Skip to main content

Goedemiddag,

Vorige maand na een belletje van KPN overgestapt van Kabeltex glasvezel naar KPN. De overname verliep niet geheel vlekkeloos. Twee dagen geleden is een monteur langs geweest en heeft het glasvezelkastje aangesloten. Nu blijkt dat de glasvezelaansluiting nog niet actief is en er lijkt niemand bij KPN te zijn die kan aangeven dat er aan gewerkt wordt of hoe lang het allemaal nog gaat duren. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik werk thuis en ben afhankelijk van een internetverbinding. Die heb ik nu een aantal dagen al niet meer. 

Hoi @renerustenburg, welkom. 

Helemaal geen diensten dus. En ook nog eens onduidelijk wanneer je aangesloten kan worden. Snelste is om even te bellen met 0800-0402, dan krijg je meteen een collega aan de lijn. Hier zitten we op een community waar iedereen de kans heeft te reageren. Nu pik ik wel de topics met geen diensten eruit, maar bellen is toch even iets sneller.

Mocht je het liever zo willen, ik kijk graag eens mee of ik duidelijkheid kan krijgen. Zou je jouw profiel willen voorzien van gegevens. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt


Hey Bart,

bedankt voor je snelle reactie. Ik heb al een paar keer gebeldmet de klantenservice. Wat er dan gebeurd is dat ik word doorverbonden naar de afdeling glasvezelaansluiting. Ik luister alle opties af en elke optie sluit af met dat ik het online moet regelen. Hierna wordt de verbinding verbroken. Ik hoopte hier een medewerker te treffen die het voor me wil oplossen. 


Hoi @renerustenburg . Ik moet je bekennen dat dit een verwarrende puzzel is.

Je order is aangevraagd op koper. En voorzover ik kan zien is dat ook de enige optie als je diensten van KPN wilt.

Ik check jouw adres en kom er achter dat KPN daar alléén op koper levert. @Ward_  Weet jij of wij over glasvezel leveren in postcodegebied: 1787BC  ?

De tool van KPNNetwerk.nl lijkt de postcode niet te herkennen. Wat mij dan nog wel bevreemd is dat de monteur daar een NT heeft opgehangen.

@renerustenburg : Heb jij buren/wijkgenoten die met hun glasvezelverbinding diensten van KPN afnemen?

 

 


Ik zie het al. Dit is een netwerk derden met eigen bijdrage. Fiber NH om precies te zijn.

De aansluiting is er wel maar wordt pas vrijgegeven na betaling van die bijdrage.

Volgens moet moet @renerustenburg eerst contact zoeken met Fiber NH voor dat deel voordat de aansluiting bestelbaar is.

 

Als dat allemaal al geregeld is dan kan het ook zo simpel zijn dat KPN Operator gewoon nog niet klaar is met de apparatuur in de PoP. Dat kan ik momenteel niet zien aangezien ik vakantie heb. 

@Erwin_ Je kan checken bij je WBA ingang wanneer PoP CLO-2A naar verwachting WBA open gaat.


@renerustenburg 

KPN annuleren wegens niet kunnen leveren, en weer terug naar Kabeltex.

Lijkt dat niet de snelste oplossing?

En wat is er leverbaar via koper? Is dat een optie?

 

 


Dank voor je duiding, @Ward_ en fijn dat je hier nog even je licht over wilde schijnen tijdens je vakantie :-)

@renerustenburg  We hebben nu een foute order die op koper wil leveren. Daar moeten we iets mee. Het kan zijn dat die geannuleerd moet worden maar ik wil eerst even bij wat handige collega's navragen of we die order later kunnen ‘omkatten’ naar glasvezel.  Tevens zal je dus contact moeten zoeken met FiberNH en daar vastrecht betalen. Vervolgens zou je bij ons ‘bestelbaar’ moeten worden.  Of we dan ook op korte termijn kunnen leveren weet ik niet. Daar moet ik onderzoek naar doen. Dit ga ik voor jou navragen. 

Volgens mijn gegevens heb je een noodpakket ontvangen. Klopt dat?


@Vlijm  Als we nu op koper zouden leveren is er krap 13Mbit mogelijk.  Ik vermoed dat @renerustenburg  daar geen oren naar heeft.

We raken natuurlijk liever geen potentiele klanten kwijt maar we moeten ook realistisch zijn, dus terug naar de kabeltex zou ik niet uitsluiten als het allemaal heel lang gaat duren.

 


Nog een aanvulling: ik zie nu dat er op deze postcode en PoP al wel enkele adressen actieve KPN diensten via glasvezel hebben. Dus de PoP is beschikbaar.

Dan houd ik het met de info die ik kan zien op mijn telefoon op het eerste: vastrecht is nog niet betaald.

 

Alhoewel deze order dan nog altijd via de glasstraat had moeten gaan en niet via koper...


Goeiemiddag allemaal,

Heel fijn om te zien dat jullie je uiterste best doen om ons hiermee te helpen. Dat waardeer ik echt. Simpel overstappen zoals geschetst werd door de medewerker die mij belde is het dus niet. Ik had dit niet verwacht.

Zoals ik het nu lees zijn er zelfs bij jullie veel onduidelijkheden op dit moment. Ik wil graag overstappen, maar we zitten nu al een week zonder diensten en echt veel duidelijker wordt het allemaal niet. Het zou fijn zijn als een medewerker van KPN alles zou regelen voor ons in plaats van dat ik overal hulp aan het zoeken ben.

Misschien dat het maandag opgepakt wordt door iemand van KPN. Ik wacht het nog maar even af.

Fijn weekend allemaal


Bij dat verkoopgesprek is het helaas misgegaan. De collega heeft een order geplaatst voor een koperverbinding. Dat was ook het enige dat mogelijk was aangezien er, voordat wij bij jou op glas kunnen leveren, eerst actie van jou vereist is.

@renerustenburg . Een deel van dit traject kan ik bij helpen maar niet bij het betalen van een bijdrage aan FiberNH.  Dat is stap één, zoals @Ward_ hierboven uitlegt. 

Als dat gebeurd is (en ook is wat jij wil) kan ik proberen om je verder te helpen. Je zult je dus eerst bij hun moeten registreren. Hier gaat, als ik hun website bekijk, ook al weer 48 uren overheen dus enige haast is geboden als jij hiermee voort wil.

 


Duidelijk verhaal Erwin. De monteur die hier van de week was vertelde dat het lampje “glas” een dezer dagen zou moeten gaan branden. 
Zou het kunnen zijn dat kpn de aanmelding bij fiber heeft gedaan en dat ik gewoon moet wachten tot de aansluiting actief wordt, of werkt dat niet zo? 


Er is wel meer vreemd. Volgens onze administratie is dit een project van FiberNH maar deze postcode en huisnummers zijn niet bekend op de website van FiberNH.

@renerustenburg wellicht toch eerst even bellen met FiberNH om te checken of er nog iets gedaan of betaald moet worden? De glasvezel is van hen en buiten de dorpen is een vastrecht vergoeding verschuldigd.


Top, dank je wel. Ik ga maandag meteen met fiber bellen om de stand van zaken te vragen. Heel erg bedankt voor jullie input. Als ik maandag meer weet horen jullie het. 
 

Fijn weekend 


Goeiemorgen,

Ik heb net met FiberNH gebeld en deze vertelde me dat ik eerst de vastgoedregistratie bij FiberNH moet doen. Ik heb dit net gedaan. Als het goed is kan ik na 48 uur gebruik maken van de glasvezelaansluiting.

Ik heb net met KPN gebeld om te vragen of het abonnement dat ik nu heb afgesloten het goeie abonnement voor glasvezel is. De medewerker die ik sprak zei dat hij nu niks in kon zien ivm een storing. 

 


@renerustenburg Helaas is er vandaag een grote storing waardoor wij weinig kunnen inzien.

Ik deel de 'zorg’ van @Ward_ . Toen ik een postcode check deed op fiberNL kwam ik jouw postcode ook niet tegen. Wat hebben zij hier verder nog over gezegd?

Geef mij woensdag anders even een seintje. Dan zijn die 48 uren voorbij en kan ik kijken of ik je kan vinden in ons systeem. 


Bij Fiber was ons adres wel bekend. Ze konden zien dat er nog geen vastgoedrecht registratie was gedaan. Nu dit gedaan is zou het van de week wel moeten gaan werken. 

Ik wacht het we even af tot woensdag, ik heb net nog even gebeld maar de storing is er nog steeds


Stuur mij morgenmiddag maar even een seintje. Dan kijk ik of je in onze database voorkomt.


Ik heb net even gekeken, maar als het goed is kunnen we nu glasvezel ontvangen op ons adres. Ik wacht even jullie reactie af voordat ik ga bellen met de klantenservice:)


@renerustenburg Ik heb het ook gecontroleerd en het klopt. Er is nu glasvezel levering mogelijk.

Mijn advies luidt als volgt: Bel met 0800 0402 en spreek het woord ‘opzeggen’ of 'annuleren’ in. Je komt dan automatisch bij mijn collega's van de afdeling retentie binnen.

Zeg tegen mijn collega dat je contact via het forum hebt en dat de collega een log heeft achtergelaten in Omni en of ze die willen lezen.

Vervolgens zal mijn collega snappen dat de huidige order geannuleerd moet worden en dat hij/zij opnieuw moet aanvragen op glasvezel. 

Laat je weten hoe het afloopt? 


Dank je wel Erwin,

 

Ik heb net gebeld en jouw verhaal verteld. Volgens je collega staat nu alles goed, tussen 1 en 3 vandaag komt een monteur langs om alles in orde te maken. Zodra alles is gelukt laat ik het je weten.


@renerustenburg  Ik wil je niet ontmoedigen maar volgens mij is dit niet de juiste weg.

De order staat op koper en daar zal die monteur voor langs komen. Terwijl jij op glas moet.

Was dit wel de afdeling annuleringen waarmee jij gebeld hebt?


Ik heb niet expliciet gevraagd van welke afdeling hij was maar ik heb wel zo ingesproken zoals je schreef. Ik heb wel extra gevraagd of alles op glas stond en de collega zei dat dit wel het geval was. 


Echt bizar, vanmiddag vrij genomen hiervoor en je raadt het al. Geen monteur geweest. 


Wederom gebeld en het bleek dat de oude order op “geannuleerd” stond. Waarschijnlijk is de monteur daarom ook niet gekomen. Als het goed is staat de order nu op glasvezel en komt de monteur maandag de 16e langs om alles te installeren. 
Ik laat uiteraard maandag weten hoe het is afgelopen maar ik wil jullie bij voorbaat heel erg bedanken voor jullie inzet en moeite om me te helpen. 


@renerustenburg : jammer dat er zo gerommeld wordt maar gelukkig is er iemand geweest die mijn verzoek heeft opgepakt en een juiste order in het systeem heeft gezet.

Ik heb er nu vertrouwen in dat jij volgende week werkende diensten op glasvezel krijgt. Laat je weten hoe het afloopt?