Skip to main content

Hallo allen, 

Ik zit in een nieuw appartement en vanaf morgen gaat mijn glasvezelabonnement in. Ik heb vandaag de uitrusting al binnen gekregen, dus ik dacht ik ga even kijken hoe het allemaal aangesloten moet worden.

Ik zie dat het glasvezelkastje (welke op het aansluitpunt geschoven moet worden) een groene aansluiting heeft die neem ik aan contact moet maken met de glasvezelkabel.

Ik heb tijdens het schilderen van de muren van het appartement alle dingen zoals wandcontactdozen van de muur gehaald. Dit wilde ik ook doen bij het gasvezelaansluitpunt, maar ik heb uiteindelijk besloten om eromheen te schilderen.

Wel heb ik het aansluitpunt open gehad, en toen viel me al op dat ik geen manier zag waarop apparatuur verbinding zou kunnen maken. Althans zonder tussenkomst van een monteur. Misschien zie ik iets over het hoofd, maar tenzij het glasvezelkastje draadloos werkt denk ik toch echt dat er nog iets moet gebeuren.

 

Daar moet zeker een monteur bij komen, de fiber kabel is naar z'n grootje….😏

 


Daar moet zeker een monteur bij komen, de fiber kabel is naar z'n grootje….😏

 

Mooi, ben ik toch niet achterlijk 🥲. Maar even wachten op een reactie van kpn zelf dan. 


Dan kan je beter de klantenservice 0800-0402 bellen.  De wachttijd hier is een dag of drie.


Wel heb ik het aansluitpunt open gehad, 

Hallo @Flameseeker , dat had nooit mogen gebeuren, eigendom KPN. Om dit te herstellen zul je hoogstwaarschijnlijk de rekening gepresenteerd krijgen.

Van de gas- en lichtmeter blijf je toch ook af?


Wel heb ik het aansluitpunt open gehad, 

Hallo @Flameseeker , dat had nooit mogen gebeuren, eigendom KPN. Om dit te herstellen zul je hoogstwaarschijnlijk de rekening gepresenteerd krijgen.

Van de gas- en lichtmeter blijf je toch ook af?

Oh? Geen idee. Zat geen sticker of wat dan ook op dat je 't niet open mocht maken dus voor mij was het niet anders dan een wandcontactdoos. Wist ik niet.

Gas en elektriciteitsmeter zitten in de meterkast en hoef ik niet omheen te schilderen. Deze aansluiting zit in m'n woonkamer. Legde daar niet direct een verband tussen.

Als dit zo'n probleem is vind ik dat dat wel duidelijk ergens vermeld mag staan, zoals gezegd een sticker bijv met "eigendom van kpn, niet open maken" ofzo. 


Hallo @Flameseeker er zit ook een aansluiting van de kabelboer in je huiskamer of meterkast, die maak je toch ook niet los, die is ook eigendom van de kabelboer.

 


Hallo @Flameseeker er zit ook een aansluiting van de kabelboer in je huiskamer of meterkast, die maak je toch ook niet los, die is ook eigendom van de kabelboer.

​​​​​​

Ik zou niet zomaar weten dat iets eigendom is van een bedrijf en dat dat daardoor niet open gemaakt mag worden. U verwacht blijkbaar dat men dit zomaar weet. Normaal gesproken als iets niet open mag, zit er iets van een verzegeling op, misschien zelfs nog met een tekst erop. 

Misschien is dit allemaal logisch voor u als doorgewinterde kpn forumgebruiker, maar niet voor iemand die voor het eerst op zichzelf woont en nog nooit met kabelaansluitingen te maken heeft gehad. 


Hallo @Flameseeker sorry voor de misschien wat belerende toon, niet mijn bedoeling.

Maar over het algemeen is het zo dat aansluitingen van nutsvoorzieningen, zoals dat officieel heet, eigendom zijn van de betreffende nutsbedrijven en het derhalve niet de bedoeling is dat daar aan ‘gerommeld’ gaat worden, met het risico van gevaarlijke situaties en/of boetes bij herstel.

Fijne dag verder.

 

 


Goedemiddag @Flameseeker! Welkom op het KPN Forum en bedankt voor jouw bericht!
 

Dan kan je beter de klantenservice 0800-0402 bellen.  De wachttijd hier is een dag of drie.

Is het al gelukt om telefonisch contact met ons op te nemen? 

Zo niet, dan is het fijn als jij jouw klantgegevens invult in jouw forum profiel, dan kan ik je gegevens opzoeken je verder helpen. Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt? Alvast bedankt!


Goedemiddag @Flameseeker! Welkom op het KPN Forum en bedankt voor jouw bericht!
 

Dan kan je beter de klantenservice 0800-0402 bellen.  De wachttijd hier is een dag of drie.

Is het al gelukt om telefonisch contact met ons op te nemen? 

Zo niet, dan is het fijn als jij jouw klantgegevens invult in jouw forum profiel, dan kan ik je gegevens opzoeken je verder helpen. Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt? Alvast bedankt!

Dankjewel nog voor je bericht! En sorry voor de late reactie. Het probleem is inmiddels opgelost.