Skip to main content

Ik ben XS4ALL (dus KPN) klant en zit nog op een DSL aansluiting. Binnenkort gaat die eraf en is er alleen nog glasvezel mogelijk. Maar vandaag kreeg ik bericht van het bedrijf dat de aansluiting zou aanleggen (Future Fibre) dat er bij mij (en bij de appartementen boven mij) geen glasvezel kan worden aangelegd. Daarvoor moeten ze namelijk bij de meterkast van het restaurant hier beneden zijn en die geeft daarvoor geen toestemming. Betekent dat dus dat ik straks zomaar geen internet meer heb?

En kan dat zomaar?

Nee hoor, daar hoeft niet bang voor te zijn. Als blijkt dat glasvezel niet mogelijk is zal de telefoonlijn gewoon blijven werken. 


Dank voor je reactie.

 

Blijft toch vreemd dat door de onwilligheid van één persoon zo'n 20 adressen geen glasvezelaansluiting kunnen/zullen krijgen.


Dank voor je reactie.

 

Blijft toch vreemd dat door de onwilligheid van één persoon zo'n 20 adressen geen glasvezelaansluiting kunnen/zullen krijgen.

eventueel kan je gewoon toestemming afdwingen via een rechter 


Dank voor je reactie.

 

Blijft toch vreemd dat door de onwilligheid van één persoon zo'n 20 adressen geen glasvezelaansluiting kunnen/zullen krijgen.

Is dat niet met een VVE te regelen? Hier zie ik overigens dat KPN ook buitenom (dus op de gevel) glasvezel aanlegt bij appartementen.


Is dat niet met een VVE te regelen? Hier zie ik overigens dat KPN ook buitenom (dus op de gevel) glasvezel aanlegt bij appartementen.


Het zijn huurappartementen. Ik heb de woningbouwvereniging inderdaad al gemaild met de vraag of ze het buitenom aanleggen een optie vinden (zij zullen hier toestemming voor moeten geven). Heb ook een bericht van dezelfde strekking aan KPN Netwerk gestuurd.


Uiteindelijk wil KPN toch graag alles op glas over hebben, dus in de toekomst zal ze zich wel een keer hard willen maken om het bij de minder makkelijke projecten ook voor elkaar te krijgen.

Er lopen nu zo veel glasvezelprojecten in Nederland, waardoor KPN elk jaar met gemak hoge aansluit-aantallen kan presenteren. Dat houdt een keer op en dan zal er denk ik sneller gekeken worden naar de projecten met wat moeilijker voorwaarden. Maar hopelijk kan je het al eerder voor elkaar krijgen. Uiteindelijk gaat het om 20 potentiele klanten.


Hallo @E3an, ik heb even internet navraag voor jou gedaan. KPN zal nooit koper uitzetten, bij situaties zoals jouw situatie. 
Verder kan ik aangeven dat er binnen KPN al projecten lopen om hoogbouw zoals in jouw situatie toch van een glasvezel aansluiting te voorzien. Ik verwacht dus dat er uiteindelijk een oplossing gevonden gaat worden. 


Reageer