend na het vragen van toestemming aan jou. Dan is het ook prima. 

Mijn antwoord: aan ons is helemaal geen toestemming gevraagd , niks nada.

De enige toestemming die aan ons is gevraagd, is online, zodat ze konden beginnen aan de glasvezel in de straat.

 


Het kan zijn dat er met de verhuurder afgesproken is om het bij iedereen in de meterkast te plaatsen.

Hoi Nick83,

 

Ja dat zal kunnen, maar dat kost ook weer geld, maar moet ik gaan boren, weet niet of dit mag ivm huurhuis

Verplaatsen van het glasvezelkastje kost waarschijnlijk ook geld. Daar rekenen ze 400 euro voor dacht ik. En daarvoor zal dan ook geboort moeten worden lijkt me.


Topic kan gesloten worden

 

Bedankt voor de reacties